Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهره‌برداری از این طرح در چارچوب هشتمین هفته از پویش هر هفته_الف_ب_ایران در اراک انجام شد. 

وزیر نیرو در این آیین گفت: تلاش در عرصه نوینی از تولید در سالی جهش تولید انجام شده و آن عرصه افزایش ظرفیت بهره‌برداری از سازه‌ها و سرمایه‌های موجود است.

« رضا اردکانیان » افزود: زمانی در کشور همه ظرفیت منصوبه نیروگاهی کشور کمتر از ۱۰ درصد میزان فعلی بود و آن مقدار هم، هرکدام تکنولوژی  یک کشور از یک گوشه دنیا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: به همین دلیل کشورها سهمی از درآمدهای نفتی را می‌خواستند اما امروز به برکت خون شهدا و ثمره استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران به جایی رسیده‌ایم که نه تنها در ساخت نیروگاه‌ها  و زیربناها روی پای خود ایستاده‌ایم، بلکه در حوزه‌های دانش درصدد افزایش بهره‌وری از این سرمایه‌ها هستیم که یکی بعد از دیگری این پروژه‌ها به ثمر می‌نشیند.

مدیرعامل توانیر نیز در ادامه این آیین گفت: مرکز پایش توانیر یکی از ارکان اصلی هوشمندسازی است.

«محمدحسن متولی» افزود: با رویکرد جدید مدیریتی شاخص بهره‌وری برق و تلفات آن دچار تغییرات بسیار مطلوب شده است و برق به بهترین شکل ممکن به دست مصرف کننده می‌رسد.

وی بیان کرد: با طراحی سازو کارهای تشویق محور، برق تحویلی به مشترکان به شکل مناسبی به مصرف می‌رسد و این درحالی است که با این روش بهره‌وری صنعتی نیز در واحدهای صنعتی به شکل قابل اعتنایی افزایش یافته است.

مدیرعامل توانیر ادامه داد: یکی از وظایف شرکت توانیر نظارت و ارزیابی بر عملکرد است که تا پیش از این، چنین کاری با خطای بالا به انجام می‌رسید اما در حال حاضر بدون دخالت عوامل انسانی تمام اطلاعات و شاخص‌ها جمع آوری می‌شود.

متولی اظهار داشت: کارهای اجرایی مربوط به تجهیز و راه اندازی مرکز پایش توانیر در کمتر از یک ماه انجام شده است و هم‌اکنون در این مرکز دسترسی ۳۹  سیستم خدمات مشترکان، مراکز اتفاقات برق، مراکز داده کنتورهای هوشمند در شرکت‌های توزیع و سامانه کنتورهای بازار برق در شرکت مدیریت شبکه برق ایران برقرار شده و امکان پایش و ارزیابی روزانه عملکرد شرکت‌های زیرمجموعه نیز فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز گفت:  با راه‌اندازی این مرکز، مشاهده آنلاین بار پست‌ها و ترانس‌های فوق توزیع، ولتاژ و جریان خروجی فیدرهای فشار متوسط، توان تزریق شده به شبکه توسط مولدهای تولید پراکنده بار مصرفی به تفکیک تعرفه‌ها و مشترکان همکار و انواع گزارشات مدیریتی مصرف انرژی امکان پذیر است.

« محمد اله داد» افزود: این سامانه با توجه به محدودیت‌های موجود در استفاده حداکثری از ظرفیت تولید برق در کشور، می‌تواند به عنوان زیرساخت موثری در اعمال به موقع و اثربخش راهکارهای مدیریت و کاهش مصرف، به منظور پیشگیری از بروز خاموشی‌های اجباری ناشی از مدیریت اضطراری بار مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: شناسایی ماینرها، مدیریت پاسخگویی بار در طرح ذخیره سازی عملیاتی صنایع، پایش وضیعت ولتاژ در نقاط مختلف شبکه، حصول اطمینان از صحت عملکرد و اندازه‌گیری صحیح انرژی، رخدادهای به‌وجود آمده ، پایش پروفیل توان اکتیو و راکتیو ولتاژ و جریان و ضریب قدرت مشترکان از راه دور و تست و بازدید لوازم اندازه‌گیری از قابلیت‌های  مرکز پایش هوشمند است.

۷۴۰ هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی انرژی برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی انرژی برق اراک استان مرکزی انرژی برق استان مرکزی مرکز پایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۰۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر)، مهرداد اقلیمی گفت: در جهت پیگیری و توسعه همکاری‌های صنعت برق و انرژی دو کشور ایران و ترکمنستان، هیاتی از این کشور وارد تهران شد.

وی ادامه داد: باهدف توسعه مناسبات دو کشور در حوزه برق و انرژی نشستی در شرکت توانیر برگزار و طی آن دو طرف در خصوص توسعه ظرفیت‌های مشترک، روند تسهیل تأمین منابع مالی احداث طرح خط سوم ارتباطی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر با بیان این که با احداث و بهره‌برداری از خط مذکور ظرفیت ارتباط الکتریکی بین دو کشور همسایه به حدود سه برابر افزایش می‌یابد، گفت: در این زمینه مطابق مناقصه برگزار شده از سوی طرف ترکمنی، پیمانکار ایرانی انتخاب و مقرر شده تا احداث بخش ترکمنستان خط انتقال سرخس (ایران) - ماری (ترکمنستان) به طول ۱۵۵ کیلومتر تا دو سال آینده احداث و تکمیل شود.

وی ادامه داد: بخش ایرانی این خط انتقال پیش‌ازاین احداث و تکمیل شده است.

مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر خاطرنشان کرد: با احداث و تکمیل خط مذکور، ترانزیت برق ترکمنستان به کشور‌های ثالث از طریق شبکه سراسری برق ایران نیز در دستور کار دو طرف قرار خواهد گرفت.

به گفته اقلیمی، همچنین در جهت راهبرد توسعه و تقویت همکاری با کشور‌های همسایه در زمینه صدور کالا و تجهیزات برقی و خدمات فنی مهندسی بین دو طرف مذاکراتی انجام و توافق شد از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی شرکت‌های فعال و توانمند ایرانی در این بخش استفاده شود.

در این نشست همچنین تطبیق حساب‌های مالی میان دو کشور انجام و نهایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • انجام بیش از ۳۰۰ آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است