Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام افشون گفت: در حال حاضر 170 زندانی جرائم غیر عمد در زندان های استان به سر می برند که برای آزادی آنان 65 میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛اسلام افشون در گفتگو با خبرنگار یزدرسا؛ با بیان اینکه یکی از کارکردهای مهم رسانه ارتقا سطح آگاهی عمومی مردم است گفت: از مهمترین موارد مهمی که همواره در ستاد دیه مطرح بوده موضوع پیشگیری بوده و از ملزومات تحقق این امر افزایش سطح آگاهی مردم جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد افزود: ارتقای دانش و آموزش همگانی برای جامعه پذیری و اجتماعی کردن شهروندان در افزایش  پیشگیری از وقوع جرائم به ویژه جرائم غیر عمد نقش اساسی دارد.

وی در ادامه به تشریح اقدامات ستاد دیه استان در سال 98 پرداخت و گفت: در سال گذشته در زمینه جرائم غیر عمد 315 پرونده تشکیل شده که از این تعداد 260 پرونده منجر به آزادی زندانیان شده است.

افشون همچنین  از برگزاری 650 جلسه صلح و سازش درستاد دیه در سال 98 خبر داد و ابراز داشت: با تشکیل این جلسات بالغ بر 100میلیارد تومان گذشت شکات اخذ شده  ضمن اینکه با برگزاری  17 جلسه هیئت امنا برگزاری 12 جشن گلریزان مصوب شد که ماحصل آن جمع آوری  2 میلیارد و 500 میلیون تومان کمک جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بود.

اجرای 13 طرح برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در ستاد دیه استان یزد

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در بخش دیگری از سخنانش به تشریح طرح های این ستاد در زمینه آزادی زندانیان پرداخت و ابراز داشت: در سال 98 ستاد دیه استان 13 طرح شامل طرح آزادسازی مددجویان به مناسبت هفته قوه قضائیه منجر به آزادی 5 نفر با میزان بدهی 120 میلیون تومان، طرح دهه امامت و ولایت منجر به آزادی 12 نفر با میزان بدهی 500 میلیون تومان، طرح اوقاف منجر به آزادی 12 نفر با میزان بدهی 120 میلیون تومان، طرح کانون وکلای دادگستری منجر به آزدای دو نفر با میزان بدهی 20 میلیون تومان، طرح ابرار منجر به آزادی 4 نفر با میزان بدهی 15 میلیون، طرح نخل آزادی در ماه محرم منجر به آزادی 4 نفر با میزان بدهی 60 میلیون تومان، طرح همای رحمت منجر به آزادی 6 نفر با میزان بدهی 238 میلیون تومان، طرح نور در ایام دهه فجر منجر به آزادی 11 نفر با میزان بدهی 2 میلیارد و 900 میلیون تومان، طرح اختصاص هزینه های مراسم فوت خیرین توسط خانواده مرحوم گرامی به مبلغ 500 میلیون تومان منجر به آزادی 25 نفر، اجرای طرح پویش نجات یک پدر با میزان بدهی  280 میلیون تومان و اجرای طرح نفس در قفس توسط دانش اموزان دختر مدرسه جوادالائمه با راه اندازی بازارچه خیری به مبلغ 100 میلیون تومان  منجر به آزادی  4 نفر را اجرایی کرده است.

افشون در ادامه با اشاره به برگزاری جشن گلریزان برای اولین بار در کشور به صورت مجازی در یزد گفت: در ایام ماه مبارک رمضان 6 جشن گلریزان به صورت مجازی برگزار شد که در مجموع بالغ بر 15 هزار بازدید کننده داشته و ماحصل آن جمع آوری 290 میلیون تومان کمک های مردم و خیرین بوده البته در کنار این برنامه، 30 شب برنامه ماه مهربانی از شبکه یزد به روی آنتن رفت و در مجموع اجرای این دو برنامه، توانست 2 میلیارد و 300 میلیون تومان کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را جمع آوری کند.

افزایش 43 درصدی آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در یزد

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در بخش دیگری از سخنانش از افزایش 43 درصدی آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خبر داد و اظهار داشت: این افرایش در مقایسه سال 98 با سال 97 بوده وستاد دیه زمینه آزادی 260 نفر را با پرداخت 7 میلیاد و چهارصد میلیون تومان فراهم کرد البته میزان بدهی این افراد بالغ بر 107 میلیارد تومان بود که همانطور که در ابتدا گفتم بیش از 100 میلیارد تومان اخذ گذشت شکات صورت گرفت.

وی  تعداد زندانیان آزاد شده در سال جاری را 57 نفر اعلام کرد و گفت: بدهی این تعداد از زندانیان بالغ بر 12 میلیارد تومان بوده که کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان با اخذ 11 میلیارد تومان گذشت شکات توانسته با پرداخت یک میلیارد تومان زمینه آزادی آنان را فراهم کند.

170 زندانی جرائم غیر عمد در یزد چشم انتظار کمک های مردم و خیرین

این مقام مسئول با بیان اینکه خوشبختانه با همت مدیرکل زندان های استان و کمیته صلح و سازش در حال حاضر زندانی با میزان بدهی کمتر از 30 میلیون تومان در یزد وجود ندارد ابراز داشت: در حال حاضر  170 زندانی جرائم غیر عمد در زندان های استان به سر می برند که 9 نفر بدهکار دیه و تصادفات رانندگی، 5نفر بدهکار دیه در حوادث کارگاهی، 3 نفر بدهکار جرائم شبه عمد،  154 نفر بدهکار مالی، 62 نفر بدهکار مهریه و 2 نفر بدهکارنفقه هستند که برای آزادی آنان 65 میلیارد تومان نیاز است.

تاخیر در پرداخت اقساط علت گرفتاری بدهکاران مهریه

افشون در پایان در خصوص بدهکاران مهریه هم گفت: علت زندانی شدن بدهکاران مهریه تاخیر در پرداخت اقساط است والا در بدو صدور رای به بدهکار فرصت پرداخت مهریه و یا تقاضای اعسار داده می شود اما به طور کلی قانون گذار تا سقف 110 سکه جزای حبس در نظر گرفته و در صورت پرداخت این تعداد اگر میزان مهریه بیش از 110 سکه باشد از دارائی همسر وصول می شود بنابراین جوانان در زمان تعیین مهریه دقت لازم را داشته باشند.

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: آزادی زندانیان جرائم غیر عمد زندانی جرائم غیر عمد ستاد دیه استان میلیارد تومان منجر به آزادی میلیون تومان نفر بدهکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۷۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

مدیر کل زندان های استان فارس گفت: در ماه مبارک رمضان ۱۶ جشن گلریزان در مرکز استان و شهرستانهای تابعه استان برگزار شد که در این جشن‌ها، خیران کمک‌های خود را جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ارائه داشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان فارس، اسحاق ابراهیمی اظهار کرد: در نتیجه این جشن‌ها که با حضور و استقبال ارزشمند جامعه خیرین و مسئولین محلی و استانی همراه بود، بیش از ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیران و نیک اندیشان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۶۵۰ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های فارس با کمک خیران آزاد شده اند، افزود: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استان حضور دارند که چشم انتظار کمک مردم عزیز هستند.

رئیس ستاد دیه استان فارس دومین مرحله از پویش سهم من ۴۰ را نیز مورد استقبال مردم توصیف کرد و ادامه داد: بیش از ۶۰۰۰ هزار تراکنش تاکنون انجام و نزدیک به ۷ میلیون تومان در این حوزه جمع آوری شده است.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: شهروندان و هم استانی‌های عزیز بدانند کمک‌های هر نفر ۴۰ هزار تومانی آنان به تعداد اعضای خانواده، می‌تواند زمینه آزادی کل زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم سازد و این برگ زرینی در تاریخ اجتماعی مردم فهیم، نوع دوست و فرهنگ ساز استان خواهد بود.

کد خبر 747910

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع بدهی دو نفر زندانی را پرداخت کردند
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت