Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، براساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۹۴۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۴۲ هزار و ۵۷۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۱۱ هزار و ۱۲۴ واحد افزایش به ۴۳۰ هزار و ۴۴۲ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با هفت هزار و ۳۴۰ واحد رشد به ۲۸۴ هزار و ۲۴ واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص بازار اول ۳۷ هزار و ۷۴۷ واحد و شاخص بازار دوم ۹۳ هزار و ۵۴۶ واحد افزایش داشت.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۷۵۱ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۶۱۳ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۲۳۲ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۸۸۵ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۷۱۴ واحد، باما (کاما) با هزار و ۶۹۰ واحد و نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۳۰۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد کارخانجات تولیدی شهید قندی (بکام) با ۷۲ واحد، پارس مینو (غپینو) با ۵۸ واحد، ماشین سازی اراک (فاراک) با ۴۳ واحد، داده گستر عصر نوین های وب (های وب) با ۴۲ واحد، داروسازی سینا (دسینا) با ۳۶ واحد و افست (چافست) با ۳۶ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بود.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و سالمین در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه سیمان هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۸۸ میلیون و ۸۹۰ هزار برگه سهم به ارزش ۱۱ هزار و ۲۲۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۳۸۳ واحد رشد داشت و بر روی کانال ۱۵ هزار و ۹۸ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۴۱۳ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۳۵ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و پتروشیمی تندگویان (شگویا) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، توکاریل (توریل)، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان (غشهداب)، دامداری تلیسه نمونه (تلیسه)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، اعتباری ملل (وملل)، کشت و دامداری فکا (زفکا) و صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بورس فرابورس شاخص شستا بر شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۰۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۷۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با افزایش ۵۷۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۱ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۵۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۵۷ هزار و ۳۵۵ واحدی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • افزایش ۵۷۶ واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳