Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرحیم رحیمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:با همکاری خوب سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تامین نسبی کامیون مورد نیاز ، این میزان چغندر قند به هشت کارخانه قند اقلید فارس ، شهرکرد ، همدان ، اصفهان ، قزوین ، بیستون کرمانشاه ، اسلام‌آبادغرب و شوش حمل شد تا زمینه برای عرضه حدود ۱۰۰هزار تن شکر به بازارهای داخلی فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت:هم‌اکنون حدود ۵۰۰هکتار چغندرقند با پیش بینی برداشت ۳۰هزار تن چغندر در اراضی شمالی خوزستان باقی مانده که با وجود کاهش کیفیت و مرغوبیت آن، به دلیل گرما محصول جمع آوری می‌شود.
حدود 2 هفته  پیش رییس کارگروه تخصصی چغندر قند پاییزه خوزستان نسبت به نابودی ۲۰۰هزار تن چغندر قند خوزستان به علت ناکافی بودن تعداد کامیون‌های حمل هشدار داده بود و از مسئولان وزارت جهادکشاورزی و سازمان پایانه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای خواست گام‌های عملی برای پیشگیری از نابودی چغندر باقی مانده بردارند.
 پیرو این هشدار بخشی از ناوگان حمل و نقل سنگین برای انجام این ماموریت ملی بسیج شد و اجازه نداد این سرمایه ملی که با سختی‌های زیاد کشاورزان چغندرکار تولید شده بود از بین برود.    
برداشت چغندرقند پاییزه خوزستان از نیمه نخست اردیبهشت ماه از سطح ۱۳هزارهکتار از اراضی شوش ، شوشتر ، اندیمشک و دزفول شروع شده بود که در همان هفته‌های نخست برداشت این محصول ، کشاورزان چغندرکار از کمبود کامیون حمل محصول انتقاد کرده بودند.
به گزارش ایرنا در نشست شورای کشاورزی خوزستان ۳۱ اردیبهشت به ریاست استاندار خوزستان ،ضمن ارایه گزارشی از وضعیت برداشت چغندرقند خوزستان توسط محمد قاسمی نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان ، بر لزوم تامین سریع و بدون فوت وقت کامیون حمل بار و گسیل بخشی از ناوگان حمل و نقل بندر امام خمینی(ره) به مناطق کشت چغندرقند خوزستان تاکید شد و استاندار دستور داد کمیته‌ای ویژه برای بررسی این موضوع تشکیل شود.
پارسال نیز تامین کامیون برای حمل چغندرقند به هفت کارخانه قند خارج از استان در شورای کشاورزی خوزستان مطرح شد که در نهایت تامین نشدن به موقع کامیون موجب کاهش عیار این محصول و ضرر و زیان کشاورزان و کارخانه‌های قند شد.
براساس چشم انداز کشاورزان خوزستان درسال ۱۴۰۴ ، سطح زیرکشت چغندر قندر در خوزستان از ۱۳هزار هکتار فعلی باید به ۶۰هزار هکتار و تولید آن به ۶ میلیون تن برسد که برای جذب همه این محصول در خوزستان باید ۱۰کارخانه قند جدید در استان ساخته شود.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲ میلیون تن محصولات زراعی و باغی با عمل آوری بیش از ۱۲۸ نوع محصول به ارزش ۲۹۰هزار میلیارد ریال و سطح زیرکشت ۱.۴میلیون هکتار رتبه نخست کشوری را از لحاظ تولیدات کشاورزی و تنوع عمل‌آوری دارد.

برچسب‌ها چغندر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چغندر چغندر کارخانه قند چغندر قند حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۶۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد کامیون‌ها از مرز آستارا کند شد

طبق اعلام گمرک، تردد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی در مرز آستارا به دلیل نواقص ایجاد شده و خرابی باسکول‌های گمرک طرف مقابل (گمرک آستارای آذربایجان) با کندی مواجه شده است.

به گزارش ایسنا، با توجه به مشکلات ایجاد شده در طرف آذری خروج کامیون‌ها از مرز آستارا به کندی انجام می‌شود و تعداد کامیون‌های خروجی کاهش یافته است.

براساس این گزارش، طرف آذری قول داده است که ظرف امروز این مشکل حل شود و تردد کامیون‌ها از این گمرک مرزی به روال عادی برگردد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • ۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در سمنان کشف شد
  • توقیف کامیون حامل ۶۱۹ کارتن میوه قاچاق در کاشان
  • خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان
  • آتش سوزی کامیون حامل بیسکویت در محور فهرج ـ زاهدان
  • چپ کردن کامیون حمل زباله در برزیل + فیلم
  • تردد کامیون‌ ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا کند شد
  • ببینید | فاجعه وسط جاده؛ فرونشست و سقوط یک کامیون مملو از شن و ماسه!