Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد البلداوی خبر داد که اعراب حاشیه خلیج فارس و ایالات متحده آمریکا در تلاش هستند که بار دیگر سران رژیم بعث را به صحنه سیاسی عراق بازگردانند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «محمد البلداوی» نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق از دسیسه‌های جدید اعراب حاشیه خلیج فارس و ایالات متحده آمریکا هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



البلداوی به پایگاه خبری المعلومه گفت: «محور آمریکا و حامیان آن در فرآیند سیاسی، تلاش دارند با معاملات مشکوک، سران بعث را وارد عرصه سیاست کنند».

وی بر این باور است که «هدف از این اقدام، کودتای نرم علیه فرآیند سیاسی است».

این نماینده عراقی همچنین خبر داد که فقط آمریکا نیست که در پی بازگرداندن سران بعث است، بلکه کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس نیز بر روی طرح بازگرداندن بعث متمرکز شده‌اند.

در همین راستا، «صلاح المختار» از رهبران حزب منحله و ممنوعه بعث عراق اوایل شهریور ۱۳۹۸ از مذاکره این حزب با ایالات متحده آمریکا خبر داد و گفت که «توافق بین بعث و آمریکا، بعید نیست».

این رهبر حزب منحله با بیان اینکه حزب بعث «از هر گونه گفتگو در آینده با آمریکا استقبال می‌کند»، گفت که اگر میزان درگیری آمریکا با روسیه بیشتر شود، واشنگتن به تفاهم بیشتری با حزب بعث خواهد رسید.

این رهبر حزب بعث در پایان ادعا‌های خود ادعا کرد که آمریکا از سال ۲۰۱۴ به این نتیجه رسیده که «هر گونه راهکاری برای حل بحران‌های عراق، بدون مشارکت بعثی‌ها، غیر قابل تحقق است».

مذاکرات آمریکا با حزب بعث مسبوق به سابقه است. در همین راستا، «کامل الدلیمی» نماینده سابق پارلمان عراق شهریور ۱۳۹۶ اعلام کرد که دولت آمریکا مشغول مذاکره با برخی سران عناصر حزب منحله بعث بود تا آنان را در قالبی جدید به جریان قدرت در عراق بازگرداند.

الدیلمی که دبیر کل حزب «جنبش ملی تصحیح» بود، از تلاش برخی کشور‌های خلیج فارس خبر داد که قصد داشتند فراکسیونی ائتلافی فرقه‌گرایانه‌ای برای انتخابات وقت پارلمان تشکیل دهند.

در آن مذاکرات، «جرد کوشنر» داماد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور ریاست هیئت آمریکایی را بر عهده داشت و می‌خواست است، پس از تغییر نام حزب بعث، این حزب را به روند سیاسی عراق بازگرداند.

«علی الصجری» نماینده پیشین پارلمان عراق هم اعلام کرده بود که عربستان سعودی به صورت پنهانی به دنبال حمایت از بعثی‌ها و چهره‌های نزدیک به صدام بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کودتای نرم خلیج فارس حزب بعث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۶۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا رهبران کشور‌های خلیج فارس را به یکپارچگی دفاعی بیشتر فراخواند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».


دیگر خبرها

  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب مقابل ایران
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • ببینید | خط و نشان فرمانده نیروی دریایی سپاه برای آمریکا در خلیج فارس
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • تصاویر نقشه‌های تاریخی و مشهور جهان؛ اعراب درخشش نام خلیج‌فارس را ببینند
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟