Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

به اعتقاد یک فعال حوزه حمل و نقل کالا، یکی از اصلی‌ترین راهکارها برای حفظ کیفیت راه‌ها و جلوگیری از تخریب آنها، بازگشت به بخشنامه‌های قبل از سال ۹۰ در  زمینه تناژ حمل بار جاده‌ای است.

به گزارش تین نیوز، افزایش ایمنی راه‌ها، ارتقای کیفیت و سرعت ارائه خدمات راهداری و رضایت‌مندی کاربران جاده‌ای اکنون بیش از پیش مورد توجه بخش راهداری قرار گرفته به طوری‌که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در چند ماه اخیر اقدامات موثری در رفع مشکلات راه‌ها انجام داده و حتی از مردم خواسته است مشکلات جاده‌ها را به شماره 141 گزارش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال کارشناسان حوزه راهداری همواره بر این موضوع تاکید دارند که «هزینه‌های ساخت و نگهداری مستمر راه تناسبی با اعتبارات و منابع ندارد و سرعت تخریب راه‌ها، از سرعت بهسازی بسیار بالاتر است».

به گزارش تین نیوز، با توجه به این موضوع یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای و راننده و کامیوندار یکی از اصلی‌ترین راهکارها برای حفظ کیفیت و جلوگیری از تخریب جاده‌ها را برگشتن به بخشنامه‌های قبل از سال ۹۰ در  زمینه تناژ حمل بار جاده‌ای می‌داند.

مالک نخعی گفت: اضافه تناژ محوری ناشی از بارگیری بر اساس حداکثر ظرفیت محور و عدم توزیع یکنواخت بار بر روی کامیون، موجب عدول وزن محوری از وزن مجاز شده و ضربات دینامیکی وارد بر روسازی راه در دراز مدت باعث می‌شود جاده‌هایی ناهموار داشته باشیم.

وی افزود: برای رفع این مشکل می‌توان در اجرای بخشنامه اردیبهشت ۹۷ در رابطه با تناژ، دقت عمل به خرج داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راهسازی وضعیت راه ها کیفیت آسفالت تخریب جاده ها حمل و نقل جاده ای راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۷۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی راه ارتباطی ۲ روستای سیل‌زده شهرستان داورزن

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، فرماندار داورزن گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب روز شنبه راه روستای ساروق این شهرستان را مسدود و با تخریب پل جاده روستای بهانگر، مسیر ارتباطی این روستا را نیز قطع کرده بود.   مهدی بهادری افزود: با فروکش کردن آب رودخانه و با تلاش راهداران، راه روستای ساروق باز و برای اهالی روستای بهانگر نیز مسیر جایگزین تعیین شد تا در روز‌های آینده با مرمت پل تخریب شده، مجددا راه ارتباطی این روستا سامان بگیرد.   وی، یکی از مشکلات ناشی از بروز سیلاب را گل و لای رها شده بر روی بزرگراه مشهد - تهران در محدوده روستای مهر این شهرستان ذکر کرد و گفت: عوامل راهداری از صبح شنبه با استقرار در حاشیه جاده، به طور مرتب اقدام به برداشتن بقایا و آورده‌های سیل از سطح جاده می‌کنند تا در تردد مسافران و زائران امام هشتم (ع)، مشکلی ایجاد نشود.

دیگر خبرها

  • ۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی البرز ایمن‌سازی شد
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در راه‌های دشتستان فعال است
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهسازی دشتستان
  • خسارت بارندگی به برخی جاده‌های استان بوشهر/ یک محور مسدود است
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • جابجایی ۳۰ میلیون تن کالا در محور‌های مواصلاتی هرمزگان
  • بازگشایی راه ارتباطی ۲ روستای سیل‌زده شهرستان داورزن
  • تردد روان در محور بندر امام(ره)_آبادان
  • مسدود شدن راه پنج روستا در دیشموک بر اثر بارش‌ باران