Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:47:34 GMT

هفت خصوصیت مهم یک سامانه آموزش مجازی LMS

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۸۳۳۲

در این متن می خواهیم به‌صورت کوتاه از ملزومات سخت افزاری و نرم‌افزاری که یک سیستم آموزش مجازی باید داشته باشه صحبت کنیم.

به گزارش ایسنا،بنابراعلام بیان نو، همون طور که میدونید برای اینکه یک سامانه آموزش مجازی رو راه‌اندازی کنیم باید یکسری پیش نیازها رو از قبل آماده داشته باشیم.

در این متن به طور خاص ما در مورد سامانه آموزش مجازی lms صحبت میکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معرفی سامانه آموزش مجازی LMS:

 Learning Management System یا مخفف آن LMS که در بعضی از کشور های اروپایی به عنوان VLE یا Virtual Learning Environment شناخته می شود نرم‌افزاری است که فعالیت های مربوط به یادگیری را برای ما اتوماتیک می‌کند.

خدمات یک سامانه آموزش مجازی:

۱- مدیریت کلاس ها و کلاسهای مجازی را انجام می دهد.

۲- ارائه و مدیریت مطالب درسی کلاس توسط مدرس

۳- بررسی و رویت وضعیت دانشجویان کلاس توسط مدرس در سامانه

۴-  مدرسین می توانند تکالیف خود را از طریق سامانه ارائه بدهند و بازخورد آنها را به فراگیران منتقل کنند.

۵- امکان برگزاری آزمون‌های برخط (آنلاین)

۶- ارائه مطلب در تابلوی اعلانات، تخته سیاه

۷- امکان تشکیل گروه های مباحثه

و ده ها ویژگی و قابلیت‌های دیگر که جهت کسب اطلاعات بیشتر میتونید در سامانه گروه بیان نو مشاهده و مطالعه فرمایید.

چگونه سامانه آموزش مجازی lms متناسب خودمان را انتخاب کنیم؟

حالا ما به عنوان یک دانشگاه یا آموزشگاه یا مرکز آموزشی چطوری میتونیم یک lms متناسب خودمون رو انتخاب کنیم.

مسلما زمانی که ما بخواهیم برای دروس منجر به مدرک مثل دوره‌های کارشناسی ارشد، کارشناسی یا دکترا یک سامانه آموزش مجازی بخریم کاملا متفاوت هست با زمانی که بخواهیم دوره‌های آموزش ضمن خدمت کارکنان دولت رو به‌صورت مجازی ارائه بدهیم.

یک مرکز آموزشی یا دانشگاه باید بررسی بکنه که آیا می خواهد یک سامانه آموزش مجازی را خریداری بکند و بر روی سرورهای خودش راه‌اندازی کند یا اشتراک آن را بخرد، یعنی خدمات را از شرکت دیگری دریافت بکند.

باید بررسی بکند که راه‌اندازی آن سامانه آموزش مجازی چقدر برایش هزینه دارد و چه زیرساخت هایی نیاز دارد و از همه مهم تر باید بررسی بکند که سامانه آموزش مجازی که میخواهد بخرد چقدر پشتیبانی دارد و دانشگاه و مراکزی که قبلا از آن استفاده کردند چقدر از آن سامانه رضایت داشته اند.

خصوصیات مهم برای یک سامانه آموزش مجازی خوب:

من در اینجا خصوصیات و ویژگی هایی که یک سامانه آموزش مجازی خوب باید داشته باشه رو خدمتتون معرفی می‌کنم:

۱- داشتن یک محیط یادگیری تعاملی

فراگیران امروز ما دوست ندارند که تکیه بدهند به صندلی و ساعت‌ها به یک صفحه مانیتور خیره بشوند و یک یادگیری خطی را تجربه بکنند. اون ها دوست دارند درگیر بشوند و با انتخاب‌های متنوع به‌صورت فعال در یادگیری خودشون دخیل باشند.

۲- قابلیت‌ها و توانمندی‌های مدیریتی بالا

یک lms خوب باید اطلاعات موردنیاز دانشجوها، دوره‌ها، مدرسین رو با یک گزارش‌گیری کاربر پسند تنظیم کنه و در اختیار مدیران مربوطه قرار بدهد. باید دسترسی‌ها بر اساس نقش افراد قابل تنظیم باشه همچنین باید بتونه میزان پیشرفت یک دانشجو در طول دوره رو محاسبه و اعلام بکنه.

۳- دارا بودن ابزارهای خوب تدوین محتوا

مدرسین باید بتوانند به‌راحتی محتوای خودشون رو بارگزاری کنند و محیط سامانه فضای کاربرپسندی داشته باشد و همچنین بتوانند انواع محتوا با فرمت‌های مختلف را ایجاد کنند و برای اونها آزمون‌ها با شکل‌های مختلف رو بسازند

۴- امکانات ارتباطی کاربرپسند

یک سیستم یادگیری مجازی خوب باید بتونه بین فراگیران باهم و فراگیران با مدرسین یک ارتباط اثربخش ایجاد کنه مثل اطلاعیه‌ها، پیام‌های خصوصی، تالارهای گفتگو و... همه این‌ها مواردی هستند که می‌توانند باعث ایجاد یک ارتباط موثر بین فراگیران باهم و اساتید شود.

۵- قابلیت پخش رسانه‌های مختلف به فرمت‌های متنوع

یک نرم‌افزار آموزش مجازی خوب باید بتونه از انواع فرمت‌های تولید محتوا مثل فلش، HTML۵، فایل‌های صوتی و تصویری و فایل‌های متنی استفاده کنه و امکان نمایش آنها را داشته باشد.

۶- جامع بودن یک سامانه آموزش مجازی

منظور از جامع بودن این است که یک سامانه آموزش مجازی بتواند بر روی ابزارهای مختلف مثل لپ‌تاپ، تبلت، گوشی موبایل و عنوان سیستم‌های عامل قابل اجرا باشد.

۷- هزینه اثربخش بودن

مطمئنا اصلی‌ترین هدف ما از راه‌اندازی آموزش مجازی کم کردن هزینه‌ها و رسیدن به بالاترین هزینه اثربخشی ممکن است. باید قیمت یک سامانه آموزش مجازی، هزینه پشتیبانی فنی و سایر هزینه‌های دیگری که راه‌اندازی یک سیستم آموزش مجازی به ما تحمیل می‌کند را محاسبه کنیم و با توجه به درآمدها و صرفه‌جویی‌های هزینه‌ای که نسبت به دوره‌های حضوری برای ما دارد برآورد کنیم که چه سامانه آموزش مجازی می‌تواند برای ما مناسب باشد.

ما در حال حاضر سامانه‌های آموزش مجازی LMS مختلفی در سطح دنیا و کشور داریم که دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی از آنها استفاده می‌کنند اما گروه آموزش مجازی بیان نو با توجه به معیارهایی که در اینجا مطرح‌شده است و با بررسی نمونه‌های مشابه سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌های برتر دنیا به یک سیستم جامع آموزش مجازی به نام سامانه بیان نورسیده است که هزینه اولیه راه‌اندازی را به‌شدت کاهش داده و در کنار آن پشتیبانی فنی در طول مدت استفاده از سامانه به‌صورت رایگان عرضه می‌کند که شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق آدرس سایت آموزشی گروه بیان نو مطالعه فرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیان نو آموزش مجازی LMS یک سامانه آموزش مجازی سامانه آموزش مجازی LMS سامانه آموزش مجازی lms راه اندازی مجازی خوب یک سیستم دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۸۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،فرماندار گناباد گفت: طرح ایجاد «تاکسی هوایی» بین گناباد و مشهد با توجه به حجم زائران بارگاه رضوی و سفر ۲ میلیون زائر غیر ایرانی سالانه به مشهد در اولویت فرودگاه منطقه‌ای این شهرستان قرار گرفت. رضا نصیری گفت: راه اندازی آموزش‌های هوانوردی و خلبانی و تاکسی هوایی (ایرتاکسی) اولویت فرودگاه منطقه‌ای این شهرستان در سال جاری است. او افزود: با توجه به امکانات و زیرساخت‌های لازم این فرودگاه برگزاری دوره‌های آموزش هوانوردی و خلبانی از طریق مسوولان مربوطه در دست پیگیری است که با راه اندازی آنها تعداد پرواز‌ها و جایگاه فرودگاه گناباد افزایش می‌یابد. فرماندار گناباد گفت: به موازات برقراری دوره‌های آموزش هوانوردی، راه اندازی رشته‌های مرتبط در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد نیز از طریق مسوولان این دانشگاه در سطوح کشوری به عنوان یک اولویت مهم در حال پیگیری است. نصیری با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و وجود تعدادی از بقاع متبرکه و مرقد برادران امام رضا (ع) در گناباد و از طرفی قابلیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری سلامت، افزود: راه اندازی تاکسی هوایی در این مسیر موجب رونق بیشتر فرودگاه منطقه‌ای گناباد و منطقه خواهد شد.  

دیگر خبرها

  • راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • ۵ هزار سامانه خورشیدی در فارس راه اندازی می شود
  • مراحل راه اندازی ابتدایی سامانه املاک و اسکان آغاز شده است
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد