Web Analytics Made Easy - Statcounter

بختیار رحمانی‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علیرغم اینکه بازارچه مرزی سیرانبند بانه در فروردین بدلیل شیوع ویروس کرونا توسط طرف عراقی تعطیل شد ولی در این مدت ۹۱۶ هزار و ۳۲۷ تُن کالا از سایر گمرکات استان به خارج از کشور صادر شد.

وی ارزش این میزان کالای صادر شده را ۳۵۷ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۶۲۷ دلار اعلام کرد و افزود: این میزان صادرات انجام شده در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ ارزش ریالی ۶۰ درصد و از نظر وزنی هم ۶۷ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظر گمرکات استان کردستان اضافه کرد: از این میزان صادرات ۵۸۸  هزار و ۵۵۱ تُن کالا به ارزش ۲۱۶ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۳۲۵ دلار صادرات مربوط به تولیدات این استان بوده است.

رحمانی‌پور یادآور شد: از مجموع کل صادرات انجام شده ۳۲۷ هزار و ۷۷۶ تُن کالا به ارزش ۱۴۱ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۳۰۲ دلار صادرات اظهار شده در سایر گمرکات بود که از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.  

وی تاکید کرد: میزان واردات کالا از گمرکات استان هم طی این مدت ۹ هزار و ۴۵۱ تُن به ارزش ۹ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۷۱۶ دلار بوده است.

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید.
گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.
گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

برچسب‌ها مرز باشماق کردستان توسعه صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز باشماق کردستان توسعه صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران صادرات غیر نفتی مرز باشماق کردستان توسعه صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران صادرات غیر نفتی گمرکات استان ن کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۷۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان گفت: با احداث ۳۴ باب مخزن از ابتدای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان، ۴۹۵۰ مترمکعب ظرفیت برای ذخیره سازی آب در این مخازن ایجاد شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد فرهاد، مدیرعامل شرکت آبفای کردستان با بیان این مطلب، اظهار داشت:در قالب طرح جهاد آبرسانی، تاکنون 250 کیلومتر خط انتقال آب، 111 کیلومتر شبکه توزیع آب، 20 باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز 8 حلقه چاه و بهسازی 4 دهنه چشمه در روستاهای مشمول این طرح اجرا شده است.

وی افزود: با احداث 34 باب مخزن از ابتدای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان، 4950 مترمکعب ظرفیت برای ذخیره سازی آب در این مخازن ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان خاطرنشان کرد: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان به منظور محرومیت زدایی و رفع تنش آبی روستاهای استان با اعتبار 528 میلیارد تومان و برای 169 روستا از ابتدای سال 1401 آغاز شده و در حال حاضر 48.6 درصد پیشرفت دارد.

فرهاد تصریح کرد: این طرح 67 هزار نفر از جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار خواهد داد و با اتمام آن شاخص بهره مندی جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار از 80 درصد به 86 درصد ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: پس از اتمام طرح فعلی جهاد آبرسانی، قرارداد دوم نیز برای 120 روستای دیگر استان با اعتبار 10 هزار میلیارد ریال و در صورت تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید