Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن طرزطلب مدیر عامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی در آیین رونمایی از سامانه تجمیع اطلاعات تجهیزات کنترل کمی و کیفی سوخت مایع نیروگاه‌ها گفت: سال گذشته ۵۰ درصد گازوئیل و ۳۰ درصد مازوت تولیدی در کشور توسط نیروگاه‌های تولید برق استفاده شد.

او ادامه داد: اکنون حدود سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون لیتر از مخازن ذخیره نیروگاه‌ها به سوخت گازوییل و دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون لیتر نیز به سوخت مازوت اختصاص پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

صرفه جویی نیم درصدی در شبکه برق در سال گذشته

طرزطلب با اشاره به‌ تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای که میان شرکت‌های تولید نیروی برق حرارتی، پخش فرآورده‌های نفتی و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور کنترل و تامین سوخت پایدار نیروگاه‌ها منعقد شد، گفت: تفاهم‌نامه ذکرشده از سال ۹۳ با هدف پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و قاچاق فرآورده­‌های نفتی، انضباط بخشی و ساماندهی در روند سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های حرارتی کشور و نظارت سیستمی برفرآیند تخصیص و توزیع فرآورده­‌های نفتی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی افزود: پس از امضای تفاهم‌نامه یاد شده تعداد ۲۵ نیروگاه حائز اولویت بر اساس بیشترین مصرف سوخت مایع، وضعیت زیرساخت و موقعیت جغرافیایی برای پیاده سازی این سامانه انتخاب شد.

او افزود: تانکر ورودی از انبار نفت در جریان این فرایند پس از بازرسی و ثبت پلاک‌های جلو و عقب توسط دوربین‌های تعبیه شده مورد تست هیدرومتری قرار می‌گیرد. در این بخش از فرآورد‌های داخل، حداقل از ۲۰ درصد تانکر‌ها مطابق دستورالعمل کنترل کیفی سوخت مایع نمونه‌گیری به عمل می‌آید.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی تاکید کرد: در صورتی که مقدار وزن مخصوص نمونه گازوییل و نفت کوره با مقدار وزن مخصوص محموله که بر روی بارنامه نوشته شده است کمتر از میزان تعیین شده باشد از تخلیه سوخت تانکر مورد نظر ممانعت به عمل آمده و گزارش آن در اختیار مسئولان مربوطه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برق حرارتی تولید برق صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۷۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت روغن مایع در بازار روز برای تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن هر بسته روغن سرخ کردنی ۱۸۰۰ میلی لیتر ۳۱۹ هزار تومان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، قیمت روغن اصیل مایع ۱.۵ لیتر‌ی ۲۷۳ هزار تومان است.

قیمت روغن جامد ۴ کیلویی در بازار ۲۲۵ هزار تومان اعلام شده است و برای خرید روغن اصیل جامد باید ۱ میلیونو ۱۱۰ هزار تومان پرداخت کنید.

قیمت روغن سرخ کردنی نیز در بسته‌های ۱.۵ لیتری ۷۲ هزار تومان است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع روغن خوراکی در بازار تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور