Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ افشین استوار روز سه شنبه درباره تاثیر بیماری‌های غیرواگیر در میزان فوت بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ افزود: همچنین موضوع سن هم در این زمینه مطرح است و می‌توان گفت بیش از ۷۰ درصد مرگ و میرها به علت کووید ۱۹ در کسانی اتفاق افتاده که حداقل یک بیماری غیرواگیر داشته یا بیش از ۶۰ سال سن دارند.

وی ادامه داد: از طرفی احتمال شدت بیماری کووید ۱۹ در کسانی که به بیماری‌های غیرواگیر مثل بیماری‌های قلبی و عروق، دیابت یا سرطان‌ها مبتلا هستند نیز بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت بیان کرد: کسانی که بیماری غیرواگیر دارند و باید خدمات درمانی را دریافت کنند به دلایل مختلفی این خدمات را دریافت نکرده‌اند که بخشی از آن می‌تواند اضطرار ایجاد شده به خاطر شیوع ویروس کرونا در کشور باشد. اگر شیوع این بیماری ادامه داشته باشد، نه تنها افراد به خاطر ابتلا به ویروس کرونا فوت می‌کنند، بلکه ممکن است به خاطر ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر جان خود را از دست بدهند.

بیماری غیرواگیر باید تحت کنترل باشد
استوار گفت: اغلب بیماری‌های غیرواگیر، درمان پذیر نیستند و در واقع باید به طور مداوم تحت کنترل باشند. بیماری‌هایی مثل دیابت و فشار خون و بیماری‌های قلبی و عروقی از این دسته هستند. مردم برای ترس از ابتلا به ویروس کرونا یا متوقف شدن خدمات سرپایی به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند و این موضوع باعث می‌شود که بیماری غیرواگیر آنها از کنترل خارج شود.

بیماران مبتلا به غیرواگیر بیشتر مراقب کرونا باشند
مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت درباره میزان خطر کرونا برای مبتلایان به بیماری‌های غیرواگیر اظهار کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های غیرواگیر شامل دسته افراد پرخطر در برابر مرگ ناشی از ویروس کرونا هستند. اگر ابتلا به کرونا در این افراد نسبت به سایر افراد یکسان باشد، ولی احتمال فوت این بیماران نسبت به سایر افراد بیشتر است. در نتیجه هم خانواده آنها و هم خودشان و هم دولت باید از آنها بیشتر حمایت کند. به طور مثال حمایت‌هایی که دولت از این بیماران انجام داد، مثل دورکاری شامل همین حمایت‌ها است.
وی افزود: بیماران مبتلا به بیماری‌های غیرواگیر نسبت به افراد دیگر نیازمند مراقبت و توجه بیشتری در شرایط شیوع ویروس کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: آمار تکان‌دهنده قربانیان کرونا در کشور/ هر دقیقه ۱ مبتلا و هر ساعت ۳ فوتی


چه اقداماتی برای بیماران غیرواگیر در شرایط کرونا انجام شد؟
استوار درباره اقداماتی که برای بیماران غیرواگیر در شرایط کرونایی انجام شده، گفت: برای بیماران مبتلا به بیماری‌های غیرواگیر در چند مرحله اقداماتی انجام شد. به طور مثال خدمات غیرضروری در حوزه سرپایی تعلیق شد. همچنین در گام دوم، دستورالعمل‌هایی که این بیماران می‌توانند بر اساس آن خدمات را دریافت کنند تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم.

وی ادامه داد: موضوع دیگر، بحث تله مدیسین بود. همه تلاش خود را انجام می‌دهیم تا مراقبت‌ها را از طریق تلفن یا اینترنت افزایش دهیم. یکی از تلاش‌های ما در این شرایط همین بود که مطمئن باشیم بیماری بیماران غیرواگیر ثبت شده در مراقبت‌های اولیه سلامت تحت کنترل است. با این افراد تماس گرفته و به آنها مشاوره ارائه شد.

منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران بیماری های غیرواگیر بیماری غیرواگیر ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۰۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ مورد فوتی ناشی از مالاریا به ثبت نرسید

 دکتر علی ضامن صالحی فرد با گرامیداشت روز جهانی مالاریا اظهارداشت: امسال  روز جهانی مالاریا با شعار "پیاده سازی استراتژی‌های جدید و اقدامات نوآورانه در حذف مالاریا" نامگذاری شده است.

وی درخصوص اقدامات حذف مالاریا و جلب مشارکت عمومی برای دستیابی به آن گفت: بیش از شش دهه است که تلاشگران حوزه سلامت با ایثار و جانفشانی در دورترین و صعب العبور‌ترین مناطق کشور با کمترین تجهیزات وامکانات رفاهی در حال مبارزه با بیماری مالاریا هستند.

وی اضافه کرد: پیامد این مجاهدت و زحمات شبانه روزی، کاهش میلیونی موارد مالاریا در طول دهه‌های گذشته به تعداد کمتر از ۱۰ هزار مورد وارده یا انتقال از وارده در سال گذشته در کشور شده است.

 معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال بختیاری خاطرنشان کرد: پارسال ۱۷ مورد ابتلا به بیماری مالاریا در استان چهارمحال بختیاری شناسایی و تحت درمان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

آیا رنگ‌ها می‌توانند انسان را خوشحال یا افسرده کنند؟

وی افزود: پارسال هیچ مورد مرگ ناشی از بیماری مالاریا در استان و کشور گزارش نشده است و این شاخص یک دستاورد بی نهایت ارزشمند و مهم بوده که نتیجه برنامه ریزی مبتنی بر دانش و تجارب جهانی می‌باشد.
 
دکتر صالحی فرد ادامه داد: بدون شک کسب این موفقیت‌ها جز در سایه بکار گیری تجربیات علمی و عملی همکاران ستادی و نیرو‌های اجرایی محیطی حوزه سلامت، همکاری‌های موثر درون بخشی و برون بخشی داخلی وبین المللی در راستای تقویت همه جانبه نظام مراقبت بیماری، تامین و گسترش زیرساخت‌های لازم و در راس آن همکاری و همراهی هموطنان میسر نبود.

وی گفت: در راستای برنامه حذف بیماری مالاریا تدوین استراتژی‌های نوین و فعالیت‌های برنامه ریزی شده هوشمند وصحیح، جهت بکارگیری تمامی ظرفیت‌های موجود در راه رسیدن به این هدف حائز اهمیت فراوان است، چرا که برداشتن گام‌های آخر برنامه حذف مالاریا درکشور بسی سخت‌تر از اقدامات موثر و ارزشمند انجام شده در سال‌های گذشته می‌باشد.

صالحی فرد با اشاره به چالش‌های پیش روی برنامه حذف مالاریا و جلوگیری از بازگشت مجدد آن خاطرنشان کرد: تغییرات اقلیمی به نفع گسترش و بهبود شرایط حضور ناقل بیماری، از جمله بارش‌های شدید باران در مناطق جنوب و جنوب شرق کشور و تبادلات جمعیتی فراوان با این مناطق؛ تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان و محدودیت در تامین لوازم و تجهیزات مناسب جهت کنترل ناقل بیماری، کم شدن حساسیت پزشکان و کارکنان بهداشتی درمانی با توجه به کاهش اخیر بروز بیماری و در نتیجه آن تاخیر در کشف بیماران و به تبع آن، درمان بیماران؛ بروز موارد شدید بیماری با توجه به کاهش شیوع، مقاومت‌های دارویی انگل و مقاومت به برخی سموم و آفت کش‌ها در ناقل بیماری از مهمترین چالش‌های پیشرو برای حذف این بیماری است.

صالحی فرد در پایان توصیه کرد: کسانی که سابقه مسافرت به استان‌های جنوب و جنوب شرق کشور از جمله هرمزگان و سیستان و بلوچستان و کشور‌های همسایه از جمله پاکستان و افغانستان را داشته و دارای علائم تب و لرز می‌باشند به منظور شناسایی هرچه سریعتر بیماری و درمان آن باید به مراکز خدمات جامع سلامت؛ پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت نزدیک محل زندگی مراجعه نمایند.

گفتنی است: مالاریا (Malaria) یک بیماری انگلی است. دسته‌ای از انگل‌های تک‌یاخته به نام پلاسمودیوم به وسیله نیش پشهٔ آنوفل ماده عامل انتقال بیماری به انسان هستند. نخست، تصور می‌شد که عامل مالاریا پشهٔ آنوفل است؛ اما پشهٔ آنوفل تنها ناقل است و عامل را منتقل می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • هیچ مورد فوتی ناشی از مالاریا به ثبت نرسید
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد