Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی جعفرزاده، صبح سه شنبه در نشست‌خبری اظهار کرد: در دو ماهه سال ۹۹ دو هزار و ۷۷۲ مورد پرونده معاینه بالینی در مجموعه پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی تشکیل شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در دوماهه نخست سال جاری ۷۳۱ مورد مصدوم ناشی از نزاع در پزشکی قانونی استان معاینه شده است، بیان‌کرد: از این تعداد ۴۷۰ مرد و ۲۶۱ نیز زن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفرزاده با بیان اینکه در فروردین و اردیبهشت ۹۹ تعداد ۳۱ مورد مصدوم ناشی از حادثه کار در پزشکی قانونی استان داشته‌ایم، ادامه‌داد: در همین مدت پنج نفر فوتی ناشی از حادثه کار در خراسان‌جنوبی داشته‌ایم.

۱۱ مورد فوت ناشی از تصادف در نوروز ۹۹

وی گفت: در نوروز سال ۹۹ تعداد ۱۱ مورد فوت تصادف ناشی از حوادث ترافیکی داشته‌ایم که از این تعداد پنج مورد زن و ۶ مورد مرد بوده و بیشترین تصادفات نیز در ۱۴ فروردین ۹۹ صورت گرفته است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی در دو ماه اول سال ۹۹ یک مورد فوت ناشی از غرق شدگی داشته‌ایم، اظهار کرد: در سال ۹۸ نیز ۱۱ مورد فوت ناشی از غرق شدگی، ۱۵ مورد فوت ناشی از سوختگی، پنج مورد فوت ناشی از برق گرفتگی و ۸ مورد نیز فوت ناشی از مسمومیت ناشی از منواکسید کربن داشته‌ایم.

جعفرزاده با اشاره به اینکه در سال ۹۸ تعداد سه هزار و ۶۲۴ مورد معاینه مصدوم ناشی از نزاع داشته‌ایم، بیان‌کرد: این آمار نشان از یک رشد ۱۰.۶ درصدی دارد و از مجموع مصدومین این بخش ۶ هزار و ۱۰۸ آقایان و مابقی خانم‌ها بوده‌اند.

وی ادامه‌داد: در حوزه حوادث ترافیکی طی سال گذشته ۴ هزار و ۵۲۶ مورد تشکیل پرونده در پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی تشکیل شده است که نسبت به سال قبل از خود ۸.۶ درصد رشد داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین تشکیل پرونده در حوزه حوادث ترافیکی مربوط به بیرجند بوده است، بیان‌کرد: دو هزار و ۴۱۳ مورد مصدوم ناشی از حوادث ترافیکی در بیرجند طی سال گذشته معاینه شده است.

رشد پرونده‌های حوادث ترافیکی در قاین و درمیان

جعفر زاده ادامه‌داد: قاین و درمیان در سال گذشته افزایش رشد ۳۳- ۳۴ درصدی در حوزه تشکیل پرونده‌های حوادث ترافیکی داشته‌اند.

وی افزود: همچنین در سال گذشته ۲۴۳ مورد مصدوم ناشی از حوادث کار در پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی معاینه شده‌اند و همچنین ۱۷ مورد مصدوم ناشی از حوادث کار داشته‌ایم.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی گفت: از این تعداد یازده مورد در بیرجند، ۴ مورد در طبس، یک مورد فردوس و یک مورد نیز در بشرویه بوده است

جعفرزاده با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵۶۵ مورد جسد (در مورد مرگ‌های خشن یا مشکوک) در مجموعه پزشکی قانونی استان معاینه شده است، بیان‌کرد: از این تعداد ۴۲۲ متوفی مرد و همچنین ۱۴۳ مورد نیز زن بوده‌اند که ۲۱ درصد نسبت به گذشته رشد داشته است.

۹۰ مورد مجوز سقط درمانی سال گذشته صادر شد

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳۷ مورد پرونده سقط درمانی در مجموعه پزشکی قانونی تشکیل خراسان‌جنوبی تشکیل شده است، اظهار کرد: در مجموع در ۹۰ مورد مجوز سقط درمانی صادر شده که نسبت به گذشته ۷.۴ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی گفت: همچنین ۹۴ مورد تشکیل پرونده در کمیسیون‌های پزشکی داشته‌ایم که ۱۱.۹ درصد افزایش داشته است.

جعفرزاده با اشاره به اینکه از مجموع ۹۴ مورد پرونده کمیسیون‌های پزشکی ۳۴ مورد پرونده قصور پزشکی، ۴۱ مورد بررسی اعتراضات به نتیجه معاینات و ۱۹ مورد نیز پرونده روان‌پزشکی قانونی بوده است، افزود: از مجموع پرونده‌های قصور پزشکی در ۲۳ پرونده، پزشک یا یکی از کادر درمانی مقصر شناخته شده است.

وی یادآور شد: همچنین در سال ۹۸ تعداد ۲۷۸ مورد فوتی ناشی از حوادث ترافیکی داشته‌ایم که ۲۱۲ متوفی مرد و ۶۶ متوفی نیز زن بوده که ۱۳ درصد نسبت به سال ماقبل خود رشد داشته است.

کد خبر 4956503

منبع: مهر

کلیدواژه: پزشکی قانونی خراسان جنوبی بیرجند ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا ایلام آتش سوزی استانداری سمنان مواد مخدر سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند مجلس شورای اسلامی مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی مورد فوت ناشی پزشکی قانونی حوادث ترافیکی ناشی از حوادث تشکیل پرونده سال گذشته مورد پرونده معاینه شده داشته ایم مورد نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان

سمیه لطفی، کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی سه چهار روز گذشته بارش‌های خوبی در سطح استان داشته‌ایم به طوری که بیشترین بارش از ایستگاه حاجی آباد زیرکوه به میزان ۶۲ میلی متر ثبت شده است.

وی با اشاره به میزان بارش‌های بالای ۵ میلی متر در طی ۲۴ ساعته گذشته در استان گفت: در این مدت بارش‌های ثبت شده در ایستگاه ابراهیمی ۱۴، قدمگاه و کهنو ۱۲، چاهداشی ۱۰، النگ ۸، حسین آباد و بغداده ۷، جنوب شهر بیرجند ۶ و چاه دراز و حیدرآباد ۵ میلی متر بوده است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی افزود: بر اساس الگوی نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی امروز و فردا ضمن تضعیف سامانه بارشی گاهی افزایش ابر و همچنین افزایش سرعت وزش باد را در منطقه خواهیم داشت.

لطفی ادامه داد: همچنین در این مدت بارش باران به صورت پراکنده در استان قابل پیش بینی است.

وی یادآور شد: با توجه به آخرین اجرای مدل‌های پیش‌یابی در برخی از نقاط شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس، سرایان و نهبندان و زیرکوه در طی امروز و فردا می‌توان انتظار بارندگی داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی به وضعیت دما در استان اشاره داشت و گفت: دمای هوا در استان طی امروز و امشب افزایشی پیش بینی می‌شود به طوری که شاهد افزایش یک تا سه درجه سلسیوس خواهیم بود.

لطفی با بیان اینکه صبح امروز سربیشه و بیرجند به طور مشترک با کمینه دمای ۷ درجه سلسیوس خنک‌ترین و روز گذشته نیز بندان با بیشینه دمای ۲۵ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقطه استان بوده است، اضافه کرد: همچنین دمای هوا در بیرجند در گرم‌ترین ساعات دیروز ۲۲ درجه سلسیوس گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اواخر هفته پیش رو بارندگی‌های خوبی در صورت تثبیت نقشه‌ها در منطقه داشته باشیم.

کد خبر 6089563

دیگر خبرها

  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • چتر باران بر سر خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • افزایش تعاملات دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت