Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، سیدمهران عالم‌زاده گفت: حدود ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در طرح جامع ترافیک شهر کرمان دیده شده است.  

وی بیان کرد: شهرداری منطقه ۳ که در اجرای طرح پیش‌قدم بوده، با پلیس شهرستان هماهنگ شده و با امضای صورت‌جلسه، کار خود را از خیابان سپه شروع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار کرمان گفت: هر چند اجرای این مسیر در طرح جامع ترافیک دیده شده، نیاز به تصویب دوباره ندارد، اما به لحاظ ضرورت اجرا می‌توانست مصوبه شورای ترافیک استان را هم بگیرد.

عالم‌زاده بیان کرد: طرح‌های مصوب در طرح تفصیلی بدون مجوز و تنها با اولویت‌بندی شورای اسلامی شهر اجرا می‌شود. البته طرح مسیرهای دوچرخه‌سواری به لحاظ ایمنی بیشتر شهروندان، در شورای ترافیک استان مطرح و بازنگری خواهد شد.

شهردار کرمان ادامه داد: شهر کتاب برند و امتیازی برای شهرهاست. شهر کتاب در جاهایی وجود دارد که شهرداری‌ها تعامل کرده و فضای لازم را در اختیار قرار می‌دهد. در صورت موافقت شورا برای ورود و استقرار شهر کتاب به‌عنوان مشخصه و برندی برای شهر کرمان، باید زمینه آن در شهر کرمان فراهم شود.

عالم‌زاده افزود: شورا تصمیم‌گیرنده نهایی در ورود شهر کتاب به کرمان است.  شهر کتاب می‌تواند در برگزاری سمینارها و نشست‌ها در قالب یک موسسه فرهنگی نقش ایفا کند. پیشنهاد می‌کنم نمایندگان و کارشناسان شهر کتاب در کرمان حضور پیدا کرده و در خصوص عملکرد شهر کتاب گزارش دهند.

شهردار کرمان بیان کرد: درباره طرح موضوع ضوابط مشخص برای سیما و منظر شهر کرمان ضوابطی تهیه و تنظیم کرده و به کمیسیون ماده ۵ فرستادیم که این ضوابط به کمیته سیما و منظر ارجاع داده شده است.

عالم‌زاده افزود: در صورت تنظیم و تایید ضوابط سیما و منظر شهری، به‌طور قطع این ضوابط در صدور پروانه‌های ساختمانی و پایان‌کار مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: ساخت‌وساز در معابر شهر، تابع عرض معبر بوده و برای آن ضابطه ثابتی وجود ندارد. بنابراین، ضابطه سیما و منظر باید به‌گونه‌ای باشد که ساخت‌وسازها در معابر، منظم و ضابطه‌مند در کنار هم قرار گیرند.

شهردار کرمان افزود: اِعمال ضوابط سیما و منظر در پایان‌کار، درنهایت سیما و منظر مناسبی از ساخت‌وسازها را به‌وجود می‌آورد؛ به همین دلیل اعتقاد دارم باید به‌جای طرح جامع سیما و منظر، ضابطه سیما و منظر وجود داشته باشد.

عالم‌زاده گفت: در شورای ترافیک استان کرمان اجرای تقاطع هم‌سطح در سه‌راهی شرف‌آباد مورد تصویب قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر می‌توانند نظر نهایی خود را در خصوص اجرای تقاطع هم‌سطح یا غیر هم‌سطح در سه‌راهی شرف‌آباد اعلام کنند. البته مقرر شده تا رینگ شهر کرمان را مطالعه کرده و در خصوص مکان مناسب برای هم‌سطح‌سازی، تصمیم‌گیری و به شورای ترافیک پیشنهاد دهیم.

شهردار کرمان گفت: در سال ۹۸ در حال تملک چند ملک برای ساخت پارکینگ بودیم که به‌دلیل نوسانات قیمت، با مالکان به توافق نرسیدیم.

عالم‌زاده ادامه داد: در حال حاضر، ملکی در کوچه شماره ۱۰ شریعتی که عرض مناسبی دارد، برای ساخت پارکینگ در نظر گرفته شده است.

کد خبر 524722 برچسب‌ها دوچرخه سواری استان‌ کرمان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دوچرخه سواری استان کرمان دوچرخه سواری شهردار کرمان شورای ترافیک سیما و منظر شهر کرمان عالم زاده شهر کتاب هم سطح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۷۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده

 امیر شهرابی فراهانی شهردار منطقه در جریان این بازدید از محدوده خیابان رحیمی، سرای محله فیروزه و دوربرگردان سوم خرداد بازدید کرد و گفت: از عوامل خدمات شهری، ترافیک و عمران می‌خواهم که در روز‌های آینده با حذف موانع و زوائد ترافیکی موجود در خیابان‌ها موجب سهولت تردد در محدوده منطقه شوند.

شهردار منطقه ۱۴ با تاکید بر کاهش بار ترافیکی افزود: لازم است ظرف یک هفته، با حداکثر ۱۰ روز آینده مسیر مسدود در بزرگراه شهید شوشتری حدفاصل اتوبان بسیج_محلاتی و پل ابوذر بازگشایی و مسیر تردد شهروندان همواره شده و از بار ترافیکی شرق منطقه کاسته شود.

شهردار منطقه در حاشیه این بازدید با بیان آنکه طرح احداث آزاد راه شهید شوشتری به عنوان تثبیت کننده حریم نهایی شرق تهران شامل احداث بزرگراهی شمالی-جنوبی در منتهی الیه شرق تهران است و بزرگراه امام رضا (ع) در جنوب شرق پایتخت را به بزرگراه شهید یاسینی در شمال شرق تهران متصل می‌کند، یادآور شد: طول این معبر بزرگراهی کمربندی بالغ بر ۱۵ کیلومتر در دو مسیر رفت و برگشت به عرض پوسته تا ۷۶متر است که هر مسیر شامل ۳خط عبور بوده و در میانه مسیر از طریق تقاطع غیر هم سطح به بزرگراه شهید محلاتی متصل می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت این بزرگراه به عنوان کمربندی شرقی تهران و محور کمکی بزرگراه بسیج و نقش اساسی آن در هدایت ترافیک ترانزیتی برون شهری به خارج از شهر تهران و کاهش بار ترافیک در معابر شرقی، مدیریت شهری بر آن شد تا روند احداث این بزرگراه به عنوان یکی از اولویت‌های عمرانی از مسیر و محدوده منطقه تسهیل یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • استفاده از «گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم