Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

محققان آلمانی از طراحی یک برنامه رایانه‌ای خبر داده‌اند که نه تنها باعث کاهش مصرف سوخت هواپیماها می‌شود، بلکه از سروصدای ناشی از فعالیت آنها می‌کاهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از نیواطلس، دو مورد از چالش‌های مهم خطوط هواپیمایی کاهش مصرف سوخت و سروصدای زیاد ناشی از پرواز هواپیماها است. این مشکلات به خصوص در زمان برخاستن و نشستن هواپیماها به اوج می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران مرکز هوافضای آلمان موسوم به دی ال آر برنامه‌ای رایانه‌ای به نام LNAS عرضه کرده اند که با دریافت داده‌های مربوط به وضعیت آب و هوا و نیز مشخصات فنی هر هواپیما به خلبان اطلاعات و توصیه‌هایی در مورد شیوه آغاز پرواز و اوج‌گیری ارائه می‌کند. این فرایند در زمان فرود هواپیما نیز تکرار می‌شود.

از جمله دیگر توصیه‌های ارائه شده توسط این برنامه می‌توان به سرعت بهینه پرواز پس از صعود، زمان مناسب استفاده از ترمزهای هوایی و تجهیزات مربوط به فرود، سرعت مناسب برای اوج‌گیری و افزایش ارتفاع و غیره اشاره کرد. توصیه‌های مذکور بر مبنای تغییر شرایط جوی و وضعیت هواپیما ممکن است در لحظه تغییر کنند.

سیستم یادشده توسط گروهی از خلبانان سوئیسی و آلمانی بر روی هواپیماهای ایرباس ای ۳۲۰ ATRA مورد آزمایش قرار گرفته و بررسی‌ها نشان می‌دهد این امر موجب کاهش سروصدای هواپیماهای مذکور تا یک سوم شده است. برآوردهای هواپیمایی سوئیس نشان می‌دهد استفاده از سیستم یادشده می‌تواند سالانه به صرفه‌جویی ۵۰۰ تنی در مصرف سوخت نیز منجر شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: محققان آلمانی مصرف سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۶۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان

وحید واسطه گفت: از ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ در حدود ۳۹ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌های استان وارد شد.

او گفت :اکنون ۵۰ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌های استان ذخیره‌سازی شده ودر مجموع ۲۲ درصد از ظرفیت مخازن سد‌های استان ذخیره آب دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان در ادامه گفت: در سال آبی جاری ۱۹۵ میلیمتر بارش ثبت شد که ۴۱ میلیون متر مکعب ورودی آب به سد‌های استان داشتیم، امابارش‌ها هفت درصد از میانگین ۳۰ سال اخیر کمتر است.

به گفته واسطه اکنون میزان ذخیره آبی در مخازن این سد‌های استان ۵۵ میلیون متر مکعب است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان درادامه با بیان اینکه امسال علارغم بارش‌های خوب بهاره امسال فقط ۵۰ میلیون متر مکعب آب و ۱۰ درصد کمتر پارسال در مخازن سد‌ها آب وجود دارد، گفت: این کاهش منابع آبی باعث می‌شود امسال فقط ۱۶ میلیون مترمکعب به بخش کشاورزی تحویل بدهیم یعنی ۹ میلیون متر مکعب کمتر از سال گذشته آب به بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد.

خراسان شمالی هشت سد با ظرفیت ۲۲۲ میلیون متر مکعب آب دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!