Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@09:47:16 GMT

ما فرقی با مردم نداریم

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۶۰۵۸

ما فرقی با مردم نداریم

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس مهمترین موضوع برای این تیم در مقطع کنونی را بازی با پیکان دانست.

به گزارش مشرق، مهدی ترابی درباره آخرین وضعیت خود پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت جزئی‌اش اظهار داشت: خدا را شکر که شرایط خیلی خوبی دارم. البته از محل مصدومیت جزئی که داشتم MRI گرفتم تا خیالم راحت شود. یکی دو روز به صورت اختصاصی تمرین کردم و از روز گذشته هم در تمرینات گروهی حاضر شدم و از فردا بدون مشکل با تیم تمرین  خواهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازیکن شماره 9 پرسپولیس درباره وضعیت تیمش در آستانه آغاز مجدد لیگ برتر افزود: وضعیت تیم خوشبختانه خوب است. با تمریناتی که در روزهای گذشته انجام دادیم به آمادگی خیلی خوبی رسیدیم. فقط به دلیل تعطیلی بازی‌ها از شرایط مسابقه دور بودیم که با انجام چهار بازی دوستانه این وضعیت خیلی بهتر شده است. الان برای ما مهمترین موضوع بازی اول با پیکان است و امیدوارم در این بازی عملکرد خیلی خوبی داشته باشیم. یک برد روحیه‌بخش در این بازی می‌تواند شرایط ما را از اینی که هست خیلی بهتر کند.

وی که در بازی برابر پیکان به دلیل محرومیت غایب است درباره این موضوع که «آیا غیبتش به روند خوب پرسپولیس لطمه می‌زند؟»، ادامه داد: من این موضوع را قبول ندارم. در پرسپولیس آنقدر بازیکن خوب و آماده وجود دارد که بود و نبود یک بازیکن اصلاً به چشم نمی‌آید. مطمئنم روز یکشنبه شاهد بهترین عملکرد از سوی بازیکنان پرسپولیس خواهیم بود و به دنبال کسب سه امتیاز این بازی هستیم.

بیشتر بخوانید:

خبر خوش برای پرسپولیسی‌ها

ترابی در مورد بازی دوستانه پرسپولیس مقابل شهر خودرو و نتیجه خوبی که در این بازی به دست آمد، تصریح کرد: شهر خودرو تیم خوبی است، اما ما مقابل این تیم عملکرد خیلی بهتری داشتیم. شرایط این بازی دقیقاً مثل یک بازی محکم در لیگ برتر بود، چرا که شهر خودرو با تیم اصلی به بازی آمد و هر دو تیم خیلی محکم بازی کردند. خوشبختانه بازیکنان پرسپولیس اهداف کادر فنی را به خوبی در زمین پیاده کردند و برد خوبی هم به دست آوردیم. الان روحیه تیم واقعاً بالاست و آماده ادامه بازی‌ها در لیگ برتر خواهیم بود.

بازیکن شماره 9 تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه هواداران منتظر چهارمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر هستند، گفت: ما هم امیدواریم که این اتفاق رخ بدهد و قهرمان شویم، اما از حالا نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم و پرسپولیس را قهرمان بدانیم. در فوتبال هر چیزی امکان‌پذیر است. خوشبختانه بازیکنان پرسپولیس کاملاً شرایط را درک کرده‌اند. می‌دانیم که اگر کمی کار را رها کنیم قطعاً ضرر خواهیم کرد. بازیکنان پرسپولیس حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیر هستند و تا زمانی که قهرمانی تیم قطعی نشود خود را قهرمان نمی‌دانیم.

وی درباره تست‌های متوالی بازیکنان پرسپولیس و اقداماتی که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شده است و اینکه برخی از باشگاه‌ها همچنان در حال فضاسازی هستند تا شروع لیگ تحت‌الشعاع قرار بگیرد، افزود: خوشبختانه تا جایی که توانستیم همه موارد بهداشتی را رعایت کردیم. حضور در اماکن غیرضروری را لغو کرده و به توصیه‌های پزشکان عمل کردیم تا مشکلی پیش نیاید. دو بار هم تست کرونا دادیم و مشکلی از این بابت وجود ندارد. درباره سؤال شما باید بگویم در این شرایطی که وجود دارد واقعاً فوتبال می‌تواند در روحیه مردم اثر خوبی به جا بگذارد. امیدوارم هر چه زودتر شاهد شروع بازی‌ها باشیم، چون حال مردم با برد تیم محبوب‌شان خوب می‌شود. در وهله اول امیدوارم شر این ویروس از سر ایران و همه جای دنیا کنده شود، اما باید در این شرایط زندگی ادامه داشته باشد. الان خیلی از مردم به سر کار خود برگشته‌اند و ما فوتبالیست‌ها هم باید به کار خودمان ادامه دهیم. درآمد ما از راه فوتبال است و نمی‌شود آن را تعطیل کرد. خیلی از مردم هر روز سر کار می‌روند و ما تفاوتی با سایر مردم نداریم.

غیبت هواداران پرسپولیس در ورزشگاه‌ها به دلیل پروتکل‌های بهداشتی موضوع دیگری است که ترابی در مورد آن تصریح کرد: واقعاً و به دور از اغراق می‌گویم که هواداران پرسپولیس همیشه و در همه جا پشتیبان ما بودند و حمایت خیلی خوبی از ما کرده‌اند که از این بابت از آنها ممنون هستیم. به‌هرحال الان شرایطی وجود دارد که باید مردم از تلویزیون بازی‌ها را ببینند، اما ما امیدوار هستیم که در همین شرایط هم با بردهایی که به دست می‌آوریم دل آنها را شاد کنیم. وجود هواداران همیشه به ما انگیزه زیادی می‌دهد، اما با شرایط موجود باید کنار آمد و کاری نمی‌شود کرد. باید در غیاب هواداران بازی کنیم، اما امیدوارم با قهرمانی بتوانیم از محبت‌هایی که به ما دارند، قدردانی کنیم.

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که امسال پرسپولیس فقط برای قهرمانی در لیگ برتر برنامه دارد یا به دنبال قهرمانی در جام حذفی هم هست، بیان کرد: قطعاً دوست داریم که مثل فصل قبل در هر دو جام قهرمان شده و دبل کنیم. همه این موارد به این بستگی دارد که چقدر تلاش کنیم. ما دوست داریم در هر دو جام قهرمان شویم و این افتخار را باز هم در کارنامه پرسپولیس اضافه کنیم. به نظرم این اتفاق مهم اصلاً دور از دسترس نیست و می‌توانیم باز هم افتخارات گذشته را تکرار کنیم.

منبع: سایت باشگاه پرسپولیس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم فوتبال پرسپولیس مهدی ترابی لیگ برتر بازیکنان پرسپولیس لیگ برتر خیلی خوبی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۶۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاصی - شهاب زاهدی منتقدانش را کنفت می‌کند!

به گزارش "ورزش سه"، یکی از نقل و انتقالات عجیب لیگ ایران در پنجره زمستانی برای شهاب زاهدی و پرسپولیس شکل گرفت. مهاجم پرسپولیس که از حیث آماری شرایط خوبی را در این تیم دنبال می‌کرد و یکی از مدعیان کفش طلای این فصل محسوب می‌شد، در پنجره زمستانی تصمیم به جدایی از سرخپوشان گرفت و راهی لیگ ژاپن شد. آویسپا فوکوئوکا که پیش از این تیمی ناشناخته برای ایرانی‌ها در لیگ ژاپن شناخته می‌شد این روزها اما به واسطه عملکرد شهاب زاهدی و گل‌های پیاپی او در صدر اخبار ورزشی ایران قرار دارد. نمایش خیره کننده او در بازی آخر و گلی 70 متری باعث شد تا دقایقی با او به گفت‌وگو بپردازیم.

این روزها نام تو بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاده و گل‌هایی می‌زنی که هواداران پرسپولیس انتظار زدن آن در دوران حضورت در این تیم را می‌کشیدند. 
والله، درست می‌گویید اما چند گلی که برای پرسپولیس زدم فکر کنم گل‌های خوبی بود و اگر تعدادش کم بود به عوامل زیادی بستگی داشت. کدام مهاجمی است که دوست نداشته باشد گل بزند مخصوصا تیمی که در آن از بچگی رشد کرده و به آن تعلق خاطر دارد. اما یک‌سری فاکتورها بستگی دارد. مسائل سخت‌ابزاری خیلی تاثیرگذار است. شما باید در شرایط خوبی تمرین کنید و در ایران شرایط متفاوت است.

اما هنوز این سوال وجود دارد که چه شد آویسپا فوکوئوکا را به‌عنوان مقصد خودت انتخاب کردی؟
دلیل انتخاب این تیم بود چیزی جز پیشرفت نبوده و خدا را شکر که در چند هفته‌ اخیر نشانه‌هایی داشته و نیت من مشخص شده. هم برای خودم و هم کسانی که فوتبال را دنبال می‌کنند بعد از عملکردی که داشتم این موضوع و دلیل انتخابم مشخص شده است. خودم وقتی اینجا آمدم متوجه شدم، از زمان حضورم در اوکراین که شاید چهار سال باشد، این تیم مرا رصد می‌کرد اما هیچ وقت شرایط فراهم نشد. دلیل آن هم این بوده که هیچ وقت گزینه اول آنها نبودم و روی من به‌عنوان گزینه دوم نظر داشتند. اما اکنون شرایط فراهم شده و وقتی آمدم آنها هم گفتند چند سالی است که عملکردت را دنبال می‌کنیم و امسال این شرایط رقم خورد.

درباره این تیم توضیح می‌دهی؟ به‌ هرحال برای فوتبال‌دوستان ایرانی قطعا جزء نام‌هایی بود که کمتر شنیده بودند. 
آویسپا فوکوئوکا تیمی نوپا است و حدود 10 سال است که به لیگ برتر آمده اما از زمان حضورش روند رو به رشدی را دنبال کردند و بهترین جایگاهی که در جدول به دست آوردند فصل گذشته بود که در لیگ هفتم شدند و قهرمان حذفی شدند. این بهترین عملکرد آنها بوده و تیمی در حال رشد هستند و خیلی جدی کار می‌کنند و از زمان حضورم متوجه شدم چه پشتکاری دارند نسبت به اهداف خودشان تا رشد کنند.

آیا تیم متعلق به بخش خاصی از جامعه است؟
تیم برای شهری در جنوب ژاپن است و سومین شهر بزرگ ژاپن است. تیم‌ها اینجا همه اسپانسر خصوصی دارند و هواداران تیم ما هم برای همین شهر هستند و برای هر بازی حدود 10 هزار یا بیشتر هوادار به‌صورت میانگین داریم. تنها تیم لیگ برتری شهر ما هم هست. واقعا هواداران فوق‌العاده‌ای هستند و در بازی‌هایی که عقب بودیم نیز اینقدر با احترام حمایت و تشویق می‌کردند که خودم شرمنده می‌شدم!

نکته جالب توجه اما همچنان آمادگی توست. اینکه خیلی زود با لیگی متفاوت هماهنگ شدی.
زمانی که اینجا آمدم حدود نیم فصل بود که در شرایط بازی در پرسپولیس بودم و اینجا هفته سوم به تیم اضافه شدم و از نظر بدنی و ذهنی جلوتر بودم. قطعا این موضوع تاثیر داشت. از نظر نوع بازی اولین تیمی که در اوکراین بازی کردم با شکل کنونی این تیم شباهت زیادی داشت و متکی به کار تیمی بودند و اینطور نبود که به ستاره اتکا کنند. من از قبل آشنایی نسبت به این سیستم داشتم و آن تجربه به من کمک کرد.

و واکنش‌های خوبی نیز در رسانه‌های این کشور و فضای مجازی آن در خصوص تو شاهد هستیم. البته در ایران این عملکردت منتقداتی نیز به‌خصوص از سمت هواداران پرسپولیس داشته‌اند و آنها به نوعی معتقدند در این تیم مطابق انتظار نبودی!
درباره واکنش‌های مثبت باید بگویم خیلی خوشحالم که حداقل عملکرد خوبی داشتم و توانستم باعث شوم که پرچم کشورم بالا نگه داشته شود و این حس فوق‌العاده‌ای به من می‌دهد. درباره انتقادات هم تا حدی غیر منطقی است و قطعا عملکرد خوبی داشتم که پیشنهاد به دست آوردم. اینطور نبوده که عملکرد خوبی نداشتم و اکنون با پیشنهاد خارجی مواجه بودم و این منطقی نمی‌تواند باشد. من در هر تیمی که حضور داشتم بیشترین تلاش را می‌کردم تا بهترین عملکرد را داشته باشم. اما از آنجایی که پست مهاجم به شکلی است که بستگی به گلزنی دارد، شما نیاز به تجربه و شرایط مناسب برای گلزنی دارید. فکر می‌کنم این کاملا طبیعی است که شما هر چقدر به سمت آینده می‌روید عملکرد بهتری دارید چون تجربه بیشتری دارید و بیشتر بازی می‌کنید. من همیشه برای هواداران پرسپولیس احترام قائل هستم چون خودم را جزئی از این تیم و هواداران می‌دانم و در تمام دقایق که افتخار حضور در این تیم را داشتم سعی کردم بهترین اتفاق را شکل دهم تا موجب خوشحالی آنها شوم.

فکر می‌کنی این تیم (پرسپولیس) در فاصله پنج هفته مانده به صدر و در کورس با استقلال قادر به کسب قهرمانی باشد؟
با توجه به شرایطی که اکنون پرسپولیس دارد امیدوار هستم و به نظرم شانس زیادی برای قهرمانی دارند. فوتبال است و هزار اتفاق غیر قابل پیش‌بینی. اگر بچه‌ها از پتانسیلی که دارند به بهترین نحو استفاده کنند قطعا امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد و شاهد این باشیم که جشن قهرمانی به رنگ قرمز شکل بگیرد.

بازی‌های پرسپولیس را الان دنبال می‌کنی، با توجه به شرایط زمانی و تمرینی؟
صد درصد دنبال می‌کنم. نه الان که قبل از حضورم در تیم هم همیشه بازی‌های پرسپولیس را به‌عنوان هوادار آن دنبال می‌کردم. این هفته هم با نساجی بازی داریم یا دارند. تیمی که در بازی رفت تک گل سه امتیازی زدم. امیدوارم در این بازی هم همه بچه‌ها و خصوصا عیسی موفق باشد. عیسی شرایط خوبی دارد و با توجه به پستی که دارد مسلما انتظارات از او بالاست و قلبا برای او آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم بتواند به تیم کمک کند و باعث بردهای پیاپی تا قهرمانی شود.

تو در دوران حضور کوتاهت در پرسپولیس هفت گل زدی و سهم 15 امتیازی تا به اینجا داشتی. قطعا اگر اتفاقی که انتظارش را داری (قهرمانی پرسپولیس) بیفتد، تو هم سهمی در آن خواهی داشت؟
درست است الان عضو تیم آویسپا فوکوئوکا هستم اما به‌عنوان هوادار این تیم انتظار بهترین اتفاقات را برای پرسپولیس و هوادارانش دارم. اینکه هواداران خوشحال شوند برایم با ارزش‌ترین چیز است و قطعا هیچ لذتی بالاتر از این نیست که پرچم پرسپولیس بالاتر از همه پرچم‌ها قرار بگیرد.

چه چیز در ژاپن برای تو جالب بوده. سفری طولانی به این شهر داشتی و از شرایط غذایی راضی هستی؟
بله، حدودا 12 ساعت مسیر از تهران تا اینجا بود. از ایران به قطر، از دوحه به اوساکا و در نهایت فوکاکا سفر کردم و خیلی مسیر عجیب و طولانی بود. خسته کننده بود اما جذاب. ژاپن هم مطابق انتظار و چیزی که شنیده بودیم همه چیز بر پایه نظم و احترام است. احترام و نظم واقعی! البته سبک زندگی خودم هم همیشه به این شکل بوده و به نظم توجه داشتم و راستش را بگویم در ایران کمی دچار تغییر شده بود! (باخنده). اما اینجا واقعا یک چیز عجیب در بحث نظم و احترام است. در خصوص شرایط تغذیه هم مشکلی نیست. اینجا به شدت تغذیه سالمی دارند و جزء با کیفیت‌ترین غذاهایی است که در یک کشور تجربه کردم. از نظر زبان هم مشکل خاصی نیست و باشگاه علاوه بر آپارتمان و اتومبیل شخصی که در اختیارم قرار داده، مترجم هم دارم و مشکلی وجود ندارد. در این مدت هواداران این تیم هم به من خیلی لطف دارند و احساس دو طرفه‌ای به همدیگر داریم و سعی می‌کنم با عملکردم پاسخ محبت آنها را بدهم و برخورد آنها واقعا فوق‌العاده است.

اما گلی که زدی فوق‌العاده بود و شاید کاندیدای اول جایزه پوشکاش شود. چطور تصمیم به زدن آن ضربه گرفتی؟
قبل از اینکه در آن موقعیت قرار بگیرم باور کنید به آن فکر کرده بودم. چون تیم حریف مالکیت بیشتری داشت و بارها به دروازه‌بان آنها نگاه کرده بودم که به واسطه جلو آمدن تیمش، از دروازه فاصله زیادی گرفته بود. پنج دقیق قبل از گلی که زده بودم تمام این اتفاقات را در ذهنم مرور کرده بودم و خوشحالم که توانستم آنها را به نتیجه برسانم.

ویدئو: 331742

دیگر خبرها

  • کلهر: بردن نساجی به قهرمانی پرسپولیس کمک می کند/ سروش رفیعی بی احتیاطی کرد
  • قول می دهم این پرسپولیس قهرمان می شود/ این استقلال شکل قهرمانی نیست
  • تکلیف قهرمان روز آخر مشخص می‌شود
  • تعویض‌های اوسمار باز هم اشتباه بود!
  • شهاب زاهدی: گلزنی برای پرسپولیس سخت بود، در ژاپن راحت گل می‌زنم
  • استیلی: اوسمار خوب است، ولی صبر کنید!
  • پیغام شهاب زاهدی از ژاپن برای یک نفر: عیسی گل بزن!
  • اختصاصی - شهاب زاهدی منتقدانش را کنفت می‌کند!
  • استیلی: اوسمار خوب است ولی صبر کنید!
  • حرفهای مهم عنایتی درباره اتفاقات پرسپولیس- سپاهان