Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل عموئی نماینده مجلس با اشاره به قطعنامه شورای حکام انرژی اتمی علیه برنامه هسته‌ای ایران گفت: قطعنامه شورای حکام از نظر ما قطعنامه ای مخرب و غیرسازنده بود و روند همکاری های ما و آژانس بین المللی انرژی اتمی را که روند تعامل و همکاری بوده است تخریب کرده است. ازدید ما آژانس شآن تخصصی و حرفه ای خودش را دچار چالش کرده است و با استناد به داده های که مبتنی بر سرویس های جاسوسی بوده است تصمیم گیری کرده و  از شان خودش دور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با عصرایران ادامه داد:  آژانس به عنوان یک ابزار در اختیار کشورهای اروپایی و آمریکایی قرار گرفته است و شان تخصصی و غیرسیاسی خودش را از دست داده است، در همین راستا جمهوری اسلامی ایران در حال طراحی پاسخ های در این چارچوب است .

نماینده تهران در مجلس  با اشاره به سخنان رئیس مجلس در این مورد اظهار داشت: رئیس مجلس، سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه را مکلف کرد که پاسخ مقتضی را به مجلس پیشنهاد دهند و در این چارچوب مجلس پاسخ های پیشنهادی را بررسی خواهد کرد و اقتضائی تصمیم خواهد گرفت.

عموئی تاکید کرد: روند فعلی رفتار آژانس با جمهوری اسلامی ایران  روند مناسبی نیست ما بیشترین دسترسی ها را به آژانس دادیم ،شفاف ترین روند همکاری ها را داشتیم ولی شاهد بودیم به جای اینکه تقدیر شود و قدردان همکاری های جمهوری اسلامی ایران باشند دست به ارائه خواسته های بیشتر می زنند و قطعا جمهوری اسلامی ایران این زیاده خواهی ها را نمی پسندد ،این روندی نیست که ما بتوانیم در این مسیر با آژانس همکاری داشته باشیم و روند فعلی را حفظ کنیم ،نیاز به تجدیدنظر و بازنگری است .

این نماینده اصول‌گرای مجلس بیان کرد: سیاست های همانند ادامه همکاری ما با آژانس یا قطع همکاری ها قطعا باید در شورای عالی امنیت ملی اتخاذ شود ولی مجلس و نمایندگان نیز این مسئله رابررسی می کنند.

نماینده  تهران در مجلس اظهار داشت: در حال حاضر پیشنهادهای مختلفی درمورد ادامه همکاری یا قطع همکاری ها  روی میز است و باید منتظر تصمیم گیری ها در این رابطه باشیم ،قطعا هر تصمیمی اتخاذ شود با در نظر گرفتن مصالح ومنافع ملی است ،نباید منافع مردم در پای خواسته های که رژیم صهیونیستی یا کشورهای غربی دارند ازبین برود.

وی در مورد التهابات بازار ارزر و ارتباط آن با صدور این قطعنامه گفت:  مشکلات اقتصادی ربطی به این مسئله ندارد چراکه قطعنامه‌ای که فعلا صادر شده، غیرالزام آور است .

_____________________

بیشتر بخوانید؛

*جهانگیری: قطعنامه شورای حکام تاثیر جدی بر شرایط کشور ندارد
*انتقاد شدید ایران از تروئیکای اروپایی
*واکنش نماینده روسیه در وین به قطعنامه ضدایرانی شورای حکام
*ابراز تاسف چین از تصویب قطعنامه شورای حکام درباره ایران لینک کوتاه: asriran.com/003554

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مجلس آژانس بین المللی انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران قطعنامه شورای حکام همکاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۷۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان:حضور در «او.آی.سی» آغازی برای تعامل با جهان اسلام است

سخنگوی طالبان با اشاره به بیانیه پایانی نشست همکاری اسلامی اظهار داشت حضور هیئتی از کابل در این نشست سرآغازی مؤثر برای تعامل با کشورهای اسلامی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به قطعنامه پایانی نشست سازمان همکاری اسلامی گفت آنچه درباره افغانستان در این قطعنامه آمده، از سوی کابل اجرایی شده است.

سازمان همکاری اسلامی در این قطعنامه بر اهمیت احترام به حقوق بشر و لزوم حمایت از حقوق اساسی دختران و زنان افغان به‌ویژه حق تحصیل و کار تأکید کرد.

این سازمان در ادامه نیز بر لزوم تلاش بیشتر برای رسیدگی به چالش‌های مرتبط با گروه‌های قومی، تروریسم، مواد مخدر و جنبه‌های اجتماعی برای ایجاد حکومت فراگیر تأکید کرده بود.

مجاهد در ادامه شرکت هیئت کابل در نشست سازمان همکاری اسلامی را دستاورد خواند و افزود: «قطعنامه‌‌ای که آنان صادر کردند، تمام کار‌هایی بود که در افغانستان انجام شده، مثل حقوق اتباع که مردم افغانستان دارای حقوق خود هستند».

وی افزود: «نظام افغانستان در حال حاضر فراگیر است همه اقوام در آن نماینده ارند و تمام ولایت‌ها نیز نماینده خود را دارند و همچنین موضوعات مربوط به مبارزه با تروریسم در افغانستان به طور موثری پیشرفت داشته است».

تأکید سازمان همکاری اسلامی بر حق تحصیل دختران در افغانستانطاها:سازمان همکاری اسلامی به تعامل با افغانستان ادامه می‌دهدشرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی

سخنگوی طالبان با اشاره به نشست گامبیا اظهار داشت: «این یک حضور بسیار موفق بود و اولین‌ بار بود که امارت اسلامی افغانستان در نشست سازمان همکاری اسلامی شرکت می‌کرد؛ این حضور سرآغازی برای تعامل مؤثر با کشورهای اسلامی است».

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • طالبان:حضور در «او.آی.سی» آغازی برای تعامل با جهان اسلام است
  • طرح پیش نویس ۵ قطعنامه در زمینه‌ همکاری صلیب سرخ و هلال احمر
  • اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس، گام مهمی در روند قانون‌گذاری است
  • تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد
  • فردا؛ آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ این مهلت تمدید نخواهد شد
  • فردا؛ آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه داوطلب
  • بررسی روند تقویت همکاری‌های دوجانبه ایران و آژانس در دیدار گروسی با اسلامی
  • رایزنی گروسی و امیر عبداللهیان در تهران
  • جزئیات دیدار و گفتگوی گروسی با امیرعبداللهیان
  • دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند