Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک خانواده روستایی در شهرستان سیرجان برای اولین بار پرورش کرم ابریشم را آغاز کردند تا امروز به تولید انبوه پیله کرم ابریشم رسیدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، برای رونق اقتصادی هیچگاه محدودیت نداریم و با یک کار کوچک اقتصادی هم می‌توان به درآمد، تولید و اشتغال در محل سکونت و زندگی رسید، در همین مسیر یک خانواده روستایی در شهرستان سیرجان برای اولین بار پرورش کرم ابریشم را آغاز کردند تا امروز به تولید انبوه پیله کرم ابریشم رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محل کسب و کاراین خانواده فضای 120 مترمربعی خانه‌شان در روستای محمدآباد تزرج بخش بلورد سیرجان است که 65 متر این خانه را با قفسه‌بندی برای پرورش 150 هزار کرم ابریشم اختصاص دادند و کار را شروع  و طی مدت دو ماه به تولید بیش از 50 کیلوگرم پیله کرم ابریشم رسیدند.

خانم جهانشاهی زن خانه و فعال در رشته‌های هنری و گلیم‌بافی می گوید: با شروع کرونا فعالیت تولید گلیم تعطیل شد و از ابتدای امسال به فکر پرورش کرم ابریشم افتادیم و با مشورت و کارشناسی‌های لازم بخشی از خانه مسکونی را برای این کار اختصاص دادیم و امروز هم نتیجه خوبی در تولید پیله دریافت کردیم.

 حسین جهانشاهی مرد این خانواده پرتلاش روستایی گفت: شرایط مناسب آب و هوایی و برگ توت که تغذیه کرم ابریشم است در روستا مهیا بود و فرصت را از دست ندادیم، امروز با هزینه کمی که داشتیم و کسب درآمد مناسبی که داریم، نتیجه خوبی حاصل شده است.

وی افزود: معین اقتصادی منطقه و بخش کارخانه جهان فولاد سیرجان هم نقش‌آفرین رونق کار در منطقه هستند و به جوانان و خانواده‌ها توصیه می‌کنم در این کار اقتصادی ورود کنند و در محل زندگی درآمدی سالم هم داشته باشند.

 امین اسدی کارشناس و مشاور این طرح و کارشناس امور عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری سیرجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با شرایط بدی که ویروس کرونا به وجود آورد و خیلی کارها و شغل‌های تولیدی به خصوص در بخش و روستاها رکود داشت، خانواده جهانشاهی با اعلام پیشنهاد این طرح،  کارشناسی لازم در تغذیه کرم ابریشم و شرایط پرورش را بررسی کردیم و در نتیجه آنان موفق شدند در طرح نوغان‌داری وارد شوند که امروز از نتیجه تولید پیله کرم ابریشم که حاصل کار هر نوغان‌داری است، راضی هستند.

وی خاطرنشان کرد: این کار نیاز به سرمایه چندانی ندارد فقط مکان و بسترمناسب، برگ توت مورد نیاز و فراهم کردن دما و رطوبت و مواد ضدعفونی لازمه آن است.

 اسدی به ساکنان روستا و بخش و منطقه پیشنهاد داد از این طرح که هزینه هم ندارد و همه اعضای خانواده به نوعی مشغول کار هستند و درآمد خوبی دارد، استقبال کنند.

شایان ذکر است:  نوغان‌داری، صنعت باسابقه، دارای نیاز کم سرمایه‌ای و پر درآمد است که می‌تواند اشتغال خانگی را به همراه داشته باشد، همان‌طور کهچهار نفر از اعضای این خانواده روستایی برای برداشت این دوره کرم ابریشم مشغول به کار شدند.

انتهای پیام/80015/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: کرم ابریشم روستا سیرجان نوغان داری پرورش کرم ابریشم خانواده روستایی پیله کرم ابریشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۰۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در دوره آموزشی ارتقای مهارت‌های یادگیری و یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش آموز در مشهد گفت: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است و برای مقابله با آن، رییس جمهور کشورمان، جنبش تعهد به خانواده را در سازمان ملل مطرح کرد که هدف آن این است که با تمام وجود از خانواده دفاع کنیم.

 انسیه خزعلی افزود: طی دوره‌ای در مدارس فقط به آموزش پرداخته شد، اما باید بدانیم پرورش و تزکیه بر آموزش مقدم است و برگزاری دوره ارتقای مهارت‌های والدین برای بیدار سازی آنها در قبال خطراتی است که فرزندانشان را تهدید می‌کند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر این که باید به پرورش توجه شود و تلاش می‌کنیم که این پرورش را در ارتباط با والدین، پررنگ کنیم از شرکت کنندگان در این دوره آموزشی خواست در استان‌های خود، قرارگاه‌هایی ایجاد کنند که در آن مدارس تحت آسیب، شناسایی و مدیران همراه شوند.

خزعلی افزود: در این قرارگاه‌ها باید راهکار‌های تشویق و تنبیه برای ایجاد انگیزه ارائه شود تا والدین به مشارکت، راغب شوند و در نهایت گزارش کار ارائه شود و ما هم از این روش پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.

 

دیگر خبرها

  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است
  • فرآیند تهیه ترشی سیر به روش سنتی یک خانواده روستایی آذربایجانی (فیلم)
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی