Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@19:32:55 GMT

۱۰ ترفند ساده برای خانه داری بهتر

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۵۹۱۵

۱۰ ترفند ساده برای خانه داری بهتر

 شاید کودکی در خانه داریم که با ماژیک شبرنگ روی کتاب‌ها و کاغذهایمان نقاشی کرده است. حال باید چکار کرد؟ کافیست گوش پاک‌کن را به کمی آبلیمو آغشته کنیم و بر روی جای ماژیک‌ها بکشیم. با همین ترفند ساده دیگر نیازی به غصه خوردن‌های مکرر برای خراب شدن نوشته‌ها و کتاب‌هایمان نیست. در ادامه ۱۰ ترفند ساده را آموزش می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱. بخار آیینه حمام: کمی واکس ماشین را به آیینه حمام بزنید و اجازه دهید تا خشک شود. سپس با یک پارچه خشک روی آیینه بکشید. دیگر آیینه حمام بخار نمی‌کند.

۲. آب‌یاری باغچه: به روش آب یاری قطره‌ای می‌توانید با حجم آب کمتری باغچه خود را آب دهید. کافیست شلنگ به اندازه‌ی طول باغچه ببرید و آن را ۵ سانت به ۵ سانت چند سوراخ کنید.

۳. وکیوم کردن: وسیله‌ای که می‌خواهید وکیوم کنید در نایلون بگذارید و سر باز آن را با فندک ببندید. وسیله‌هایی که آتش‌زا هستند را امتحان نکنید.

۴. برطرف کردن رد رنگ: گاهی بر موکت یا فرش رنگ میریزد به راحتی می‌توانید با الکل رنگ‌ها را پاک کنید فقط دقت کنید که زیاده‌روی نکنید که رنگ خود موکت یا فرش برود.

۵. سُر خوردن موکت و فرش: با چسب حرارتی موکت و فرش را به سرامیک کف بچسبانید. این چسب به راحتی از موزاییک، فرش و موکت جدا می‌شود و آسیبی به آن‌ها نمی‌رساند.

۶. جدا کردن آدامس: مهم نیست آدامس به لباس چسبیده باشد با فرش فقط یک وکیوم یخ به مدت ۱۰ دقیقه روی آن بگذارید بعد به راحتی جدا می‌شود.

۷. یخ زدن فوری: اگر نوشابه یخ دوست دارید و می‌خواهید کمتر از ۴۰ دقیقه یخ بزند فقط دور آن را یک کاغذ یا حوله‌ی نم‌دار بپیچید.

۸. درست کردن کیسه یخ: یک ابر آشپزخانه را آب بزنید و وکیوم کنید. حالا آن را در فریزر بگذارید.

۹. دریل کردن بدون خاک: بین سر مته و دیوار، یک در نوشابه بگذارید. اینگونه گرد و خاک روی زمین نمی‌ریزد. اگر فکر می‌کنید کافی نیست، یک بطری را از وسط نصف کنید و سپس امتحان کنید.

۱۰. پیدا کردن وسایل ریز: سر لوله جارو برقی را یک جوراب بکشید و آن را با کش به لوله‌ی جارو برقی محکم کنید. حالا می‌توانید با خیال راحت جارو برقی بکشید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خانه داری ترفند خانه داری سبک زندگی پارسی خبر دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۵۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مربا را برای صبحانه نخورید!

به گزارش خبرآنلاین ،کامکوات یا به قول عده‌ای پرتقال تزئینی از جمله مرکباتی است که هم خام آن با پوست در سبد میوه‌ها خوردنی است هم پخته آن به صورت مربا.

همشهری در خبری نوشت:البته این مربا از آن نوع مرباهایی نیست که بشود با خامه یا کره به عنوان صبحانه خورد؛ مربای کامکوات را معمولا به عنوان دسر بعد از غذا یا همراه با چای می‌خورند.

مواد لازم


۱ کیلوگرم کامکوات
۷۵۰ گرم شکر
۲ /۱ یک لیتر آب
۲ ق س آبلیمو

۱. میوه‌ها را شسته و در آبکش بگذارید. بعد روی هرکدام از میوه‌ها به صورت طولی، دوبرش ایجاد کنید تا هم موقع جوشیدن تلخی پوست میوه‌ها گرفته شود و هم اینکه موقع پختن با شکر، به خوبی مواد را جذب کند.

۲. حالا تمام کامکوات‌ها را که برش داده‌اید در قابلمه‌ آب‌جوش بریزید تا بجوشند.

بعد از ۲۰ دقیقه جوشیدن، کامکوات‌ها را از آب خارج کرده و در صافی بریزید. روی آنها آب سرد بگیرید تا تلخی آنها خارج شود.

۳. عمل جوشاندن کامکوات‌ها را یک بار دیگر تکرار کنید و در مرحله بعدی، آنها را در کاسه یا قابلمه‌ای بزرگ ریخته روی آنها آب سرد بریزید و بگذارید حدود ۱۲ ساعت بمانند. در این مدت آب روی کامکوات‌ها را چند بار عوض کنید تا تلخی و اسانس آنها به طور کامل از بین برود.

۴. شکر را با آب در قابلمه‌ای ریخته و روی حرارت بگذارید تا بجوشد و کمی غلیظ (مانند شربت) شود. حالا کامکوات‌ها را در این شربت انداخته و حدود نیم ساعت بگذارید تا میوه‌ها با شکر بجوشند و شیرین شوند. در آخر آبلیمو را اضافه کنید.

فوت‌وفن


افزودن آبلیمو در مراحل آخر تهیه مربا برای جلوگیری از شکرک زدن مرباست.

جوشاندن‌ و آبکش‌کردن‌ چند باره کامکوات‌ها برای گرفتن تلخی آن است.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901079

دیگر خبرها

  • یک ترفند ساده و سریع: خرد کردن و تیکه کردن اصولی مرغ در ۲ دقیقه (فیلم)
  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند
  • این مربا را برای صبحانه نخورید!
  • اول سلام بعد تاج‌گذاری در کاخ اختصاصی
  • برای خواب خوب مقررات بگذارید
  • ببینید | روایت خبرگزاری فارس از ترفند جدید کلاهبرداری از مردم
  • (ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو
  • ۱۰ راهکار ساده برای رفع بوی بد دهان
  • یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو (فیلم)
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی