Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@02:26:55 GMT

نارضایتی امارات و عربستان از مذاکره با ایران

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۷۸۹۱

نارضایتی امارات و عربستان از مذاکره با ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی تحت عنوان «از معامله تا جنگ» به بخش هایی از کتاب خاطرات «جان بولتون»، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید، درباره دوران کاری با وی اشاره کرد.

در این گزارش آمده است: زمانیکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، از توافق هسته ای خارج شد بولتون به آرزوی خود رسید اما با تلاش های جدیدی مواجه شد که نقشه های وی را ناکام گذاشت؛ تلاش هایی که برای پایبند نگه داشتن اروپایی ها بر توافق هسته ای و تغییر نظر ترامپ متمرکز می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تهدید مهمتر، نزدیک شدن «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن به ایران و سفر به این کشور به عنوان یک میانجیگر برای از سرگیری مذاکرات در خصوص توافق هسته ای به شمار می آمد.

بولتون در کتاب خود می نویسد: ترامپ معتقد بود که می توان تنها در یک روز و نه ۱۲ ماه مذاکرات هسته ای را انجام داد. بسیاری از افرادی که دور ترامپ بودند خواهان جنگ با ایران بودند اما این اتفاق به دلایلی هرگز رخ نخواهد داد. ترامپ در یک روز از یک توافق و در عرض چند ثانیه به یک جنگ فراگیر منتقل می شود.

بولتون بعد از سفر به ژاپن برای بررسی این مسأله یک شب در ابوظبی ماند و در تاریخ ۲۹ می با «محمد بن زاید» ولی عهد ابوظبی، دیدار کرد.

بولتون در کتاب خود می نویسد: اماراتی ها نمی فهمیدند چرا ترامپ خواهان مذاکره با ایران است و معتقد بودند که باید به اقدامات ایران واکنش نشان داده شود. من گفتم که چاره ای جز مذاکره نیست اما ولیعهد ابوظبی و شیخ نشینان حوزه خلیج فارس موافق این مسأله نبودند.

وی در ادامه می نویسد: البته ایرانی ها نیز موافق نبودند. مشاور «محمد بن سلمان» ولی عهد عربستان، با من تماس گرفت و مراتب نارضایتی وی را نسبت به سفر «شینزو آبه» به ایران ابلاغ کرد. من گفتم که بهتر است بن سلمان مستقیما با ترامپ تماس بگیرد.

مشخص است که شخص بولتون نیز تلاش داشته تا گام ژاپن را در این خصوص ناکام بگذارد.

هم چنین وب‌سایت کیوتو نیوز به نقل از خاطرات جان بولتون نوشت که دونالد ترامپ سال گذشته میلادی از شینزو آبه خواسته بود بین ایران و آمریکا میانجیگری کند. وی این درخواست را به دلیل افزایش تنش‌ها بین دو کشور مطرح کرد اگرچه اعتقادی نیز به موفقیت آبه در این زمینه نداشت.

کد خبر 4956491 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: جان بولتون عربستان سعودی امارات متحده عربی ایالات متحده آمریکا عراق ویروس کرونا رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ ایران فلسطین عربستان سعودی سوریه روسیه آژانس بین المللی انرژی اتمی امارات متحده عربی لیبی افغانستان هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۷۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس‌| جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فرهاد مجیدی که چندی پیش از اتحاد کلباء امارات جدا شد، این روزها در دبی حضور دارد و شایعات زیادی در خصوص تیم آینده او به گوش می‌رسد. سرمربی سابق استقلال علی‌رغم چند پیشنهاد داخلی فعلا تمایلی نسبت به بازگشت به فوتبال ایران نشان نداده و احتمالا می‌خواهد به کارش در امارات ادامه دهد.

مجیدی دیشب (پنجشنبه) تصویری همراه با فرزند خود امیربردیا در اینستاگرام به اشتراک گذاشت.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899644

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • عکس‌| جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات
  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • ۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد