Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@13:34:50 GMT

تمام مدارس کردستان به اینترنت متصل می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۷۳۳۷

تمام مدارس کردستان به اینترنت متصل می‌شود

گروه استان‌ها-مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از اتصال مدارس به اینترنت با همکاری شرکت مخابرات تا پایان مردادماه سال‌جاری خبر داد. ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، رشید قربانی پیش‌از ظهر امروز در نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، روند برگزاری امتحانات حضوری دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم کردستان در خردادماه سال‌جاری را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: امتحانات بر اساس برنامه ابلاغی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح استان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیش‌بینی آغاز سال‌تحصیلی جدید از 15 شهریورماه، بر ضرورت ساماندهی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات، تمهیدات مقدمات کامل و آمادگی برای بازگشایی مدارس تاکید کرد و گفت: ساماندهی این امورات نیاز به هماهنگی و تلاش بیشتر دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با تاکید بر پوشش کامل دانش‌آموزان و انجام به‌موقع ثبت‌نام آنان، از تمام مدیران و دست‌اندرکاران خواست که با سعه صدر و تکریم مراجعین، کار ثبت‌نام را انجام و کلیه ضوابط و مقررات ابلاغی از جمله دستورالعمل اجرایی و شیوه‌نامه‌های مربوطه در دوره‌های تحصیلی رعایت شود.

وی با تاکید بر ضرورت انجام ثبت سفارش به‌موقع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان برای سال‌تحصیلی جدید تصریح کرد: مدیران مدارس و معلمان در اجرای طرح آجر به آجر با نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همکاری لازم داشته باشند.

قربانی از اتصال مدارس استان به اینترنت با همکاری شرکت مخابرات تا پایان مردادماه سال‌جاری خبر داد و گفت: تمام مدارس سطح شهر و روستا به سیستم اینترنت متصل می‌شود و باید مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق برای تسریع در اجرا، از مخابرات مطالبه‌گری کنند.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، خواستار مدیریت ورود و خروج نیروها و ارباب رجوع به واحدهای اداری و آموزشی در استان شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از احداث یک‌هزار واحد مسکونی در قالب اجرای تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش و راه و شهر سازی در استان خبر داد و یادآور شد: با اجرای این طرخ، نیاز بخش عمده‌ای از فرهنگیان فاقد مسکن در کردستان مرتفع خواهد شد.

طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان کردستانی اول مردادماه اجرا می‌شود

صدیقه عبدالهی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این نشست ثبت‌نام قطعی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی را منوط به اخذ گواهی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی عنوان و اظهار داشت: اطلاعات ثبت شده در سامانه سنجش و روئیت آن توسط مدیر مدرسه، ملاک گواهی سنجش است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان افزود: ثبت‌نام پایه‌های ورودی به صورت حضوری و با ارائه نوبت به اولیا انجام می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از اول خردادماه آغاز شده است، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه‌های میانی نیز از هفته اول تیرماه بدون حضور اولیا و توسط مدیران مدارس انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از 15 تیرماه جاری مدیران مدارس ابتدایی نوبت‌دهی سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان را انجام و برنامه سنجش از اول مردادماه جاری در استان آغاز می‌شود.

عبدالهی بر ضرورت نظارت روزانه ستاد ثبت‌نام شهرستان‌ها و مناطق بر عملکرد مدارس تاکید کرد و گفت: باید بر اساس چک لیست‌های ارسالی، عملکرد مدارس در سامانه بازرسی و ارزیابی ثبت شود چراکه عملکرد شهرستان‌ها از طریق سامانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه از امروز ستاد ثبت‌نام استان به‌صورت حضوری روند ثبت‌نام در مدارس را مورد بازدید قرار می‌دهد، اظهار کرد: امیدواریم با همکاری مدیران مدارس ضمن رعایت تکریم و حفظ احترام خانواده‌ها، زمینه ثبت‌نام دانش‌آموزان ورودی در مدارس و در فضایی آرام، بدون استرس و نگرانی فراهم شود. 

افزایش 35 درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس بندرعباس تصویب شدزالی: 80 درصد مردم تهران مستعد ابتلا به کرونا /بازگشایی مدارس از 15 شهریور پیشنهاد بود!

فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان کردستانی با رویکرد تحقق شعار سال

حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست از اجرای فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان به شیوه مجازی و با بهره‌گیری از بستر شبکه شاد خبر داد و اظهار داشت: دستورالعمل فعالیت‌های تابستانی به واحدهای اداری و آموزشی استان ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان هفته اول و دوم تیرماه جاری مهلت ثبت‌نام برای فعالیت‌های تابستانی دارند، افزود: فعالیت‌های تابستانی از 15 تیرماه آغاز و تا 30 مرداد به مدت 45 روز ادامه داشته و 95 درصد فعالیت‌ها در فضای مجازی و در بستر شبکه شاد پیش‌بینی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه محور فعالیت‌ها، در راستای گرامیداشت سال «جهش تولید» با شعار هر دانش‌آموز یک مهارت است؛ گفت: «مهارت‌های ارتباطی، معرفتی، هویتی و بصیرتی؛ مهارت‌های حرفه‌ای؛ مهارت‌های فرهنگی و هنری شادی‌بخش؛ مهارت‌های اقتصادی و اشتغالزایی و مهارت‌های ورزشی و سلامت» محورهای پنجگانه فعالیت‌های تابستانی امسال است.

نریمانی با بیان اینکه بخشی کوچکی از فعالیت‌های تابستانی به‌صورت حضوری پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: در صورت استقبال دانش‌آموزان، 5 درصد فعالیت‌ها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

پروژه مهر در مدارس کردستان اجرایی می‌شود

افشین خوشگوار، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این نشست از تشکیل کارگروه سلامت و امور بهداشتی پروژه مهر 99 و آغاز فعالیت‌های این کارگروه در استان خبر داد.

وی با بیان اینکه دستورالعمل فعالیت‌های پروژه مهر سال‌جاری با سنوات گذشته تفاوت‌هایی دارد، افزود: امسال تعداد کارگروه‌ها از پنج کارگروه به شش کارگروه افزایش یافته و کارگروه سلامت و امور بهداشتی به جمع کارگروه‌ها اضافه شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان با تاکید بر اینکه مدیران با جدیت و دقت عمل، تشکیل کارگروه‌های پروژه مهر در شهرستان‌ها را در دستور کار قرار دهید، تصریح کرد» باید به‌منظور حفظ سلامتی کارکنان واحدهای اداری و آموزشی و پیگشیری از شیوع ویروس کرونا تدابیر و اقدامات لازم اندیشیده و مراجعین و کارمندان از ماسک استفاده کنند.

خوشگوار همچنین خواستار سازماندهی معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت در سال‌تحصیلی جدید بر اساس بخشنامه‌های ابلاغی شد.

انتهای پیام/481/ ت

R7848/P1336/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آموزش و پرورش استان کردستان فاصله گذاری اجتماعی فعالیت های تابستانی ثبت نام دانش آموزان پروتکل های بهداشتی دانش آموزان پایه صورت حضوری مدیران مدارس شهرستان ها فعالیت ها پروژه مهر سال جاری بر ضرورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۷۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در برنامه هفته معلم از ۶۰۰ معلم نمونه قدردانی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت الله محمدباقر لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای ستاد گرامیداشت هفته معلم با قدردانی از  معلمان و فرهنگیان مازندران اظهار داشت: هفته معلم  یادآوری خاطره معلم مجاهد شهید آیت الله مطهری است و در این هفته از معلمان فرهیخته تجلیل می‌شود.

وی با آرزوی تعالی درجات برای روح مطهر این شهید فرهیخته تصریح کرد: قدردانی از زحمات تربیتی، علنی، آموزشی جامعه فرهنگیان ضرورت دارد.

وی با تاکید بر اهمیت تعلیم و تربیت و مرورش نسل معنوی و تاثیر تربیت متعالی در آینده دانش آموزان گفت: آینده یک مملکت و یک جامعه در گرو آموزش و پرورش است. ضرورت دارد در جهاد تبیین از نظر افرادی که با نسل جدید آشنا هستند استفاده کنیم.

آیت الله لائینی با تاکید بر اینکه باید در مدارس تربیت پرورشی را جدی بگیریم اظهار کرد: قرآن تزکیه را قبل از تعلیم ذکر کرده و در واقع پرورش مهمتر از تعلیم است. مدارس هیئت امنایی از قلمرو آموزش و پرورش خارج نیست و باید در این مدارس همه چیز حساب شده باشد. در عین اینکه اینگونه مدارس امنایی دولتی هست باید برنامه‌های فرهنگی و تربیتی ویژه‌ای برای دانش آموزان داشته باشد.

وی گفت: شاهد همکاری مسئولین شهری هستیم و در هر شهر می‌توانیم یک یا چند مدرسه هیئت امنایی داشته باشیم.

حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران  هم با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع  هفته معلم در استان افزود: در هفته معلم به مدارس توصیه شده برنامه با مشارکت اولیای دانش آموزان  و خانواده فرهنگیان برگزار کنند. 

کمالی تصریح کرد: در آیین تجلیل معلم نیز از 600 معلم قدردانی می‌شود. 98 معلم منتخب شهرستانی و 9 معلم کشوری معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری