Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@19:09:04 GMT

با شرکت استراماچونی، تیام ، فرهاد و نکو!

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۹۰۵۳

با شرکت استراماچونی، تیام ، فرهاد و نکو!

پس از گذشت 4 ماه، اولین مسابقه ی رسمی لیگ برتر ایران، بین فولاد و استقلال در گرمای 46 درجه ای اهواز و در ورزشگاه شهدای این شهر برگزار می شود.

به گزارش "ورزش سه" در حالیکه رقابت های لیگ برتر ایران با حساسیت خاصی دنبال می شد، به دلیل شیوع ویروس کرونا، این مسابقات لغو و حالا پس از گذشت 4 ماه، علاقه مندان به فوتبال می توانند شاهد از سرگیری رقابت های لیگ برتر کشورمان باشند و با یک وقفه ی طولانی، بازیهای تیم های مورد علاقه ی خود را تنها از طریق جعبه ی جادویی تلویزیون نظاره گر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آمار و مستندات، استقلال و فولاد در این سالها همواره بازیهای زیبا و اغلب پرگلی را از خود به نمایش گذاشته اند و در این مقاله سعی داریم مروری داشته باشیم بر مهمترین اتفاقات جدال های این دو تیم از گذشته تا به اکنون.

 

لیگ چهارم:

 

فولاد در آن سال تیم پر مهره ای بود. با بازیکنانی خلاق و مستعد. ابراهیم میرزاپور، امید شریفی‎نسب، پژمان منتظری، سیدمحمد علوی، افشین حاجی‎پور، احمد مؤمن‎زاده، علی بداوی، ایمان مبعلی، سیامک سرلک از مهمترین بازیکنان این تیم بودند. فولاد در اول آذر 1383 و در هوای سرد ورزشگاه آزادی با 2 گل نادر احمدی و احمد مومن زاده در مقابل تک گل رضا عنایتی، موفق به شکست تیم امیرقلعه نویی شد. اتفاق ویژه ی این بازی، گلزنی مومن زاده به تیم سابق خود بود که پس از به ثمر رساندن این گل، با یک شادی منحصر به فرد و عجیب، به تیرک دروازه ی استقلال تکیه داد و با یک نوع حالت عزاداری، بر سر خود کوبید و هنوز هم مشخص نیست این حرکت مومن زاده از روی ناراحتی بود یا یک نوع شادی تمسخر آمیز! فولاد در بازی برگشت آن سال نیز استقلال را شکست داد و قهرمان لیگ برتر شد.

 

 

لیگ پنجم:

 

تیم یکدست و سراسر تهاجمی امیرقلعه نویی که سخت به دنبال قهرمانی بود، در هفته های پایانی لیگ برتر در یک جدال سخت به مصاف فولاد رفت و در حالیکه بازی 1-1 مساوی بود و توپ های بازیکنان استقلال راهی به درون دروازه ی ابراهیم میرزاپور نداشت، شلیک تماشایی و به یاد ماندنی حسین کاظمی از فاصله 35 متری، ورزشگاه آزادی را منفجر کرد تا یکی از زیباترین گلهای تاریخ لیگ برتر به ثبت برسد. قطعا یکی از ارکان مهم قهرمانی استقلال در پایان آن فصل، همان شلیک تماشایی حسین کاظمی بود که باعث شد استقلال در پایان بازی با هت تریک رضا عنایتی، 4-1 فولاد ملادن فرانچیچ را از پیش روی بردارد.

 

 

لیگ دهم:

 

استقلال و فولاد بازهم در آذر ماه به مصاف هم رفتند تا یکی از سنگین ترین شکست های استقلال در لیگ برتر رقم بخورد. در 28 آذر 1389 دو تیم در اهواز به مصاف هم رفتند و جایی که تیم مجید جلالی فوق العاده ظاهر شد و در همان نیمه ی اول 4 بار دروازه ی تیم از هم پاشیده ی پرویز مظلومی را باز کرد. سیامک سرلک، آرش افشین، رضا نوروزی و علی حمودی 4 بار دروازه ی وحید طالب لو را گشودند و فرزاد آشوبی در نیمه ی دوم و از روی نقطه پنالتی فقط یکی از 4 گل را جبران کرد تا در روزیکه پرسپولیس هم با نتیجه 4-1 به صبا باخته بود، استقلال نیز در اتفاقی عجیب به سرنوشت رقیب سنتی خود دچار شود.

 

 

لیگ یازدهم:

 

بازهم دیدار حساس این دوتیم در اهواز آبستن اتفاقات جالبی بود. تیم پرویز مظلومی برای گرفتن انتقام آن شکست سنگین، فقط یک فصل صبوری به خرج داد. در شبی که فرهاد مجیدی ستاره ی بی چون و چرای بازی بود، استقلال با همان نتیجه ای که فصل قبل به فولاد باخته بود، پیروز میدان شد. در آن بازی ابتدا استقلال با ضربه قیچی برگردان و فوق العاده مجیدی دروازه ی سلیمی را گشود، اما رضا نوروزی حساب کار را به مساوی تغییر داد. سپس روی حرکت انفرادی مجیدی و ریباند سلیمی، شریفات دروازه ی خالی را گشود. در نیمه دوم میلاد میداوودی که پس از مدتها به میادین بازگشته بود، روی پاس مجیدی گل سوم استقلال را به ثمر رساند و در پایان فرهاد مجیدی با گل چهارمی که زد، تیر خلاص را بر پیکر تیم مجید جلالی وارد کرد تا شب فوق العاده استقلال و فرهاد به باشکوهی هر چه تمام تر، به پایان برسد.

 


لیگ دوازدهم:

 

انگار که کانون اتفاقات مهم استقلال و فولاد فقط و فقط در شهر اهواز رخ می دهد. استقلال امیرقلعه نویی، برای قهرمانی در لیگ برتر، از 2 بازی باقیمانده ی خود تنها نیاز به کسب 3 امتیاز داشت. در دقیقه 20 فرهاد مجیدی وارد محوطه جریمه فولاد شد و بر اثر خطای مهدی امیرآبادی سرنگون شد تا محسن ترکی به نشانه ی خطای پنالتی در سوت خود بدمد. جواد نکونام ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد تا استقلال در آستانه قهرمانی قرار بگیرد. ترکی در دقیقه 30 نیز یک پنالتی به سود فولاد اعلام کرد که مهدی نوری پنالتی را به بیرون زد تا بازی با همان یک گل به پایان برسد و استقلال برای سومین بار قهرمان لیگ برتر ایران شود. جالب است که دومین قهرمانی استقلالی ها هم در اهواز به دست آمد، اما آن دفعه خودشان در مشهد پیام را شکست دادند و فولاد با برتری 4-1 مقابل ذوب آهن، موجب قهرمانی استقلال شده بود تا اینبار هم فولاد و شهر اهواز در قهرمانی آبی پوشان نقش مستقیمی داشته باشند.

 

 

 

لیگ هفدهم:

 

قطعا بازی 5 اسفند 1396 دو تیم فولاد و استقلال را کسی از یاد نخواهد برد. در روزیکه اهواز هوای بارانی را به خود دیده بود، دو تیم به مصاف هم رفتند تا پرگل ترین 17 دقیقه تاریخ لیگ برتر را شاهد باشیم. ابتدا مامه تیام بازیکن تازه به خدمت گرفته شده ی استقلال در دقیقه 4 دروازه احسان مرادیان را گشود و 3 دقیقه بعد روزبه چشمی روی سانتر عالی تیام، گل دوم تیم شفر را به قمر رساند. رحیم زهیوی کار را به حداقل رساند اما داریوش شجاعیان گل سوم استقلال را زد تا یک شروع طوفانی را از آبی های تهران شاهد باشیم. تیام در دقایق پایانی گل چهارم را هم به ثمر رساند تا استقلال بازهم با نتیجه 4-1 فولاد را شکست دهد. اما اتفاق ویژه ی این بازی نه دبل تیام بود و نه این پیروزی پرگل. جایی که لئوناردو پادوانی مدافع استقلال آخرین بازی دوران ورزشی خود را به شکلی ناخواسته برای استقلال انجام داد. در آن صحنه ی تلخی که همگان به یاد دارند، روی یک توپ ارسالی، پادوانی و آرمین سهرابیان سر به سر شدن و بر اثر فرود بد پادوانی بر زمین، این بازیکن دچار مشکل نخاعی گردید و برای همیشه فوتبال را کنار گذاشت. در حالیکه بیش از 2 سال از آن بازی میگذرد، هنوز پادوانی روی ویلچر روزگار خود را میگذراند و این روزها پرونده حقوقی وی و استقلال در جریان است. در آن بازی نیز حسین حسینی با کارت زردی که دریافت کرد، دربی را از دست داد.

 

 

لیگ هجدهم:

 

بازهم استقلال و فولاد در اسفند ماه و در اهواز به مصاف هم رفتند. تیم وینفرد شفر در مقابل شاگردان سیروس پورموسوی ایستاد و با 3 گل حرف خود را شکست داد. اتفاق ویژه ی این بازی، گل فوق العاده زیبای گادوین منشا روی پاس استثنایی فرشید باقری بود که به شکلی زیبا وارد دروازه احسان مرادیان شد. منشا که در نیم فصل و در پی انتقالی جنجالی از پرسپولیس به استقلال آمده بود، در این بازی اولین و آخرین گل خود را برای استقلال به ثمر رسانید. دیگر اتفاق جالب توجه آن بازی، گلزنی دو بازیکن خارجی دیگر استقلال بود. جایی که آیاندا پاتوسی و اسماعیل گونکالوس، گلهای دوم و سوم استقلال را به ثمر رساندند تا تیم شیر ژرمن با اتکا به بازیکنان خارجی خود، 3 امتیاز شیرین را از اهواز دشت کند.

 

 

لیگ نوزدهم:

 

آخرین بازی دو تیم استقلال و فولاد که بازی رفت دو تیم محسوب می شود، تنها اتفاق ویژه اش، حضور کسانی است که اکنون دیگر در فوتبال یاران حضور ندارند. آندره آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی آبی پوشان که در تابستان سال قبل به تهران آمده بود، در اولین دیدار خانگی خود در ورزشگاه آزادی به مصاف فولاد رفت و تا ثانیه های پایانی نیز از حریف خود پیش بود اما در دقیقه 95 دروازه ی تیمش را باز شده دید تا حسرت برد با استقلال همچنان بر دل استراما بماند. قضاوت آن بازی را نیز علیرضا فغانی برعهده داشت که دیگر در فوتبال ایران سوت نمی زند. در این بازی نیز شاهد اعتراض های مربی خوش تیپ استقلالی ها به نحوه ی قضاوت فغانی بودیم که این داور نیز چند باری کنار زمین آمد و به استرا تذکر داد ولی حالا نه استراماچونی جایی روی نیمکت استقلال دارد و نه فغانی در لیگ ایران قضاوت میکند.

 

 

حال باید دید جدال سرمربیان جوان دو تیم چه خواهد شد؟ آیا مجیدی می تواند درخشش های دوران بازیگریش در شهر اهواز را تکرار کند یا جواد نکونام مقابل تیم سابقش امتیاز کسب میکند؟ چهارشنبه در شرایطی مجیدی و نکونام در مقابل یکدیگر قرار می گیرند که این دوچهره 7 سال قبل آخرین قهرمانی استقلال را رقم زدند. مجیدی پنالتی گرفت و نکو گل قهرمانی را زد. به راستی که سرنوشت چیز عجیبی است!

فولاد خوزستان استقلال تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فولاد خوزستان استقلال تهران قهرمانی استقلال مصاف هم رفتند استقلال و فولاد ثمر رساند فوق العاده اتفاق ویژه ی استقلال دروازه ی لیگ برتر آن بازی دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۹۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواب منفی مجیدی به زنوزی؛فرهاد فقط به نیمکت استقلال فکر می‌کند

به گزارش قدس انلاین، تیم تراکتور بعد از جدایی خمس برای انتخاب سرمربی این بار به سراغ گزینه‌های داخلی رفت و در نهایت با گل‌محمدی به توافق رسید که البته هنوز حضور یحیی در تیم تراکتور قطعی نشده است.

این مربی در تلاش برای رفع مشکلات شخصی خود است تا با حضور در تبریز بار دیگر سرمربیگری در لیگ برتر را از سر بگیرد. در حال حاضر هدایت تراکتور به صورت موقت به حمید مطهری سپرده شده است.

باشگاه تراکتور در تلاش برای انتخاب سرمربی مذاکراتی هم با فرهاد مجیدی داشت اما با پاسخ منفی این مربی مواجه شد.

چرا فرهاد مجیدی به پاسخ باشگاه تراکتور برای سرمربیگری نه گفت؟

پرس و جوی ما منجر به این نتیجه شد که فرهاد علاقه‌مند است مربیگری‌اش را در فوتبال امارات دنبال کند. او به دنبال حضور در یک تیم لیگ برتری دیگر از فوتبال امارات است و گفته می‌شود همه چیز اگر خوب پیش رود او در آینده‌ای نزدیک سرمربی شارجه خواهد شد.

زمزمه‌هایی نیز مبنی بر حضور فرهاد مجیدی در تیم ملی امید امارات وجود داشت که این امر هنوز محقق نشده است.

دیگر خبرها

  • حمایت کاپیتان استقلال از جانشینش: مطمئنم می‌درخشی
  • مدافع سابق استقلال غایب سپاهان برابر پرسپولیس/ یک خودی در ابهام
  • دلیل رد پیشنهاد یک تیم ایرانی توسط فرهاد مجیدی/ تیم جدید اسطوره استقلال مشخص شد؟
  • پرش شش‌گام؛ آخرین قدم‌های استقلال برای قهرمانی، زیر ذره‌بین
  • جواب منفی مجیدی به زنوزی؛فرهاد فقط به نیمکت استقلال فکر می‌کند
  • تصمیم فرهاد مجیدی؛ او به ایران برمی‌گردد؟
  • فرهاد مجیدی تصمیم نهایی را گرفت: در امارات می‌مانم!
  • در ماجرای مجیدی و سعادتمند در گود نبودم
  • شایان مصلح: از استقلال امتیاز می‌گیریم؛ بهترین فصل فوتبالی‌ام را سپری می‌کنم
  • مصلح: حس می‌کنم از استقلال امتیاز می‌گیریم