Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: حدود 89 درصد متقاضیان از بیمه بیکاری برخوردار شدند.

مشیرالحق عابدی، امروز سه شنبه سوم تیرماه در تشریح برنامه‌های حمایتی دولت برای کارگاه‌های آسیب دیده از کرونا، به رسانه‌های گروهی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدای اسفندماه سامانه بیمه بیکاری را به منظور ایجاد وحدت رویه بین استان‌ها راه‌اندازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: تعداد افرادی که در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند ۶۰۶۵ نفر است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان تأمین اجتماعی، پس از بررسی مدارک ارائه شده ۵۳۷۸ نفر را واجد شرایط تشخیص داده‌اند.

عابدی اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور، مبالغ مربوط به افرادی که در اسفندماه ثبت‌نام کرده‌اند را به حسابشان واریز کرده، اما میزان و مبنای تعیین رقم مبالغ پرداخت شده تاکنون به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها اعلام نشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی، اشخاص حقیقی یا حقوقی فعال دارای مجوز کسب و کار در 14 رشته شغلی تعیین شده، صرفاً برای یک بار فرصت ثبت‌نام در سامانه کارا (بخش تسهیلات کرونا) را داشته‌اند.

عابدی به پایان مهلت ثبت‌نام افراد در پایان خردادماه اشاره کرد و ادامه داد: مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات که با نرخ سود ۱۲ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود، از ابتدای مهر ماه سال جاری به مدت۲۴ ماه تعیین شده است.

وی سهم استان خراسان جنوبی را از این تسهیلات، مبلغ  ۲۶۸ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: 10 مؤسسه و بانک عامل شامل؛ ملی، سپه، صادرات، تجارت، ملت، رفاه کارگران، انصار، اقتصاد نوین، شهر و مؤسسه ملل در زمینه پرداخت این تسهیلات در سطح استان همکاری لازم را دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در خصوص نحوه گردش کار در روند پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به واحدهای آسیب دیده، گفت: روال کار به این شکل است که بعد از ثبت درخواست تسهیلات توسط فرد متقاضی، پیامک ثبت درخواست به متقاضیان ارسال می شود، سپس در ادامه کار ثبت اطلاعات متقاضی در سامانه، بررسی مجوز ثبت‌نام در سامانه، ارسال به دستگاه بخشی و بررسی اولیه و ارسال به بانک عامل صورت می گیرد و در نهایت تسهیلات لازم پرداخت می‌شود.

عابدی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، به واحدهای کسب و کاری که مشغول فعالیت باشند مبلغ ۱۲ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: میزان تسهیلات پرداخت شده به واحدهای کسب و کاری که بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا تعطیل شده‌اند و در حال حاضر دارای پرونده بیمه تأمین اجتماعی هستند، مبلغ ۱۶ میلیون تومان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای رانندگان نیز مبلغ ۶ میلیون تومان است، تصریح کرد: حدود 1500  نفر متقاضی در سامانه دریافت تسهیلات ثبت‌نام کردهاند.

عابدی خاطرنشان کرد: به محض ابلاغ شیوه‌نامه، هماهنگی لازم بین تمام دستگاه‌های مرتبط و جامعه هدف برای همراهی واحدهای صنعتی و پرداخت تسهیلات صورت گرفته است.

وی با اشاره به روند پرداخت وام یک میلیون تومانی شرایط کرونا به متقاضیان نیز گفت: شروع طرح پرداخت وام یک میلیون تومانی به یارانه‌بگیران از  ۲۷ فروردین ماه امسال شروع شده و تا پایان وقت اداری ۲۲ خرداد ماه ادامه داشته است.

وی تصریح کرد: واجدین شرایط یارانه بگیر که شماره ملی سرپرست خانوار را به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کرده بودند، از مبلغ یک میلیون تومان وام بهره مند شده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون مبلغ تسهیلات یک میلیون تومانی به حساب 191 هزار و 242 خانوار ساکن در استان واریز شده است.

عابدی با تأکید بر اینکه نرخ سود این تسهیلات ۴ درصد است، افزود: مدت زمان تعیین شده برای پرداخت این وام ۳۰ ماه تعیین شده است.

وی یادآور شد: مبلغ اقساط ۳۵ هزار تومان در هر ماه است و اولین قسط وام نیز از تیرماه از حساب سرپرست خانوار کسر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بیمه بیکاری کروناویروس یک میلیون تومان تعیین شده ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۸۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی

مرتضی ذاکریان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در یازدهمین کمیته استانی بند الف تبصره ۱۸ استان ۶۶ طرح با ۷۷.۵ میلیارد تومان به تصویب رسید.

به گفته وی در مجموع یک هزار و ۳۰۹ طرح در کمیته استانی به ارزش دو هزار و ۲۶۸ میلیارد تومان مصوب شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۱۹۸ طرح تا کنون به بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی شده است، بیان داشت: تا کنون به ۵۳۴ طرح بیش از ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی ادامه داد: ۲۹۵ طرح از سوی بانک‌های عامل برگشت خورده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۹ درصد تسهیلات تخصیصی تا کنون جذب شده است، عنوان کرد: مجموع تسهیلات تخصیصی تا کنون یک هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان بوده است.

ذاکریان بیان داشت: ۱۳۲ میلیارد تومان از تسهیلات نیز در دست پرداخت است.

به گفته وی خراسان جنوبی در رتبه چهارم پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ کشور قرار دارد.

کد خبر 6088760

دیگر خبرها

  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد/ تشریح جزئیات بهره‌مندی از تسهیلات قرارگاه مهارت‌آموزی
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی