Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان دریافتند پروتئین مشتق شده از سویا که بعد از خوردن به مغز می رسد موجب کاهش زوال حافظه در موش های دچار اختلال شناختی شد.

 با تجزیه پروتئین‌های سویا محققان به وجود مولکولی موسوم به دی‌پپتید پی بردند که بر حافظه تأثیر می‌گذارد چراکه حاوی دو پروتئین تشکیل دهنده بلوک‌های موسوم به اسیدهای آمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«توشیرو ماتسوی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کیوشو ژاپن، در این باره می‌گوید: «پپتیدهای که در طول مدت هضم تجزیه می‌شوند، با چالش عبور از سد خون و رسیدن به مغز مواجه هستند. مطالعه ما بر روی موش‌ها نشان می‌دهد که این پپتیدها بر حافظه موش‌ها تأثیر خوبی دارند.»

محققان در این مطالعه، تأثیرات دی‌پپتیدی موسوم به Tyr-Pro را بررسی کردند چراکه این دی‌پپتید شامل اسیدهای آمینه تیروسین و پرولین است. چندین روز قبل از تزریق ماده شیمیایی عامل ایجاد بیماری آلزایمر در موش‌ها، به آنها این دی‌پپتید خورانده شد.

محققان با بررسی حافظه کوتاه مدت موش‌ها دریافتند موش‌های که با دی‌پپتید تغذیه شده بودند در مقایسه با سایر موش‌های بیمار، وضعیت بهتری بعد از گذشت دو هفته داشتند.

محققان تاکید دارند باید فواید این مشتق سویا بر انسان‌ها آزمایش شود تا بتوان از آن به عنوان راهی برای پیشگیری از زوال حافظه یا حتی بهبود حافظه استفاده کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حافظه سویا موش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۰۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش دوباره صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

به گزارش قدس آنلاین، منابع فلسطینی در قدس اشغالی از یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی و هتاکی به این مکان مقدس از سوی اشغالگران خبر دادند.

در سومین روز از عید موسوم به پسح ، شماری دیگر از صهیونیست ها با ورود به مسجدالاقصی، به پرسه زنی در محوطه های آن پرداختند.

در همین حال، خبرنگار الجزیره گزارش داد که بیش از ۴۳۰ شهرک نشین صهیونیست در سومین روز از عید موسوم به پسح، به مسجدالاقصی یورش بردند.

اداره اوقاف اسلامی فلسطین در قدس اشغالی نیز اعلام کرد که صهیونیست ها مراسم تلمودی در محوطه های مسجدالاقصی انجام دادند و پلیس رژیم صهیونیستی مانع از ماندن فلسطینیان در این مکان مقدس شد.

همچنین خبرنگار الجزیره گزارش داد که شهرک نشینان صهیونیست مراسم تلمودی را در نزدیکی باب القطانین از درب های مسجدالاقصی انجام دادند.

گفتنی است؛ طبق قوانین بین المللی، اداره مسجدالاقصی زیر نظر دولت اردن است و همه سیاست های رژیم صهیونیستی علیه مقدسات مسلمانان و مسیحیان در بیت المقدس اشغالی و علیه ساکنان آن، نقض آشکار قوانین بین المللی است.

قوانین بین المللی تصریح دارد که شهر قدس یک شهر تحت اشغال است و اشغالگران حق تغییر وضعیت کنونی شهر را ندارند.

این خبر در حالی منتشر می شود که اداره اوقاف اسلامی روز چهارشنبه نیز اعلام کرد که ۵۳۲ شهرک نشین به مسجدالاقصی یورش بردند.

خبرگزاری فلسطینی معا نیز روز گذشته گزارش داد که نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل از روز چهارشنبه به بهانه عید موسوم به پسح، مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری را به روی نمازگزاران مسلمان بست و آن را به روی شهرک نشینان صهیونیست باز کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • چرا هیچ وقت یادمان نمی ماند درِ خانه را قفل کرده ایم یا نه؟
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • چرا هیچ وقت یادمان نمی‌ماند درِ خانه را قفل کرده ایم یا نه؟
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • انجام ۲۰ دقیقه بازی تتریس می تواند از ابتلا به اختلال اضطراب پس از حادثه جلوگیری کند
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • یورش دوباره صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند