Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان سمنان زیباترین و بهترین شهر دنیا؛ شاید پیش خودتان بگویید این همه شهر در دنیا و حتی کشور خودمان که بسیار زیبا و منحصر بفرد می باشد، چرا سمنان؟ پس چگونه است که بسیاری از جوانان و حتی دانشجویان از اینکه سمنان هیچ جایی برای گردش و تفریح ندارد همیشه نالان هستند! واقعیت اینکه حرف این عزیزان در شرایط فعلی صحیح است چون سمنان  را به خوبی نمی شناسند و از پتانسیل و ظرفیت‌های بسیار بالای آن هیچ خبر و اطلاعاتی ندارند و در این بین کوتاهی و سهل‌انگاری مسئولین،به ویژه غیربومی‌ها، به دلیل عدم شناخت کافی از سمنان باعث شده‌است تا این شهر زیبا و دیدنی ناشناخته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهری که از دل کویر آن با فاصله دو ساعت به جنگل و رودخانه و چشمه‌های متعدد می توان رسید، در دشت واقع شده و در کنار گردنه‌های زیبا و بکر نهفته است، آبگرم آن خاص است و در جنوب آن چاه‌های نفت خوریان در منطقه‌ای چشم‌نواز که تبدیل به یکی از سایت پروازی جذاب کشور شده و در شمال یعنی مرز با مازندران اپرت را می توان لذت تماشای اقیانوسی از ابر و تفاوت دو اقلیم و پوشش گیاهی را همزمان لمس کرد و...
شهری که اگر چند دلسوز واقعی داشت می‌توانست به مهمترین جاذبه توریستی و گردشگری تبدیل شود و اقتصاد آن متحول شود.
بگذریم 
بعدازظهر روز دوشنبه بود که با هماهنگی ابوالفضل صیادجو رئیس روابط عمومی و مهندس ترابی رئیس واحد بیابان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به اتفاق همکاران رسانه‌ای با سه دستگاه ماشین آفرود بعد از عبور از روستاهای حسن آباد و دلازیان رهسپار تپه‌های ماسه‌ای شوراب شدیم. یکی از مهمترین جاذبه‌های دیدنی عرصه‌های بیابانی است که نظر هر دوستدار طبیعت را به خود جلب می‌کند، تپه‌هایی ماسه‌ای هستند که حاصل حرکت باد و بازی آن با ماسه‌های روان است و اشکالی و مناظری بدیع را ایجاد می‌کند. تپه‌های ماسه‌ای شوراب سمنان در ۳۵ کیلومتری جنوب این شهر و شمال رودخانه شوراب قرار دارد. محدوده این تپه‌های ماسه‌ای حدود ۲ هزار هکتار بوده و حاصل فرآیند فرسایش بادی است که در بعضی از مناطق ارتفاع آن به ۶ متر نیز می‌رسد و شامل پهنه‌های ماسه‌ای، باد کندگی‌ها، تلماسه‌های نباتی، نبکا یا گلدان‌های بیابانی با ارتفاع بیش از ۳ متر می باشد.
 دسترسی به این منطقه که فاصله چندانی هم با "ریگ جن" افسانه‌ای ندارد، از طریق جاده دلازیان به معدن گوگرد مقدور می‌باشد و با گذر از تپه‌های مارنی و دشت ریگی که خود نیز نمای زیبایی دارند به طول ۴۵ کیلومتر به تپه های ماسه‌ای خواهیم رسید. 
در این منطقه  علاوه بر تپه‌ها پوشش گیاهی بسیار اندکی از درختان گز، تاغ، اشنان و دیگر گیاهان شورپسند نیز دیده می‌شود.
 البته بسیار تاکید می‌شود دوستدارانی که قصد دیدن این عرصه را دارند حتما احتیاط‌های لازم برای سفر به بیابان مانند داشتن راهنما، آب کافی، البسه و خودرو مناسب و .... را رعایت کنند و به هیچ عنوان تنها به این منطقه سفر نکنند.
بعد از توقف حدود دو ساعت در این منطقه بکر که در کشورهای دیگر مانند امارات و قطر سالیانه از همین مناطق با برگزاری مسابقات رالی با ماشین های آفرود، سافاری و شترسواری دلار پارو می‌کنند، با عکس‌های به یادماندنی از عکاسان دوست داشتنی خبرگزاری‌ها به سمنان برگشتیم تا با حسرت‌های فراوان از ناشناخته ماندن زیبایی‌های سمنان پیام آور این پتانسیلهای نهفته و بکر شهرمان باشیم.

۴۸

کد خبر 1402617

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان تپه های ماسه ای تپه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۰۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان یزد با اشاره به صدور اخطار برای واحدهای آلاینده، از پلمب دو واحد شن و ماسه متخلف و آلاینده در یزد خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سید رضا نورانیان صبح امروز در جریان بازدید از واحدهای شن و ماسه یزد اظهار داشت: بحث آلودگی هوا یکی از موضوعات بسیار مهمی است که در این دولت به صورت جدی مورد توجه قرار دارد و اقدامات گسترده‌ای در زمینه مقابله با آن صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اعتراضاتی که مردم برخی از نقاط داشتند، نسبت به آلایندگی واحدهای شن و ماسه بود که در این زمینه بازدید‌های لازم با صدور تذکر از سوی همکاران ما انجام گرفت.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان یزد ادامه داد: در این راستا، تیم پایش با همکاری واحد حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد دو واحد آلاینده شن و ماسه را در جاده یزد بافق با حکم قضایی و همراهی ماموران پاسگاه انتظامی فهرج پلمپ کردند.

نورانیان با اشاره به اینکه به همین دو واحد هم پیش از پلمپ اخطارهای قانونی برای رفع آلودگی داده شده بود تصریح کرد: این واحدها علاوه بر اینکه در لیست صنایع آلاینده استان قرار داشتند و علی رغم اخطارها و مهلت‌های داده شده، اقدام اصلاحی مؤثری انجام نداده و آلودگی ذرات آنها استمرار داشته است.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای آلاینده حتما باید نسبت به کاهش و رفع آلودگی اقدام لازم را انجام دهند گفت: با انجام این دو مورد پلمپ، تا رفع کامل آلایندگی از ادامه فعالیت واحدهای مذکور جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/781

دیگر خبرها

  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • نجات ۱۰ گردشگر گرفتار در منطقه کوهستانی مُنگار
  • خوزستان لرزید
  • زلزله خوزستان را لرزاند
  • سقوط مرگبار در ارتفاعات شاهرود
  • نجات ١٠ گردشگر در منطقه تفریحی غار زینگان
  • نجات ١٠ گردشگر در منطقه«غار زینگان» ایلام توسط نجاتگران هلال احمر
  • وقوع زلزله در این استان
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد