Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@08:27:04 GMT

پیشرفت کشور مدیون فرهنگ دفاع مقدس است

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۵۸۷۸

پیشرفت کشور مدیون فرهنگ دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حق طلب، دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در نشست خبری که امروز (سه شنبه) برگزار شد اظهار داشت: مقام معظم رهبری حیات انقلاب اسلامی را مدیون دفاع مقدس می دانند و در هر حوزه ای که به پیشرفت رسیده ایم مانند عرصه دفاعی نتیجه همین روحیه و فرهنگ دفاع مقدس است.

وی افزود: دفاع مقدس انقلاب اسلامی ایران را تا سال ها بیمه کرد و فرصتی ایجاد کرد که ما برای مخاطرات احتمالی آمادگی پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سردار حق طلب با اشاره به برنامه های ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: برنامه های ما در چهار محور برنامه ریزی شده که در محور اول به دنبال بازگویی نقش نیروهای شرکت کننده در دفاع مقدس هستیم. در این زمینه نیروهای به بازگویی نقش آفرینی های خود در دفاع مقدس و بعد از آن می پردازند.

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس مقایسه توانمندی های دفاعی امروز نیروهای مسلح با دوران جنگ تحمیلی را یکی دیگر از برنامه ها برای بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس دانست و افزود: همه اقشار و اصناف جامعه ما در دفاع مقدس نقش داشتند و در فرصت چهل هفته می توان به این حوادث پرداخت.

وی بازگویی و تدوین حوادث بزرگ دفاع مقدس را یکی دیگر از برنامه ها دانست و گفت: در این چهل هفته حوادث بزرگ دفاع مقدس از جمله آزادی خرمشهر، مجاهدت در صادرات نفت و جنگ نفت کش ها بازگو و با برپایی جشنواره های مختلف مانند تئاتر، فیلم و شعر آثار منتخب در معرض دید عموم قرار می گیرد.

حق طلب با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور گفت: ارائه خدمات به مردم در مناطق محروم یکی دیگر از برنامه های ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است که در همین راستا ۴۰ هزار جهیزیه، چهل هزار بسته کمک معیشتی و برپایی ۱۴ بیمارستان سیار از جمله مهمترین برنامه های سپاه و بسیج است.

کد خبر 4956273 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: دفاع مقدس سپاه بسیج انقلاب اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف ایالات متحده آمریکا سید عباس موسوی مجلس یازدهم محمدجواد ظریف حجت الاسلام حسن روحانی ایران حسن روحانی برجام مجلس اسحاق جهانگیری وزارت امور خارجه خبرگزاری مهر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۵۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است

امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش، با حضور در آیین افتتاحیه بیست و ششمین دوره هیات معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، ضمن ابراز مسرت از حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در این دوره هیات معارف جنگ، گفت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند «دوران هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی بود»؛ بدین معنا که تمامی آحاد جامعه، با هر رنگ و جنسیتی، از هر قومیت و گویشی، برای پاسداری از آب و خاک میهن اسلامی خود به پا خاسته و با وجود تمام تفاوت‌های رفتاری و زیستی، از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند.

وی افزود: تبدیل شدن به انسان‌هایی وارسته و متعالی برای حراست از آب و خاک کشور و عبور از کسوت‌ها و تعلقات دنیوی و دست یافتن به صفات و نشانه‌های الهی بر روی زمین، رسیدن به تجرد معنوی که افراد را به اصل خود نزدیک‌تر کرده تا به پاسداشت ارزش‌ها و هنجار‌های ناب انقلاب اسلامی پرداخته و از این رهگذر بتوان در مقابل هر دشمنی از شرق تا غرب عالم ایستادگی کرد، همان مراد و منظوری است که امام خمینی (ره) از دانشگاه بودن جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس مد نظر داشتند.

امیر سرتیپ دادرس با تأکید بر توأمانی شناخت گذشته برای نیل به موفقیت در آینده، اظهار کرد: همکاری و تعامل میان تمام افراد دست‌اندرکار و نیز ایستادگی به پای ارزش‌ها و اصول بنیادین نظام اسلامی، با وجود انواع هجمه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، اصلی است که می‌تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل هرگونه توطئه، تحمیل یا تغییر ارزش‌های غیرمرتبط با اسلام ناب محمدی رهایی بخشد.

وی حضور مؤثر در فضای مجازی را برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و تقویت بنیه‌های انقلابی ضروری دانسته و تصریح کرد: با حضور در عرصه فضای مجازی می‌توان ضمن برخورداری از آخرین اطلاعات، در راه دفاع و حفاظت از ارزش‌های والای هشت سال دفاع مقدس نیز کوشش کرد تا بدین ترتیب بتوان با تقویت اعتقادات و تکیه بر ارزش‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی، سبب برتری ما بر دشمنان شده‌اند، برای روز‌ها و حوادث آتی نیز آمادگی و بصیرت خود را حفظ کنیم.

امیر سرتیپ دادرس در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، همرده با آخرین دستاورد‌های فنی- مهندسی کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیرو‌های انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود
  • بنیاد حکیم طوس راه اندازی خواهد شد/ ساخت فیلم و مستند درباره فردوسی در دستور کار است
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • ویژگی‌های منحصربه‌فرد مردم اصفهان در دفاع مقدس استثناء است