Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه کرمان گفت: اجرای طرح سرباز ماهر در مهارت‌آموزی و اشتغال جوانان اثربخشی زیادی داشته و یک اقدام بسیار ارزشمند در کشور است. ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در دیدار نماینده قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از فرماندهان انتظامی استان کرمان با وی با بیان اینکه قبلا فرهنگ مردم این گونه بود که دانش‌آموزان در فصل تابستان کار و در واقع کسب مهارت می‌کردند اظهار داشت: متاسفانه این فرهنگ از دست رفت و مردم کار کردن را عیب دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از این فرهنگ که فرهنگ اشتباهی بود آسیب‌هایی زیادی دیدیم و امروز به این نتیجه رسیدیم که مهارت در هر عرصه‌ای بسیار لازم است گفت: شرایط کشور به‌گونه‌ای است که افراد برای اشتغال باید مهارت لازم را داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه فرهنگ کار و تلاش در جامعه در تمام اقشار باید افزایش یابد و همه دستگاه‌ها در این زمینه همکاری کنند افزود: ایده سرباز ماهر یک اقدام بسیار ارزشمند در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه نباید وقت جوانان در دوران سربازی تلف شود و اجرای طرح سرباز ماهر در مهارت‌آموزی و اشتغال بسیار اثربخش است گفت: این طرح باید به‌گونه‌ای اجرا شود که سربازان موظف باشند در دوره‌های مهارت‌آموزی شرکت کنند و اگر شرکت نکردند دوران سربازی آنها به پایان نرسد.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه اگر بتوان اشتغال سربازان را برای بعد و یا در حین سربازی پیگیری کنیم اقدام بسیار مهمی است که آینده کشور را تضمین می‌کند بیان کرد: اشتغال فرزندان دغدغه اکثریت خانواده‌های ما در کشور است.

وی با ابراز اینکه خانواده‌ها حتما از طرح سرباز ماهر در دوران سربازی حمایت خواهند کرد و اهمیت آن را می‌دانند گفت: فرصت سربازی یک دوران طلایی است و در این دوران باید به ارتقای تمام ابعاد روحی و جسمی سربازان دقت کرد و برای آن برنامه داشت تا وقت آنها به بطالت نگذرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان ادامه داد: اگر چه ماموریت نخست نیروهای مسلح حفظ و ارتقای امنیت کشور است اما لازم است که از وجود سربازان در راستای ارتقای آگاهی آنها استفاده کرد.

سامانه «سرباز ماهر» رونمایی شدکرمان| بیش از 80 نماینده طرح تشکیل فراکسیون مهارت در مجلس را امضا کردندآموزش‌های مهارتی در استان کرمان باید براساس نیاز بازار کار انجام شود

کیومرث حیدرنیا نماینده قرارگاه مهارت‌آموزی ستادکل نیروهای مسلح در این دیدار اظهار داشت: سال 96 حضرت آقا در راستای مهارت‌آموزی سربازان به سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دستوراتی دادند.

وی با بیان اینکه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه تاکید مقام معظم رهبری است افزود: دوره سربازی تقریبا آخرین اجتماعی است که بعد از دوران تحصیل افراد دور هم جمع می‌شوند و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

نماینده قرارگاه مهارت‌آموزی ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان از سال 96 در کشور راه‌اندازی شده است گفت: در این قرارگاه بحث کیفیت و رصد اشتغال سربازان را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه انتظار داریم ائمه جمعه و جماعات در این راستا به ما کمک کرده و آگاه‌سازی جامعه و اهمیت این موضوع را تبیین کنند افزود: در مراکز نیروهای مسلح کارگاه‌های آموزشی متفاوتی در بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعت راه‌اندازی شده است.

حیدرنیا با اشاره به اینکه وزارت کار و سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز با ما همکاری کرده و در محل پادگان‌ها دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنند بیان کرد: علاقه‌مندی سرباز و نیاز استان‌ها در برگزاری این دوره‌ها برای ما در اولویت است.

وی با بیان اینکه به‌دنبال آن هستیم که دوره‌های برگزار شده منجر به اشتغال شود و به همین دلیل دوره‌ها بر اساس فرصت‌های شغلی در استان‌ها برگزار خواهد شد گفت: عمده کارگاه‌های نیروهای مسلح رشته‌های فنی را آموزش می‌دهند و در کنار آن دوره‌های عمومی آموزشی نیز برگزار می‌شود.

سرهنگ مجید خواجویی نیز در این جلسه  اظهار داشت: 35 وزارتخانه و نهاد برای تسهیل دوره‌های مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه سامانه سرباز ماهر طراحی شده و تمام قشر ذکور کشور اطلاعات خود را در این سامانه ثبت می‌کنند گفت: نیاز است که در جامعه فرهنگ‌سازی شود و مردم در این زمینه نیروهای مسلح را کمک کنند.

انتهای پیام/511/ح

R7860/P/S6,67/CT7 واژه های کاربردی مرتبط مهارت آموزی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مهارت آموزی استان کرمان مهارت آموزی قرارگاه مهارت آموزی طرح سرباز ماهر استان کرمان نیروهای مسلح دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۹۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از زحمات فراجای استان همدان در قالب اجرای طرح نور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ نماینده‌ ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در این مراسم گفت: یکی از بهترین ابواب روزی باب علم است و بابت آن باید خدا را شکر کنیم، به ابواب روزی چه مادی و چه معنوی دقت کنیم مسیر درست را انتخاب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی افزود: متأسفانه در جامعه علم با میزان سودآوری و درآمد ارزشگذاری می‌شود، حتی منزلت‌های اجتماعی علما با میزان دارایی سنجیده می‌شود، نظام باید می‌توانست تعلیم و تربیت را طوری پیش ببرد که ارزشگذاری‌ها درست انجام شود.

او تأکید کرد: علت موفقیت بزرگان علم گذشته این بود که به علم نگاه ابزاری نداشتند، یکی از کار‌های حوزه‌ی علمیه این است که بتواند به طلبه این نگاه را القا کند خدا در صراط مستقیم است و پیغمبر اسلام هم در صراط مستقیم است و باهم تطابق کامل دارند، اما سایر انبیا و انسان‌ها تطابقشان درجه بندی دارد.

امام جمعه همدان گفت: گاهی کسی که در مسیر است عملش مانند کسی است که در صراط است پس فضیلت اهل صراط بر اهل سبیل به علم است.

دیگر خبرها

  • طوفان الاقصی جوانان غرب را بیدار کرد
  • ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا، انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی است
  • نقش تاثیرگذار مادران برای جذب جوانان به مساجد
  • تجلیل از زحمات فراجای استان همدان در قالب اجرای طرح نور
  • قدردانی از ۴۳ استاد سرآمد آموزشی استان کرمان
  • جنگیدن با دشمن در خاک خودش،‌ مهم ترین نشانه قدرت
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور