Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصرت الله دهقانی فرمانده یگان اداره حفاظت محیط زیست استان فارس در گفتگو با خبر نگار به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بیان کرد: موضوع قاچاق مربوط به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب سال ۹۲ است که بر طبق ماده ۲۵ هر کس بدون اخذ مجوز قانونی در سازمان حفاظت محیط زیست با رعایت نکردن ترتیبات پیش بینی شده در قانون و مقررات به قاچاق حیوانات وحشی عادی در معرض خطر نابودی و کمیاب، انواع موجودات آبزی، پرندگان شکاری و غیر شکاری اعم از بومی و مهاجر، وحشی به طور زنده یا غیر زنده و نیز اجزای این حیوانات مبادرت کنند یا در حین قاچاق دستگیر شوند حتی اگر منجر به خارج شدن از کشور نشده باشند به مجازات قاچاقچیان کالای ممنوعه محکوم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، تصریح کرد: بر طبق ماده ۲۲ جرائم مشخص شده قاچاق پرندگان از ۳ تا ۱۰ برابر ارزش کالا و ۲ تا ۵ سال زندان را بدنبال دارد.

دهقانی ادامه داد: دستگیری قاچاقچیان پرنده و کشف گوشت حیوانات با همکاری پلیس فرودگاه‌ها و پایانه‌های حمل و نقل انجام می‌شود و متخلفان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده می‌شوند.

فرمانده یگان اداره حفاظت محیط زیست استان فارس افزود: بیشتر قاچاقچیان در مناطق سه گانه تحت مدیریت و در کل مناطق آزاد استان فارس اقدام به قاچاق می کنند.

او، اضافه کرد: کوچ پرندگان مهاجر در فصل پاییز و در مناطق استان فارس، نی ریز، قطرویه، و جنوب لارستان به صورت متناوب و موردی است.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست فارس پرندگان مهاجر پرندگان شکاری حیوانات وحشی حیوانات وحشی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۶۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، آقای خبیر ۱۲ سال است که پرندگان را از بازار پرنده فروشان در شیراز خریداری می کند و به محیط زیستشان باز می‌گرداند.

او معتقد است پرنده نباید در قفس باشد آنها را به جای دور از دسترس انسان‌ها می‌برد و آزاد می‌کند.
این دوستدار محیط زیست می‌گوید: سال‌هاست با طبیعت مانوس است و آزاد کردن پرندگان نشانه دوستی و مهربانی او به طبیعت است.
آقای خبیر علاقه و احترامش به محیط زیست را به فرزندانش هم آموخته است، پسر او گاهی با پدر همراه می‌شود و آنها علاوه بر آزادی پرندگان با جمع آوری زباله‌ها، دامن طبیعت را پاک می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس