Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمدرضا حمیدی ظهر سه‌شنبه سوم تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: رویکرد شورای حل اختلاف کاهش پرونده‌های وارده به دادگستری است.

رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان عنوان کرد: با توجه به نقش موثر شوراهای حل اختلاف روستایی در کاهش پرونده‌های ورودی ۴۸۰ شعبه شورای حل اختلاف روستایی در استان زنجان دایر است که با حل پرونده در ابتدا زمینه فراغت بیشتر قضات برای رسیدگی به پرونده‌ها را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال ۹۸، ۳۳ درصد پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف حل‌وفصل شد.

حمیدی عنوان کرد: کاهش زمان در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها با فعالیت شورای حل اختلاف میسر شده است، زمان‌بر بودن رسیدگی به پرونده‌ها یکی از موضوعات موردنظر مردم است.

رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان‌ خاطرنشان کرد: فعالیت شوراهای حل اختلاف زمینه کاهش حجم پرونده‌ها را فراهم کرده است.

وی عنوان کرد: الکترونیکی شدن ابلاغیه‌ها، زمینه رسیدگی به پرونده‌ها با حفظ آبروی افراد را فراهم می‌کند، امروز ۸۵ درصد اوراق قضایی در استان زنجان به‌صورت الکترونیکی ارسال می‌شود و امید است این رقم به بالای ۹۵ درصد برسد.

حمیدی تاکید کرد: نظارت بر شورای حل اختلاف انجام می‌شود، یک هزار و ۵۰۰ نفر در شوراهای حل اختلاف روستاها فعالیت دارند.

رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان ادامه داد: ۵۴ هزار و ۸۰۰ پرونده در استان زنجان واردشده که ۳۴ درصد آنها منتج به سازش شده است، در این سال ۵۵ هزار و ۵۰۰ پرونده رسیدگی شده که قریب به یک هزار پرونده باقی‌مانده سال ۱۳۹۷ نیز در سال گذشته رسیدگی شده است.

وی بیان کرد: مسئولیت شورای حل اختلاف رسیدگی به پرونده‌های مالی است، در سال ۹۸ از ارجاع ۷۵ درصد محکومان مالی به زندان جلوگیری شده است.

حمیدی اضافه کرد: با توجه به فعالیت ۴۸ شعبه شهری شورای حل اختلاف در استان زنجان، برخورد مناسب با ارباب‌رجوع در اولویت فعالیت‌های این شعبه است.

 رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان ادامه داد: ۲۰ درصد پرونده‌ها در شعب روستایی تشکیل‌شده است، ۸۰ درصد پرونده‌ها نیز در شعب شهری تشکیل‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: مطالبه وجه، مطالبه چک برگشتی و ارائه خدمات قضایی سه فراوانی پرونده‌های قضایی است.

حمیدی بیان کرد: یکی از فعالیت‌های شورای حل اختلاف ایجاد صلح و سازش در پرونده قتل است، در سال ۹۸، ۱۳ محکوم به قصاص در زنجان با تشکیل شورای صلح از پای چوبه دار نجات پیدا کردند.

کد خبر 524676 برچسب‌ها استان زنجان زندان شورای حل اختلاف

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان زنجان زندان شورای حل اختلاف رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان رسیدگی به پرونده ها شوراهای حل اختلاف استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۶۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند

در راستای اجرای سند تحول و تعالی دستگاه قضایی و با هدف رسیدگی به امور مددجویان و بررسی وضعیت زندان، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، به همراه جمعی از قضات حوزه قضایی زرند از زندان شهرستان بازدید و به درخواست ۲۰۹ نفر از زندانیان رسیدگی کردند.

در حاشیه این بازدید ابوالفضل فرحبخش، رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: با عنایت به برنامه ریزی صورت گرفته و با توجه به ضرورت پایش پرونده زندانیان و سرکشی دوره ای از زندان ها، مشکلات زندانیان از سوی قضات چهره به چهره بررسی و دستور تسریع رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان صادر شده است.

وی با اشاره به استمرار بازدیدهای ماهیانه از زندان تصریح کرد: در برنامه بازدید از زندان علاوه بر رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان، وضعیت زندان ها از نظر رفاهی، بهداشتی بندهای موجود و وضعیت غذایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فرحبخش افزود: با توجه به اقدامات فرهنگی انجام گرفته در زندان زرند و پیگیری ویژه امورات مددجویان به همت مدیران و نیز تعامل دستگاه قضایی با اداره زندان و به ویژه نظارت دادستان بر زندان شهرستان، هم اکنون وضعیت زندان زرند از جهات مختلف رضایت بخش است.

رئیس حوزه قضایی زرند گفت: مهم ترین مشکل شهرستان زرند، وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است که در این خصوص با توجه به در نظر گرفتن زمین برای احداث زندان جدید و قول مساعد رییس سازمان زندان های کشور برای تخصیص بودجه، امیدواریم به زودی امکان ساخت و انتقال زندان به خارج از شهر فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • سحرگاه متفاوت یک زن و ۴ مرد پای چوبه دار| دو نفر از پای چوبه دار به زندان برگشتند و سه نفر دیگر...
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند