Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دستگیری یک پزشک قلابی که در فضای مجازی فعالیت داشت، اظهار کرد: متهم با راه اندازی صفحه‌ای در فضای مجازی و معرفی خود به عنوان فوق تخصص ریه، توانسته بود بیش از هزار نفر دنبال کننده را در فضای مجازی جذب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ افزود: این متهم با بارگزاری کلیپ‌های مرتبط با حوزه پزشکی، اعتماد تعداد کثیری از مردم را به خود جلب کرده بود.

او گفت: در بررسی‌های صورت گرفته متوجه شدیم، این فرد به تعداد زیادی از مردم خدمات پزشکی ارائه داده و افراد را ویزیت کرده است.

سرهنگ گودرزی بیان کرد: هموطنان در نظر داشته باشند که در فضای مجازی هر کسی می‌تواند فعالیت کند و نیاز است برای دریافت خدمات پزشکی، از صحت اطلاعات و هویت فرد آگاه باشند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ افزود: یکی از اولویت‌های اصلی پلیس سلامت شهروندان هستند و با هماهنگی مراجع قضایی فرد تحت پیگرد قرار گرفت و طی یک عملیات دستگیر شد.

او گفت: طبق بررسی‌ها مشخص شد متهم سابقه یکبار دستگیری در گذشته را دارد.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: متأسفانه برخی افراد به دلایلی در فضای مجازی فعالیت‌هایی می‌کنند که ممکن است سلامت هموطنان را تحت شعاع قرار دهد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ افزود: خواهشمندیم افراد به این تبلیغات توجه نکنند و در صورت نیاز از مراجع رسمی خدمات را دریافت کنند و برای دریافت اطلاعات به صورت مجازی، حتما پزشک را بشناسند.

او بیان کرد: تا کنون یک پزشک شاکی پرونده است و متهم با جعل مهر این پزشک فعالیت داشته و همچنین فرد دیگری هم به عنوان بیمار، شاکی پرونده است.

سرهنگ گودرزی افزود: بعد از دستگیری مشخص شد نه‌ تنها فرد فوق تخصص ریه نیست، بلکه مدرک دیپلم دارد و به خاطر علاقه و سودجویی مبادرت به این اقدام کرده است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ افزود: خوشبختانه با اقدام به موقع پلیس فتا از این کار جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید

پزشک قلابی جراحی زیبایی در پایتخت دستگیر شد/ شکار دختران در شبکه‌های اجتماعی+عکس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کلاهبرداری اینترنتی دستگیری پزشک قلابی پلیس فتا رئیس پلیس فتا تهران بزرگ فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۸۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سردار وحید مجید اظهار داشت: با تمرکز بر سه هزار صفحه، یکهزار و ۴۰۰ نفر که عمدتاً کلاهبردار بودند شناسایی و دستگیر شدند.

وی، واریز وجه را نخستین اقدام برای کلاهبرداری از متقاضیان و مراجعان صفحات فروش سلاح عنوان کرد و افزود: فروشندگان پس از گرفتن مبلغی به عنوان بیعانه، مشتریان را از کانال مورد نظر خارج می‌کردند و دیگر پاسخگو نبودند.

رئیس پلیس فتای فراجا به برخورد با قدرت نمایی و ایجاد ترس در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: عده‌ای از اراذل و اوباش برای ایجاد رعب و وحشت در شهروندان، محتواهایی در شبکه‌های اجتماعی تولید و منتشر می‌کردند که توسط پلیس شناسایی شدند.

سردار مجید از شناسایی و مسدود شدن ۹ هزار و ۵۰۰ صفحه، کانال و گروه که توسط اراذل اوباش مدیریت می‌شد خبر داد و گفت: یکهزار و ۶۰۰ نفر از گردانندگان این صفحات دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، رئیس پلیس فتا فراجا هشتم اردیبهشت نیز از آغاز طرح عملیات پلیس فتا، علیه «تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج‌کنندگان خشونت در فضای مجازی» در سال جاری خبر داد و افزود: در این راستا، ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در زمینه رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

سردار مجید با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست ضمن مشارکت و همکاری با پلیس در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • مسدودسازی بیست و هشت صفحه هنجارشکن در فضای مجازی
  • بازداشت سازنده صفحه جعلی یک خواننده معروف در اینستاگرام
  • سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد
  • پشت پرده مسمومیت الکلی پزشکان در شیراز
  • شکایت خواننده معروف به پلیس فتا | گرداننده صفحه اینستاگرام دستگیر شد
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر