Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-27@09:59:26 GMT

ژولیوس سزار در دام دزدان دریایی!

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۷۱۶۳

ژولیوس سزار در دام دزدان دریایی!

رویداد۲۴ وقتی تاریخ را ورق می‌زنیم، به صفحاتی برمی‌خوریم که نبوغ امپراتور را زیر سوال می‌برد و نشان می‌دهد که غرور سزار، دامی مهلک بر سر راه او بوده‌است و احتمالاً، همین مسئله بود که در نهایت او را به تیر غیب دوستش، «بروتوس» گرفتار کرد.   سزار به بیماری صرع مبتلا بود و عوارض ناشی از آن، گاه‌وبی‌گاه وی را درگیر می‌کرد؛ او در دقایقی که دچار حمله عصبی می‌شد، بسیار آسیب‌پذیر بود و البته، غرورش اجازه نمی‌داد که این مسئله را بپذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند سال قبل از آغاز امپراتوری وی، دزدان دریایی «کیلیکیه» راه‌های تجارت دریایی روم را به شدت تهدید کرده بودند.   زیان حاصل از این مسئله، سنای روم را واداشت تا سزار را در رأس نیروهایی، برای سرکوب دزدان بفرستد. او هم که قصد داشت نبوغ نظامی خود را به رخ رقیبان بکشد، از مسیری حرکت کرد که به عقل جن هم نمی‌رسید و مثلاً خواست دزدان را غافلگیر کند!   اما راهی که او انتخاب کرده بود، به دلیل شرایط اقلیمی، باعث بیماری سربازان و البته تحریک بیماری صرع خودش شد. درست زمانی که سزار دچار حمله عصبی شده بود، دزدان دریایی «کیلیکیه» به آن‌ها حمله کردند؛ سپاه او نابود شد و خودش هم به اسارت دزدان دریایی درآمد! سزار چند ماهی را در جزیره دزدان سپری کرد؛ آن هم در وضعی بسیار مصیبت بار، تا روم بهای آزادی وی را پرداخت و دزدان از جانش گذشتند.   سزار چند وقت بعد به همان جزیره حمله کرد و تمام ساکنان آن را از بین برد؛ اما این کشت و کشتار باعث نشد که لکه ننگ اسارت چند ماهه در جزیره دزدان دریایی از دامن او پاک شود؛ مسئله‌ای که هوش و نبوغ نظامی امپراتور آینده را زیر سوال می‌برد. منبع: روزنامه خراسان لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ژولیوس سزار دزدان دریایی دزدان دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۷۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟

تین نیوز

کریدور حمل ونقل سبز و دیجیتال دریایی می تواند مشاغل سبز بیشتری ایجاد کند، بهبود سلامتی را برای جوامع محلی به ارمغان آورد و مزایای اقتصادی بی شماری به همراه داشته باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا،  محدود کردن گرمایش جهانی به ۱.۵ درجه سانتی گراد نیازمند تسریع تلاش ها برای کربن زدایی بخش کشتی رانی است. حرکت اول در این ابتکار، توسعه یک کریدور حمل ونقل سبز و دیجیتال به شمار می رود که نه تنها از توسعه سوخت ها و کشتی های با کربن کم و صفر حمایت، بلکه مشاغل سبز و مزایای سلامتی خوبی برای جوامع محلی ایجاد می کند.

مطالعه ای جدید حاکی از آن است که یک کریدور حمل ونقل دیجیتال و سبز (GDSC) بین سنگاپور، لس آنجلس و لانگ بیچ می تواند بیش از ۷۰۰ فرصت شغلی در تولید سوخت با آلایندگی صفر و نزدیک به صفر تا سال ۲۰۳۰ ایجاد کند. این مطالعه جریان های تجارت دریایی بین سنگاپور، لس آنجلس و لانگ بیچ را تجزیه وتحلیل کرد و یک خط پایه از فعالیت ها و نیازهای انرژی برای کشتی هایی را ارائه کرد که تا سال ۲۰۵۰ در کریدور فعالیت خواهند کرد.

مطالعه حاضر همچنین نشان داد که این کریدور می تواند به بهبود سلامت برای جوامع محلی منجر شود و مزایای اقتصادی گسترده ای را برای کشورهای این مناطق به همراه داشته باشد.

سوخت های بدون آلایندگی و توسعه مشاغل

تجزیه وتحلیل ها مقدار سوخت های نزدیک به صفر و صفر مورد نیاز برای ترافیک در این مسیر را با مدل سازی استفاده از سوخت های جایگزین کربن صفر و نزدیک به صفر توسط کشتی هایی برآورده کرده اند که در کریدور تا سال ۲۰۵۰ فعالیت خواهند کرد. در این بررسی پارامترهای مختلفی مانند هزینه های تولید و در دسترس بودن سوخت با توجه به اهداف استراتژی IMO 2023 در مورد کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از کشتی ها در نظر گرفته شده است.

کربن زدایی دریایی برای مدت طولانی در دستور کار بوده است، زیرا حتی اگر سهم کشتی ها در گرمایش جهانی نسبتاً کم باشد، بسیار مهم است. سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) معتبرترین نهاد بین المللی در این زمینه است که پس از چندین نقطه عطف در کربن زدایی دریایی، در سال ۲۰۱۸ یک نقشه راه جامع با استراتژی اولیه کاهش گازهای گلخانه ای ترسیم و آن را در سال ۲۰۲۳ بازنگری کرد. در این بازنگری کاهش گازهای گلخانه ای هم زمان با دستورالعمل بررسی چرخه حیات (LCA) توسعه پیدا کرد و رویکرد چرخه عمر به عنوان یک بخش ضروری برای دستیابی به اهداف آب وهوایی شناخته شد.

فعالیت های انجام شده از طریق کریدورهای کشتی رانی سبز می تواند موجب کاهش کربن زدایی گسترده تر در سراسر صنعت دریایی شود و مزایای سلامتی برای جوامع محلی و فرصت های اقتصاد سبز را برای کشورها به ارمغان آورد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • امواج کوتاه در دریای خزر
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • لوران کانته فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت
  • موج کوتاه در دریای خزر
  • وقوع حادثه امنیت دریایی در خلیج عدن
  • حادثه دریایی جدید در جنوب غرب عدن
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • ناگفته‌هایی از غرق شدن کشتی تایتانیک
  • حادثه دریایی در جنوب غرب عدن