Web Analytics Made Easy - Statcounter

یسرا سلیمانی گفت: دختر بودن هیچ گاه نتوانسته است مانع من و دیگر دختران بلوچ و سیستانی برای رسیدن به خواسته هایمان شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، "یسرا سلیمانی" دختر ۱۲ ساله‌ اهل شهرستان فنوج سیستان و بلوچستان که با قهرمانی در چهار دوره مسابقات کشوری در تهران به مسابقات محاسبات ذهنی "چرتکه" جهانی راه یافت؛ او می‌تواند الگوی خیلی‌ها باشد، همه آنهایی که برای برداشتن یک قدم کوچک یا به وجود آوردن یک تغییر ساده در زندگی‌ شان بهانه می‌آورند به مناسبت روز دختر گفت و گویی جالب و خواندنی خبرنگار چهاربهاران با این نوجوان موفق بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خودتون را معرفی کنید و بگین یسرا سلیمانی چه کسی است؟
من یسراسلیمانی  متولد ۱۳اردیبهشت ۱۳۸۶اصالتا اهل فنوج اما متولد چابهار هستم که تا شش سالگی آن جا زندگی می کردم اما بعد برای تحصیل و فعالیت هایم به استان گلستان منتقل شدم.

از چه سالی وارد این عرصه شدید؟
من سال 92 زمانی که کلاس سوم ابتدایی بودم با کلاسهای یوسی مس آشنا شدم و شرکت کردم تا درسن ده سالگی زمانی که کلاس چهارم بودم برای اولین بار مقام اول جهان را در کشور امارات کسب کردم.

چطور با این حوزه آشنا شدید و چه کسی فهمید میتوانید در این زمینه موفق باشید؟
اولین بار معلمم متوجه استعداد خوب من در درس ریاضی شد، چون همیشه تمرینات را جلوتر حل می کردم وبه نوعی دستیار ایشان داخل کلاس بودم، اما مهمترین مشوقم مادرم هستند که همیشه با حمایت های پر امیدش باعث رسیدن من به این موفقیت و جایگاه امروز شده است.



چه مقام ها و مدال هایی کسب کرده اید؟
من درمسابقات استانی، کشوری وجهانی شرکت کرده ام و توانسته ام تا امروز چهار مقام اول را در مسابقات جهانی امارات، کامبوج و مالزی کسب کنم.

چه کسی بیشترین اثر گذاری را در موفقیت شما داشته داشت؟
مادرم همیشه بیشترین اثرگذاری را با تشویق و حمایت هایش از من داشته و باعث اعتماد به نفس و موفقیت من در این مسیر شده است.

بهترین و بدتدرین لحظه در این حوزه چه زمانی بوده و چرا؟
خب بهترین لحظه را می توانم از زمانی بگویم که اسمم به عنوان یک ایرانی برای کسب مقام اول جهان خوانده شد و بدترین لحظات هم مواقعی بود که بسیاری از افراد به جای روحیه دادن، سعی در تخریب من داشتند یا تبعیض هایی که بین من ودیگر دانش اموزان درکلاس رخ می داد و اینکه با سختی بسیار خانواده ام  هزینه های مسابقات را برای من فراهم می کردند.

خود شما علت موفقیتتون را در چه چیزی می ببینید؟
مهم ترین دلیل حمایت خانواده، تلاش و پشتکار خودم



در چندین برنامه تلویزیونی شرکت کردید، از حضور خود در برنامه عصر جدید و تجربه ای که داشتید بفرمایید؟ آیا حضور شما اثری داشته با نه؟
من دربرنامه هایی زیادی مثل حالا خورشید، درامتداد الوند، سلام صبح بخیر، صبحی دیگر، عصرجدید و...  شرکت کردم و برای برنامه عصرجدید هم بنا به دعوت خود عوامل برنامه حضور داشتم که تجربه متفاوتی بود اما تنها اثر مثبت حضورم در رسانه ملی آشنایی با حاج آقا فردوس بود که از آن زمان تاکنون به عنوان یک حامی بزرگ همیشه درکنار من بوده و هم چنان هستند.

مسئولین مربوطه چه اقدامات لازم را برای موفقیت شما انجام داده اند؟ هزینه های شرکت در مسابقات بر عهده خودتان بوده یا حمایت شده است؟
متاسفانه مسئولین کشور، مخصوصا مسئولین استان خودمان هیچ کمک وحمایتی به من نکردند و تنها کسی که دراستان مورد حمایتشان قرار داشتم مدیر عامل منطقه آزاد چابهار بودند که در دوسال اخیر هزینه مسابقات جهانی را به عهده داشتند، اماهزینه های کلاس ها و بقیه موارد را به سختی خانواده ام تهیه می کردند، تا زمانی که با حاج آقا فردوس آشنا شدیم و ایشان یکی از خیرین تهران هستند که تمامی هزینه های کلاس ها ومسابقات اعم از داخلی وخارجی را به عهده گرفتند و جا داره همین جا از ایشان تشکر کنم که مثل یک پدر دلسوز همیشه درکنارم بودند.

نقطه عطف حضورتان در مسابقات کشوری و جهانی چه خواهد بود؟
  می خواهم درمسابقات جهانی آلمان شرکت و به مقام اول دست پیدا کنم.

 برنامه ریزی واسه آینده درسی و موفقیت های بیشتر چیست؟
درحال حاضر زیر نظر استاد بیات موحد هستم ومی خواهم خودم را برای المپیاد ریاضی آماده کنم.



به نظر شما یک دختر موفق چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
باید پشتکار داشته و هیچ وقت تسلیم نشود و برای رسیدن به موفقیت به تلاشش ادامه دهد.

موفقیت در زندگی به چه عواملی بستگی داره و به نظر شما فرمولش برای یک آدم موفق چیست؟
موفقیت شامل چند مرحله هست اول اینکه باید تلاش کنیم، دوما پشتکار داشته باشیم، بسیاری از افراد به من می گفتند که اگر ماهم امکانات لازم مثل خودت را داشتیم حتما موفق می شویم اما جواب من آنها این است که دوست عزیز امکانات را باید خود شما به وجود بیاورید. پدر ومادرم برای اینکه من موفق شوم، قید شهر، خونه و زندگی توی چابهار را زدند و برای موفقیت بیشتر من در حال حاضر در گرگان و تهران ساکن شدیم باید ببینیم چند خانواده دیگر حاضر هستند برای پیشرفت فرزندشان چنین کاری انجام دهند. پس نتیجه می گیریم خانواده نقش خیلی مهمی درپیشرفت فرزندان دارد و این موضوع حداقل برای من اینگونه بوده است، اما یک سوال می پرسم لطفا بدون تعصب جواب بدهید که آیا اگر من دراستان خودم بودم باز به این موفقیت ها دست پیدا می کردم.

افق آینده رو برای زندگی شخصی و کاری چطور میبینید؟
من آینده خوبی رو برای خودم درنظر دارم و برای رسیدن به آن سخت تلاش خواهم کرد.

چه احساسی داشتید وقتی توانستید در سطح کشوری و جهانی به عنوان یک دختر بلوچ موفق شوید؟
وقتی به عنوان دختر ایرانی تومسابقات جهانی اسمم خوانده شد و داخل کشور خودم به عنوان یک دختر بلوچ من را میشناسند و به خودم می بالم، که حداقل توانسته ام نماینده ی کوچکی از دختران بلوچ باشم
و بگویم دختران بلوچ هم می توانند در عرصه های مختلف حرفایی برای گفتن داشته باشند.



توصیه و حرفت به همه دختران برای موفقیت در زندگی چیست؟ مخصوصا دختران بلوچی که در بعضی از نقاط استان با محدودیت هایی همراه هستند؟
هرگز دست از تلاش و پشتکارشان برندارند و با همه ی محدودیت هایی که وجود دارد، ازشون می خواهم قوی باشند وبرای رسیدن به آرزوهایشان سخت تلاش کنند، دختران سرزمین من خیلی غریب ومظلوم هستند.

تقاضای شما از مسولین مربوطه برای حمایت چیست؟
خواسته من ازمسئولین مخصوصا مسئولین استان حمایت کردن است، من وقتی به تهران می روم، اولین سوالی که از من می کنند اقدامات و حمایت مسئولین استان در برابر جانب داری و علاقه زیادم به سیستان و بلوچستان و سرزمین مادری هم هست و اگر آنها از من حمایت نکنند نمی توانم از مسئولین کشوری توقع کمک و حمایت را داشته باشم.

آیا حاضرید برای شرکت هم سن و سالهایتان در این حوزه هستید و آیا اقدامی انجام شده یانه؟
توی شهر واستان خودمان متاسفانه امکانات لازم مثل تهران وسایر استان ها نیست و متاسفانه ما هرسال که در مسابقات کشوری شرکت می کنیم نماینده هایی از استان نداریم. من نمی توانم قبول کنم که آنها استعداد ندارند، چون مطمئن ام فرزندان سرزمینم دارای استعداد و توانمندی هستند و فقط نبود امکانات باعث شده دراین زمینه نماینده نداشته باشیم.

حضور دختران در جامعه باید به چه صورت باشد و چه آینده ای رو میبینید؟
به نظرمن همان گونه که به پسران اهمیت می دهند و راه را برای موفقیت وپیشرفت آنها هموار می کنند باید از دختران هم حمایت شود و من روزی را می بینم که دختران سرزمینم باتلاش وهمتشان حضور فعالی را درجامعه دارند و همه ایران  به آنها افتخار خواهد کرد؛ به امید آن روز..

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مسابقات جهانی مسئولین استان برای رسیدن برای موفقیت دختران بلوچ عنوان یک مقام اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۷۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری امروز در نشست خبری گفت: رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت با شعار «سهم من از جوانی ایران» ۲۶ اردیبهشت برگزار می‌شود. 

مریم عرب نژاد افزود: رویداد کشوری جوانی جمعیت ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این رویداد را شناسایی و تقدیر از فعالان حوزه جمعیت عنوان کرد و گفت: این رویداد در هفت بخش خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • کشتی خوزستان روی ریل موفقیت قرار گرفته است
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 
  • ‌دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در فارس برگزار می‌شود
  • کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد
  • پشتوانه‌سازی و قهرمان‌پروری از مهمترین برنامه‌های هیات اتومبیلرانی خوزستان
  • کارگران بازوان حرکت و شکوفایی کشور
  • کشتی اصفهان در مسیر موفقیت است
  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند