Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: باید توجه ویژه ای به جایگاه دختران در خانواده و جامعه داشته باشیم و براساس تعلیمات ائمه با آنها برخورد کنیم؛ به ویژه بوسیدن و در آغوش گرفتن دختران در دوران کودکی و نوجوانی که سن بلوغ است و دختران به این محبت از سوی پدر و مادر نیاز دارند.

"فاطمه السادات حسینی" امروز در جمع خبرنگاران با تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و آغاز دهه کرامت با اشاره به ویژگی های شخصیتی حضرت معصومه و مرتبه علمی ایشان اظهار کرد: امام موسی بن جعفر علیه السلام درباره این بانوی بزرگوار فرمود« پدرش به فدایش» و حضرت معصومه شفیعه روز محشر در روایات معصومان معرفی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: صفات و کمالات الهی در وجود حضرت معصومه سلام الله علیها متجلی شده و برهمین اساس زیارت با معرفتِ ایشان، موجب بهشتی شدن انسان می شود.

حسینی در ادامه تصریح کرد: پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله دخترشان را بسیار تکریم می کردند و فرمودند "دختران به منزله حسنات هستند و پسران نعمت که به حسنات پاداش داده و از نعمت ها بازخواست می شود".

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به جایگاه و مقام بالای دختران و وظیفه پدران و مادران در مقابل دختران عنوان کرد: اگر می خواهیم مادران فردا را خوب تربیت کرده و نسلی پاک، مومن و مسئولیت پذیر را تحویل جامعه بدهیم، باید نسبت به آموزش و تربیت دختران توجه ویژه ای داشته باشیم تا آنها نسل پاکیزه، مومن و متعهدی در جامعه تربیت کنند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از خانواده ها در موضوع تربیت، به محبت توجه نمی کنند، افزود: محبت برای همه فرزندان لازم است اما برای دختران از حیث عاطفی بیشتر مورد تاکید قرار گرفته است.

حسینی تصریح کرد: باید توجه ویژه ای به جایگاه دختران در خانواده و جامعه داشته باشیم و براساس تعلیمات ائمه با آنها برخورد کنیم؛ به ویژه بوسیدن و در آغوش گرفتن دختران در دوران کودکی و نوجوانی که سن بلوغ است و دختران به این محبت از سوی پدر و مادر نیاز دارند.

وی بیان کرد: اگر این محبت به ویژه از سوی پدر به دختران داده شود، این نیاز را در بیرون از خانواده جست و جو نمی کنند و پدر باید در گفتار، محبت و نوازش، نیاز عاطفی دختر را برطرف کرده و دختری که مورد توجه پدر و مادر هست، تربیت وی تضمین می شود و می تواند در محیط اجتماع سلامت جسمی، روحی و روانی خود را کسب کند و دچار آسیب اخلاقی نشود و در محیط خانواده و آینده یک مادر موفق باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: اگر می خواهیم دختران، مادرانی مفید و با نشاط باشند، باید همیشه عشق و محبت را به آنها ابراز کنیم و به ویژه در سن بلوغ که یک بحران برای دختران است، والدین به این موضوع توجه زیادی داشته باشند.

وی افزود: دختران نیز باید متوجه جایگاه و مقام خود باشند تا حق این جایگاه و نامگذاری روز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها به روز دختر را به جا بیاورند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روز دختر استانی فرهنگی و هنری توجه ویژه ای داشته باشیم حضرت معصومه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۵۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است

حسین ایثارگر روز یکشنبه در حاشیه بازدید از هنرستان طالقانی و شماری از دیگر مدارس شهر ششتمد، گفت: یکی از الزامات توسعه، مهارت آموزی است و توجه به این مقوله، زمینه رشد تولید و اشتغال پایدار را در جامعه فراهم کرده و از نگرانی های جامعه در مسیر ایجاد اشتغال برای نسل جوان می کاهد.

وی با بیان اینکه یکی از مسیرهای پیشرفت کشور توجه به مهارت است، اظهار کرد: لازم است در کنار توجه به مباحث علمی و تئوری، آموزش های مهارتی و نیازمحور نیز مورد توجه آموزش و پرورش و دانش آموزان قرار گیرد.

فرماندار ششتمد گفت: در کنار رشته های نظری، باید هدایت دانش آموزان به رشته های مهارتی و تولیدی نیز مورد توجه قرار گیرد تا بخشی از نیاز بازار کار به نیروی انسانی از این طریق تامین شود.

ایثارگر افزود: ایجاد برخی واحدهای صنعتی در حوزه فرآوری معدنی و صنایع دیگر در شهرستان ششتمد در دست انجام است که تربیت نیروی کار ماهر در این حوزه ها می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی با تشکر از تلاش های جامعه فرهنگی، افزود: معلمان با تربیت نسل آینده در مسیر آگاهی و روشنی بخشی جامعه و توسعه و بالندگی کشور ایفای نقش می کنند.

شهرستان ششتمد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد، چهار هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دارد که در ۹۱ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • لزوم توجه سیاست‌گذاران به انگیزه ماندگاری پزشکان
  • حیات یک کشور وابسته به معلمان است
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • توجه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها کشور را سروسامان می‌دهد
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • کارگران نقش ویژه‌ای در اعتلای اقتصاد و تولید کشور دارند
  • اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد