Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) الگوی تمام دختران دنیا است، گفت: دختران، حضرت معصومه(س) را در حجاب و عفاف الگوی خود قرار دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر اظهار داشت: اسلام بین زن و مردم فرقی قائل نمی شود و هر زن و مردمی می توانند به بالاترین مقام انسانی برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه روایات بسیاری در خصوص علم، اخلاق و فضائل حضرت معصومه(س) وجود دارد، افزود: شأن و خصوصیات اخلاقی این بانو را می توان از این موضوع فهمید؛ زمانی افرادی از قم به خدمت امام برای پرسیدن سوالاتی از او رفتند که امام موسی ابن جعفر منزل تشریف نداشتند و فاطمه معصومه(س) جواب سوالات آنها را دادند که در زمان برگشت رسیدن به امام(ع) و گفتند که جواب سوالات ما را خانم فاطمه معصومه(س) پاسخ دادند که امام موسی ابن جعفر پاسخ های این بانو را دیدند و گفتند«پدرش قربانش برود، به قدری سوالات را خوب جواب داده که گویی انسان کامل کامل است».
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شخصیت فاطمه معصومه(س) در عالم بین چند زن اول می باشد، ابراز داشت: ما باید قدر فاطمه معصومه(س) را بدانیم و او را زیارت کنیم و از ایشان درخواست کنیم مشکلات خودمان و کشور را حل کند.
وی ابراز داشت:خدای متعال به این بنده حقیر عنایت کردند تا دهه کرامت را در زمانی که تولیت حرم مطهر بودم شروع کردیم و این دهه از روز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) شروع و تا روز ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد.
آیت الله مسعودی خمینی با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) الگوی تمام دخترهای دنیا است، گفت: دختران عالم اگر بخواهند در عالم دخترانه خود بتوانند زندگی خوبی داشته باشند باید باحجاب و عفاف باشند.
وی ابراز داشت: دختران با عفاف زندگی کنند چرا که عاقبت عفاف، سربلندی و رسیدن به خداوند متعال است.
تولیت سابق حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه برخی اتفاقات به دلیل گناه هایی است که انجام می گیرد، گفت:  این ویروس هم هشداری است که ما بدانیم نباید از خداوند متعال دور شویم چرا که همه مقدرات ما در اختیار خداوند است.
وی در ادامه با اشاره به ولایت پذیری این بانو بزرگ اسلام، تاکید کرد: ولایت پذیری اینکه انسان هرچیزی ولی فقیه می گوید را  مورد احترام و اطاعت قرار دهد.
آیت الله مسعودی خمینی تاکید کرد: ولایت پذیر این نیست که ما همیشه شعار بدهیم ولایت پذیری این است که آنچه ولی می گوید را مورد عمل دهیم؛ ولایت پذیری ولایت عمل است نه ولایت شعار.
وی در خاتمه بیان داشت: بهترین برکتی که در ایران وجود دارد وجود بارگاه امام رضا(ع) در مشهد و حضرت معصومه(س) در قم است.



انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فاطمه معصومه س حضرت معصومه س ولایت پذیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند، گفت: این دانشگاه نباید در موضوع دیگری هضم شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در جلسه هیئت مدیره دانشگاه حضرت معصومه(س) که در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: در صحنه رویارویی تمدنی انقلاب با استکبار، زن و خانواده یکی از موضوعات کلیدی است.

وی با اشاره به اینکه در این موضوع صاحب‌نظر هستیم، بیان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی در مسئله زن با نگاه جامع نقش فعال دارد و این موضوع از لبه‌های تمدنی دنیای جدید است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه این مبانی انقلاب اسلامی دارای منطق است، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع، دانشگاهی مانند دانشگاه حضرت معصومه(س) می‌تواند یک هویت تمدنی پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان این دانشگاه نیز وظیفه حساسی دارند، تصریح کرد: سامانه اخلاقی، علمی و تربیتی این دانشگاه باید در سطح کشور الگو باشد.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند، افزود: این دانشگاه نباید در موضوع دیگری هضم شود.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه باید به روز نگه داشته شود، بیان کرد: باتوجه به سندی که نوشته شده است، این دانشگاه باید به یک مرکز بین المللی تبدیل شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید در مرزهای اثرگذاری حرکت شود، اظهار داشت: موضوعاتی مانند هوش مصنوعی، نانو و ژنتیک جزو موضوعات اصلی آینده هستند که باید از امروز به آن‌ها توجه داشت.

وی با اشاره به اینکه در این دانشگاه هویت زن مسلمان مدنظر است، بیان کرد: برای این موضوع باید اقدامات مطالعاتی از این جنس دیده شود.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه ظرفیت انقلاب اسلامی در دنیا بی‌نهایت است، تصریح کرد: فکر انقلاب اسلامی در دل ملت‌های دنیا اگر به درستی بیان شود، حامیان بسیاری دارد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • شعار دهه کرامت امسال اعلام شد
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • ۱۶ طرح حجاب و عفاف در مدارس در حال اجراست
  • اظهارات سردار رادان درباره چرایی طرح حجاب: چشم مردم به بی‌حیایی عادت کند، غیرت گرفته می‌شود