Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولادیمیر زاخاروف روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو، اظهار کرد: آمریکا در نشست فصلی هفته گذشته شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی تمام سعی و تلاش خود را بکار گرفت تا ایران را بخاطر مسائل ناچیز محکوم کند.

زاخاروف گفت: این سیاست از واشنگتن دیکته شده و انگلیس، فرانسه و آلمان آن را همراهی کرده و در آخر قطعنامه ای را علیه ایران صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این قطعنامه در حالی علیه ایران تصویب شد که تهران به شکل بی سابقه و بیشتر از همه کشورهای جهان با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری داشته و بازرسان آژانس هزاران ساعت در مراکز هسته ای ایران بازرسی کرده اند.

رئیس انستیتو پژوهش های سیاسی و راهبردی روسیه گفت: صدور قطعنامه ضدایرانی نشانگر استفاده غرب و آمریکا از سازمان های بین المللی برای رسیدن به اهداف سیاسی خود است و آنها در مواقعی که لازم و مناسب می دانند به این شیوه روی می آورند. 

قطعنامه تروئیکای اروپا علیه ایران، به‌رغم مخالفت جدی چین و روسیه در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه به تصویب رسید.

در این قطعنامه سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه با حمایت آمریکا خواسته‌اند ایران به ممانعت از دسترسی بازرسان آژانس به دو سایت هسته‌ای کشور پایان دهد و با آنها به طور کامل همکاری کند.

آمریکا برای فرافکنی مسائل داخلی خود تلاش می کند

رئیس انستیتو پژوهش های سیاسی و راهبردی روسیه گفت: ترامپ در وضعیت دشواری گرفتار شده است و بسیاری در آمریکا از حکومت او ناراضی هستند.

وی گفت: اعتراض های ضدنژادپرستی که بسیاری از شهرهای آمریکا را فرا گرفت و با سرکوب شدید مواجه شد، وجهه ترامپ را مخدوش کرده است. 

کارشناس روس تصریح کرد: دودستگی عمیق در جامعه آمریکا رخ داده است و ترامپ برای کسب مجدد امتیازات ازدست رفته تا انتخابات ریاست جمهوری پاییز آینده فرصت چندانی ندارد.

پس از کشته شدن «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی که در اثر فشار زانوی یک پلیس سفیدپوست روی گردن او روی داد، اعتراض‌های گسترده‌ به نژادپرستی و خشونت پلیس سراسر آمریکا را فراگرفته است. 

فلوید ششم خردادماه درحالی‌که دست‌هایش دستبند خورده بود، توسط ماموران پلیس بر روی خیابان خوابانده شد و یکی از افسران نزدیک ۹ دقیقه زانوی خود را بر گردن وی فشرد تا جایی که از حرکت افتاد و او را با آمبولانس به بیمارستان منتقل کردند. 

فیلم این جنایت انسانی، به‌سرعت در شبکه‌های مجازی انتشار یافت و موج خشم و اعتراض علیه این رفتارهای نژادپرستانه را در سراسر آمریکا و حتی دیگر نقاط جهان به ویژه اروپا برانگیخت. 
از زمان کشته شدن فلوید به دست پلیس آمریکا، این کشور شاهد تظاهرات و اعتراضات سراسری مردم به اعمال نژاد پرستانه در ایالات متحده است.   

زاخاروف در ادامه مصاحبه افزود: یکی از موثرترین راهها برای کسب امتیاز سیاسی برای ترامپ، استفاده از موضوع برنامه هسته ای ایران برای فشار بر این کشور است.

وی ادامه داد: در همین راستا آمریکا در شورای حکام بر متحدان اروپایی خود فشار وارد آورد و بنظر می رسد تروئیکای اروپایی دربرابر این فشارها تسلیم شده است.

کارشناس روس معتقد است که این وضعیت یک بار دیگر نشان داد که انگلیس، فرانسه و آلمان سیاست مستقلی ندارند و در وضعیت پیرامون برجام بدون توجه به تعهدات خود،با آمریکا که از این توافق بین المللی خارج شده است، همکاری می کند و به همین دلیل وظیفه اصلی حفظ برجام و اجرای مفاد آن بر دوش روسیه و چین می افتد.

کارشناس روس گفت: در این شرایط که غرب به تعهدات خود در برجام پایبند نیست، ایران باید بسیار مراقب باشد تا بهانه به دست آنها ندهد و چنین وضعیتی رایزنی های بیشتر تهران با دوستان خود را برای هماهنگی اقدامات و جلوگیری از فشار بیشتر می طلبد و به نظر می رسد سفر وزیر امور خارجه ایران به مسکو در همین راستا بود.

وی پیش بینی کرد در شرایط کنونی روابط ایران با روسیه و چین استحکام بیشتری می یابد و بر اهمیت همکاریهای راهبردی این سه کشور افزوده می شود تا از تاثیرات فشارهای غرب کاسته شود. 

برچسب‌ها برجام روسیه ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام روسیه ایالات متحده آمریکا برجام روسیه ایالات متحده آمریکا بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۸۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از فایننشال تایمز، بانک های اروپایی گزارش داده اند که طی سال گذشته ۸۰۰ میلیون یورو به دولت روسیه مالیات داده اند که نسبت به پیش از آغاز درگیری مسکو و کی یف ۴ برابر شده است.

دلیل افزایش پرداخت مالیات از سوی بانک های اروپایی در روسیه بالا رفتن درآمد آنها در این کشور اعلام شده است.

فقط ۷ بانک اروپایی از جمله دویچه بانک، ای ان جی و کومرتس بانک اعلام کرده اند که از حضور در بازار روسیه ۳ میلیارد یورو درآمد داشته اند.

درآمد این بانک ها در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۱ معادل ۳ برابر رشد کرده است.

مالیات پرداخت شده از سوی بانک های اروپایی به دولت روسیه معادل ۰.۴ درصد کل مالیاتی بوده که کرملین انتظار داشت از فعالیت های غیر نفتی و گازی در این کشور دریافت کند.

افزایش نرخ بهره بانکی و تحریم های اعمال شده علیه روسیه از جمله عوامل موثر بر افزایش درآمد بانک های خارجی در این کشور بوده است.

فقط نیمی از مالیات پرداختی از سوی بانک‌های اروپایی به دولت روسیه از سوی بانک رایفایزن اتریش پرداخت شده چرا که این بانک بیشترین حضور و فعالیت را نسبت به دیگر بانک‌های دیگر اروپایی در روسیه دارد.

کد خبر 6092784 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • وابستگی اقتصادی اسارت می‌آورد
  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)
  • دانشجویان ایران هم‌صدا با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین