Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت بیانیه‌ای مشترک درباره حج تمتع ۹۹ صادر کردند؛

متن کامل بیانیه مشترک بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
«وَلِلَّهِ عَلَی النَّاسِ حِجُّ الْبَیْتِ مَنِ اسْتَطَاعَ إِلَیْهِ سَبِیلًا  وَمَنْ کَفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنِیٌّ عَنِ الْعَالَمِینَ»   – ۹۷ آل عمران

به اطلاع ملت عزیز و مشتاقان زیارت بیت‌الله الحرام و حرم شریف نبوی و ائمه بقیع و زائرین ثبت‌نام شده حج تمتع سال ۱۳۹۹ می‌رساند که وزارت حج و عمره عربستان سعودی روز دوشنبه مورخ ۲/۴/۹۹، اعلام کرد که  مناسک حج ۱۳۹۹ به‌صورت محدود و داخلی و بدون پذیرش حجاج سایر کشورها برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این‌رو عملاً اعزام حجاج ایرانی و سایر کشورها برای مناسک حج سال جاری به کشور عربستان منتفی ‌شد.

همان‌گونه که در اطلاع‌رسانی‌های قبلی اعلام شد، بعثه مقام معظم رهبری  و سازمان حج و زیارت پس از حج سال قبل، برنامه‌ریزی‌های لازم، تمهید و تمام مقدمات اعزام زائران اعم از امور پزشکی، آموزش و فرهنگی، اسکان، تغذیه و تدارکات، حمل‌ و نقل و ... را مطابق سال های قبل انجام داده‌اند.

افزون بر این به سبب شیوع ویروس کرونا، نشست‌های تخصصی متعددی را برای تهیه دستورالعمل‌های بهداشتی جهت کلیه مراحل اجرایی حج با متولیان و متخصصان امر بهداشت و درمان برگزار کرد که نتیجه آن تدوین دستورالعملهای بهداشتی و اجرائی شد.

همچنین نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج با استفتاء از مراجع عظام تقلید، نظرشان را جهت انجام مناسک حج در شرایط اضطراری شیوع بحران کرونا در مواقف و مشاعر دریافت کردند.

با عنایت به اینکه حج یک فریضه الهی بوده و برابر آیه کریمه قرآن (حج ۲۵) که می فرماید: «سَواءً العاکِفُ فیهِ وَالبادِ» تمامی مسلمانان در آن سهیم و دخیل هستند؛ انتظار می‌رفت که دولت عربستان سعودی، در تعاملی شایسته، نقطه نظرات سایر کشورهای مسلمان را جویا می‌شد و از هم‌اندیشی و همراهی آن‌ها برای حل این مشکل که در حال حاضر بر کل جهان سایه افکنده است بهره می‌گرفت.

در هر صورت با توجه به عدم امکان برگزاری حج برای زائران ایرانی ضمن محفوظ ماندن نوبت و اولویت اعزام حجاج محترم ثبت نام شده، کلیه برنامه‌ریزی‌های حج نیز به سال بعد موکول می‌شود و ان شاءالله در اطلاعیه‌های بعدی جزئیات بیشتری از آن اعلام خواهد شد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: بعثه مقام معظم رهبری حج تمتع سازمان و حج و زیارت مقام معظم رهبری بعثه مقام معظم رهبری سازمان حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به انجام همه تمهیدات لازم برای اعزام حجاج به سفر معنوی حج گفت: حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع ۱۴۰۳ می شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سید عباس حسینی در همایش متمرکز زائران حج تمتع 1403 در مشهد گفت: همه تمهیدات لازم در خصوص اعزام حجاج به سفر معنوی حج صورت گرفته و حجاج ایرانی با میانگین سنی 57 سال عازم حج تمتع خواهند شد.

وی افزود: نهایت تلاش برای اجاره مسکن استاندارد برای زائران شده است و با برنامه ریزی و صرفه جویی در هزینه ها 319 دلار کاهش قیمت نسبت به سال گذشته در قیمت‌گذاری‌ها لحاظ شد که تغییر نرخ ارز مانع کاهش قیمتها شد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: سال گذشته ایران نخستین کشوری بود که انتقال زائران را بین مکه و مدینه با قطار انجام داد.

حسینی تصریح کرد: تمام تلاش برای تهیه اقلام تدارکاتی مطلوب و ارائه غذای با کیفیت و کمیت مطلوب به زائران توسط خادمان در سازمان حج و زیارت در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حساسیت در انتخاب عوامل و آموزش های لازم برای ارتقای سطح خدمات از دیگر اقدامات این سازمان است.

حسینی تاکید کرد: امیدواریم زائران با رعایت توصیه‌های هیئت پزشکی و همکاری با خادمان در کاروان‌ها و مجموعه های حج برای انجام سفری توام با سلامتی و معنویت همکاری کنند.

حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب؛ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز گفت: روحانیون کاروانهای حج مشعل داران معارف و مناسک هستند و مهمترین برنامه برای سفر حج اخلاص است.

وی افزود: اگر زائری نیت و برنامه ریزی نداشته باشد این سفر را از دست داده است، باید برای این سفر معنوی برنامه ریزی قبل و حین آن را داشته باشد تا بهره برداری لازم را کسب کند.

حجت الاسلام نواب تصریح کرد: زائران باید برای قرآن خواندن و زیارت و بهره مندی از این سفر معنوی برنامه ریزی و سلامتی جسمی و روحی خود را در طول سفر حفظ کنند تا در انجام اعمال و مناسک حج دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد
  • اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است