Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@04:16:06 GMT

۲۰ درصد بذر هیبرید در داخل تولید می شود

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۷۸۳۲

۲۰ درصد بذر هیبرید در داخل تولید می شود

رییس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی با اشاره به تشکیل کمیته سه‌جانبه برای تولید داخلی بذر هیبرید، پیش‌بینی کرد: با برنامه‌های در نظر گرفته شده ظرف سه سال آینده ۲۰ درصد این بذر در داخل کشور تولید شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «کامبیز بازرگان»، رییس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی، اظهار کرد: از ابتدای سال کمیته مشترکی متشکل از وزارت جهاد کشاورزی، وزارت علوم و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تسهیل مسیر تولید بذر هیبرید شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی افزود: اعطای وام کم بهره، حمایت‌های آموزشی و پاسخگویی به سایر نیازهای شرکت‌هایی که وارد تولید بذر هیبرید می‌شوند از وظایف این کمیته است تا با حمایت از تولید داخلی بتوانیم از وابستگی به واردات بذر بکاهیم.

بازرگان ادامه داد: در حال حاضر به ۱۸ شرکت مجوز ورود به تولید بذر هیبربد داده شده و انتظار می‌رود این شرکت‌ها بزودی وارد فرآیند تولید شوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید داخلی بذرهای هیبرید موضوع بسیار مهمی است تصریح کرد: انتظار می‌رود با برنامه‌های در نظر گرفته شده ظرف سه سال آینده ۲۰ درصد این بذر در داخل کشور تولید شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بذر تولید داخل هیبرید بذر هیبرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۷۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چطور باتری های لیتیومی صنعت خودرو را دگرگون کردند

تین نیوز

با رشد و توسعه باتری های لیتیومی و عرضه خودروهای هیبریدی و برقی، صنعت خودرو متحول شد و امروزه بازار خودرو ایران هم با عرضه خودروهایی مانند تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید، به سمت آینده ای پاک حرکت می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، خودروهای پلاگین هیبرید (PHEV) نوعی از خودروهای انرژی نو هستند که از ویژگی های خودروهای هیبرید و کاملا برقی بهره مند هستند که در نتیجه این تکنولوژی، باتری لیتیومی این خودروها به صورت مستقیم از طریق پورت برق و به صورت غیرمستقیم از طریق موتور بنزینی شارژ می شوند.

نقش باتری در خودروهای پلاگین هیبرید

در حال حاضر در اکثر وسایل الکترونیکی قابل حمل مصرفی مانند تلفن های همراه و لپ تاپ ها به دلیل انرژی بالا در واحد جرم و حجم نسبت به سایر سیستم های ذخیره انرژی الکتریکی از باتری های لیتیومی استفاده می شوند. لیتیوم دارای نسبت قدرت به وزن بالا، راندمان انرژی بالا، عملکرد خوب در دمای بالا و عمر طولانی هستند.

باتری ها چطور شارژ می شوند؟

بسته به نوع خودرو، باتری هم به چند روش شارژ می شود. بهترین و کارآمدترین مدل شارژ باتری ها مربوط به خودروهای پلاگین هیبرید است که به دو روش قابلیت شارژ دارند. نخست اینکه این باتری ها بدون وابستگی به پورت خارجی (مانند خودروهای کاملا برقی) از طریق مصرف بنزین و تبدیل شدن به انرژی الکتریکی شارژ می شوند که منجر به از بین رفتن اضطراب و نگرانی در سفرهای طولانی مدت می شود.

دومین روش که مناسب سفرهای شهری و روزمره است، شارژ باتری از طریق برق شهری و کابل شارژ است که در خانه یا در ایستگاه های شارژ عمومی انجام می شود.

تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید از جمله خودروهایی است که در هر دو حالت کارکرد دارد و می تواند تا ۷۵ کیلومتر پیمایش کاملا برقی و همچنین حدود ۹۵۰ کیلومتر پیمایش هیبرید داشته باشد.

ایمنی کامل باتری ها در هنگام بروز حوادث

برای جلوگیری از اشغال فضای صندوق عقب یا فضای داخلی خودروها، باتری ها در خودروهای هیبرید، برقی یا پلاگین هیبرید در کف خودرو قرار می گیرند و در برابر رطوبت و ضربه کاملا عایق بندی می شوند.

برای جلوگیری از بروز هر مشکلی، بسته باتری با ایمنی بالایی محافظت می شود که در هنگام بروز حادثه یا تصادف، مشکلی به وجود نمی آید. از طرفی این باتری ها در برابر گرما و سرمای زیاد مقاوم هستند و در شرایط محیطی مختلف به کارکرد خود ادامه می دهند.

باتری های به کار رفته در تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید در مراحل تست در شرایط گوناگون مانند تصادفات و دمای بالا یا پایین مورد تست و بررسی قرار گرفتند که در نتیجه این آزمایش ها، باتری این خودروها دارای گارانتی ۷ ساله یا ۲۰۰ هزار کیلومتری هستند.

انرژی ذخیره شده در باتری دشارژ نمی شود

باتری لیتیومی به کار رفته در خودروهای پلاگین هیبرید به نحوی طراحی شده اند که اگر خودرو مدت زمان طولانی حرکتی نداشته باشد، در هنگام استفاده مجدد نه تنها شاهد افت انرژی الکتریکی نخواهید بود، بلکه خودرو به راحتی به حرکت در می آید و اصطلاحا انرژی باتری دشارژ نمی شود.

کارشناسان خودرو اعتقاد دارند با توجه به تمرکز شرکت های بزرگ جهان بر فناوری خودروهای انرژی نو و توسعه باتری های لیتیومی، احتمالا در آینده این خودروها از تمام جهات به خصوص افزایش ظرفیت ذخیره انرژی و کاهش قیمت تمام شده رشد چشم گیری خواهند داشت و به انتخاب اول کاربران تبدیل خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • چطور باتری های لیتیومی صنعت خودرو را دگرگون کردند
  • با ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی آب و فاضلاب موافقت شد
  • موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • ۲۰ شرکت برتر تولید کننده تسلیحات نظامی در سال ۲۰۲۴؛ از Rheinmetall تا Leonardo
  • شرکت ملاردشیر، به عنوان تولید کننده برتر استان البرز برگزیده شد
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • فیلم| لکوموتیو، واردات یا تولید داخل
  • بازگشت سنت اعتراض‌ به دانشگاه‌های آمریکا | دانشجویان: تعامل با رژیم اشغالگر متوقف شود / سرکوب می‌کنید؟ مقاومت می‌کنیم