Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@01:31:55 GMT

فرهنگ قرآنی در مبارزه با کرونا موثر بوده است

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۶۴۰۲

فرهنگ قرآنی در مبارزه با کرونا موثر بوده است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه با شیوع کرونا جدال‌ بین علم و دین در دنیا مطرح شد، گفت: در مواجهه با کرونا همراهی علم و دین را در ایران شاهد بودیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در ششمین جلسه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش‌عالی قرآنی در نظام سلامت، گفت: اگر توفیق مبارزه با کرونا مطالعه شود، آثار فرهنگ قرآنی در آن مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در کمیسیون دو حوزه جدی آموزش و پژوهش مورد توجه قرار دارد، تصریح کرد: در سندی که این کمیسیون تدوین کرده به حوزه پژوهش قرآن در نظام سلامت به صورت جدی پرداخته شده است، اما حوزه آموزش فقط در دو راهبرد ذکر شده که باید به این موضوع نیز به صورت مشروح توجه شود.

حجت‌الاسلام رستمی یادآور شد: با شیوع ویروس کرونا جدال‌ بین علم و دین در جهان به وجود آمد، اما همراهی علم و دین را در ایران دیدیم.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها،وی تأکید کرد: بهترین مکان برای پرداختن به نزاع‌های علم و دین دانشگاه‌های علوم پزشکی و حوزه‌های دینی است که کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش‌عالی قرآنی در نظام سلامت می‌تواند همراهی این دو نهاد را نشان دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها علم و دین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۶۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان محمد مرودی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان هرمزگان، اجرای طرح آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس و ناوگان حمل و نقل مسافر در معابر درون و برون شهری را بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: تمامی دستگاه های مرتبط باید در راستای ماموریت ها و وظایف سازمانی نسبت به آموزش و فرهنگ سازی ترافیک به منظور آگاه سازی شهروندان به ویژه دانش آموزان برای جلوگیری از وقوع تصادفات اقدام کنند.

وی افزود: اصلی ترین راهکار پیشگیری از تصادفات برای دانش آموزان، نهادینه کردن فرهنگ ایمنی و عبور و مرور در بین آنها است.

مرودی، فرهنگ ترافیک هر جامعه را یکی از نمودهای رفتاری افراد در استفاده از فضاهای متعلق به عبور و مرور آن جامعه دانست و عنوان کرد: با توجه به نقش مهم دانش‌آموزان آینده‌ساز در جامعه و با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ و قوانین ترافیکی، مسیر خود را در آموزش هرچه بیشتر آینده‌سازان جامعه ادامه خواهیم داد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان اضافه کرد: دانش آموزان با پیروی از قوانین و مقررات و کسب مهارت های شهروندی، نقش ها و وظایف خود را در قبال جامعه محلی با مشارکت در فعالیتها و برنامه های زیست محیطی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و … انجام داده و همچنین با رعایت نظم و قانون، احساس تعلق نسبت به جامعه، رفتار همدلانه، محترمانه و مشارکت جویانه، آن را تثبیت می کنند.

وی در پایان به اقدامات صورت گرفته در زمینه آموزش فرهنگ ترافیک به شهروندان و کاربران مرتبط از طریق رسانه های محلی و مدارس و نقش موثر آن در کاهش تصادفات تاکید کرد و از شهرداری ها خواست تا نسبت به نصب تابلو و بنر با محتویات آموزش فرهنگ ترافیک در معرض دید شهروندان اقدام کنند.

کد خبر 6093753

دیگر خبرها

  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است
  • نقش موثر معلمان در مقابله با جنگ نرم دشمن
  • جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد