Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود محمودی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انجام گشت و کنترل‌های مستمر و پیگیری‌های جدی و بدون وقفه منجر به رفع تصرف سه هزار و ۸۴۸ متر مربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان طی سال جاری شد.

وی با اشاره به اینکه منطقه شاهو و کوسالان از اسفند ماه سال ۸۸به منطقه حفاظت شده ارتقا یافته است، اضافه کرد: طی ۱۰ سال اخیر با تلاش کارکنان حفاظت محیط زیست این شهرستان، همیاران محیط زیست و توجه ویژه‌ای که از سوی مراجع قضایی به مقوله محیط زیست و منابع ملی شده، ۱۳ فقره رفع تصرف اراضی ملی به مساحت حدود ۴۱ هزار مترمربع از چنگ زمین خواران انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سروآباد افزود: مناطق حفاظت شده قوانین مختص به خود دارد و هرگونه دخل و تصرف خارج از برنامه سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است.  
محمودی تاکید کرد: بعضی از افراد  به منظور سودجویی و  تصرف منابع ملی و یا گاهی بدلیل عدم آگاهی به این مناطق، باعث تخریب و برهم زدن اکوسیستم بکر در این مناطق می‌شوند.  

وی یادآور شد: در صورت تکرار و تصرف موارد خلع ید شده علاوه بر مجازات مقرر قانونی، طبق مواد ۶۹۰ و ۶۹۳  قانون مجازات اسلامی نیز با تخریب کنندگان و زمین خواران اراضی ملی به شدت برخورد می‌شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سروآباد گفت: از عموم مردم فهیم، متعهد و علاقمند به حفظ محیط زیست تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه ملازمه ای با محیط زیست شامل ساخت و ساز، تخریب، تصرف اراضی ملی، شکار و صید، آلودگی محیط زیست، آتش سوزی در محدوده منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان، موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و پاسگاه‌های محیط بانی مستقر در منطقه اطلاع دهند.

برچسب‌ها سروآباد شاهو تصرف اراضی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سروآباد شاهو تصرف اراضی سروآباد شاهو تصرف اراضی منطقه حفاظت شده حفاظت محیط زیست اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۶۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان در خراسان رضوی خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در مشهد، مهدی اله‌پور، اظهار داشت: محیط‌بانان شهرستان فریمان، در حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، لاشه یک قلاده پلنگ را در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان کشف کردند.

وی افزود: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و در بررسی‌های اولیه، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تصریح کرد: جهت کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط زیست خراسان رضوی منتقل شده و پس از نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، منطقه شکار ممنوع کلیلاق به وسعت 41 هزار و 73 هکتار در حوزه سه شهرستان فریمان، زاوه و تربت جام قرار دارد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر