Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:20:51 GMT

۶ تندیس قهرمانان المپیکی رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۶۰۷۳

۶ تندیس قهرمانان المپیکی رونمایی شد

تالار مشاهیر ورزش ایران امروز (سه‌شنبه) در محل کمیته ملی المپیک با حضور قهرمانان مدال‌آور المپیک، گشایش یافت، آثار ارزشمند افتخار آفرینان ایران از المپیک ۱۹۴۸ لندن تا ۲۰۱۶ ریو در ویترین‌های اختصاصی به معرض نمایش گذاشته شد.

در حاشیه این دیدار از تندیس محمد مهدی یعقوبی، دارنده نشان نقره المپیک ۱۹۵۶ ملبورن و دارنده مدال نقره مسابقات جهانی ۱۹۵۱ فنلاند رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعقوبی در رشته کشتی ایران را صاحب نشان نقره کرد.

همچنین تندیس «محمدابراهیم سیف‌پور سعدآبادی» دارنده برنز بازی‌های المپیک ۱۹۶۰ ایتالیا در رشته کشتی، «امامعلی حبیبی گودرزی»  دارنده نخستین طلای بازی‌های المپیک ایران در سال ۱۹۵۶ ملبورن در کشتی و «علی میرزایی» دارنده مدال برنز المپیک ۱۹۵۲ فنلاند در وزنه‌برداری رونمایی شد.

همچنین تندیس «محمود ملاقاسمی تبریزی» دارنده مدال برنز المپیک ۱۹۵۲ فنلاند رونمایی گردید. یکی دیگر از تندیس‌هایی که در تالار مشاهیر ورزش کشور امروز با حضور افتخار آفرینان ورزش ایران رونمایی شد، تندیس مرحوم «سیامند رحمان»  دارنده مدال طلای بازی‌های پاراالمپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ برزیل بود. رحمان در طول دوران ورزشی خود در سه دوره مسابقات پاراآسیایی و ۲ دوره بازی‌های پاراالمپیک شرکت کرد که حاصل تمام آن مدال طلای بود. وی در مجموع ۱۹ مدال کسب شده، ۱۷ طلا، یک نقره، یک برنز کسب کرد. همچنین قرار است هر ماه از تندیس ۵ قهرمان مدال‌آور در این تالار رونمایی شود.

برچسب‌ها ایتالیا کمیته ملی المپیک سیامند رحمان سیامند رحمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایتالیا کمیته ملی المپیک سیامند رحمان سیامند رحمان ایتالیا کمیته ملی المپیک سیامند رحمان سیامند رحمان دارنده مدال رونمایی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۶۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش فرنگی‌کاران نوجوان خوزستانی در مسابقات بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رقابت‌های کشتی فرنگی بین المللی نوجوانان (جام صفوی) روز گذشته (دوشنبه) به میزبانی شهرستان اردبیل به پایان رسید که ملی‌پوشان خوزستانی به ۴ مدال طلا، یک نقره و ۵ برنز رسیدند.

در وزن ۴۸ کیلوگرم آرمین شمسی پور، در وزن ۵۱ کیلوگرم ابوالفضل کرمی یگائی، در وزن ۸۰ کیلوکرم عمادرضا محسن نژاد و در وزن ۱۱۰ کیلوگرم ایوب حسینوند قاسمی صاحب مدال طلا شدند و در وزن ۵۱ کیلوگرم کیارش احمدی نشان نقره را ازآن خود کرد.

همچنین در وزن ۶۰ کیلوگرم مصطفی حسینوند، در وزن ۶۵ کیلوگرم محمدمهدی آمون، در وزن ۷۱ کیلوگرم پوریا حسن زاده، در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرارسلان محمدی و در وزن ۱۱۰ کیلوگرم یزدان دل روز به نشان برنز دست پیدا کردند. در وزن ۴۵ کیلوگرم نیز امیرمحمد حاجی وند به مقام پنجم رسید.

دیگر خبرها

  • يزدانى - اسنايدر، كشتى جهان چشم انتظار شماست!
  • با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است
  • ورزشکاران معترض دوومیدانی بالغ‌ هستند/المپیک جای نخبگان است
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • درخشش فرنگی‌کاران نوجوان خوزستانی در مسابقات بین‌المللی
  • عکس/ رونمایی از شکلات بازی‌های المپیک پاریس
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد