Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی از معترضان به مرگ جورج فلوید در واشنگتن، سعی کردند تا مجسمه‌ اندرو جکسون، هفتمین رئیس ‌جمهور ایالات متحده در پارک لافایت مقابل کاخ سفید را سرنگون کنند.

به گزارش فرارو، معترضان در حالی که علیه جکسون شعار می‌دادند با انداختن طناب به دور این مجسمه تلاش کردند تا آن را واژگون کنند. پلیس آمریکا با گاز اشک‌آور سعی کرد معترضان را متفرق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اندرو جکسون به عنوان دولتمردی که تعداد زیادی برده داشت و عامل مرگ بسیاری از بومیان و مصوب قانون حذف سرخپوستان شناخته می‌شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این اقدام معترضان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: گروهی از خرابکاران که اقدام به سرنگونی تندیس باشکوه اندرو جکسون در پارک لافایت کرده ‌بودند بازداشت شدند.

گفتنی است درک شووین، مامور پلیس ایالت مینه‌سوتا آمریکا اخیرا هنگام بازداشت جورج فلوید، شهروند سیاهپوست این کشور به اتهام استفاده از اسناد جعلی با قرار دادن زانویش بر روی گردن فلوید باعث مرگ وی شد. شووین به همراه سه مامور دیگر از شغل خود اخراج و در بازداشت به سر می‌برند.

مردم آمریکا با تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور نسبت به کشته شدن جورج فلوید اعتراض کرده و خواهان بازداشت عاملان این جنایت شده‌اند. خشونت پلیس آمریکا با معترضان با واکنش‌های مختلفی روبرو شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: تظاهرات سیاهپوستان کاخ سفید جورج فلوید دونالد ترامپ اندرو جکسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۰۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید

شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز» گزارش کرد که چادر‌های اعتراضی در بیش از ۴۰ دانشکده و دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده و کانادا از جمله، «نورث‌وسترن»، «جرج واشنگتن»، «هاروارد»، «براون»، «دانشگاه میشیگان»، «دانشگاه فناوری ماساچوست» (MIT) و دانشگاه پلی‌تکنیک دولتی کالیفرنیا در منطقه «هامبولت» کالیفرنیا بنا شده است.

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی که شب گذشته، نیرو‌های پلیس آمریکا، ۹۳ معترض حامی فلسطین را بازداشت کردند، امروز اعلام کرده است که مراسم اصلی آغاز فارغ‌التحصیلی (۲۱ اردیبهشت) را به دلیل نگرانی‌های امنیتی لغو می‌کند.

به نظر می‌رسد شروع اعتراضات دانشجویی از دانشگاه کلمبیا بود. در این دانشگاه معترضان حامی فلسطین اقدام به برپایی یک چادر برای اعتراض کردند. پلیس ابتدا تلاش کرد که تجمعات دانشجویان را بر هم بزند و ۱۰۰ نفر از معترضان را دستگیر کرد، اما این اقدام نتیجه عکس داد و تظاهرات‌ها شدت گرفت.

دانشجویان خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها همکاری خود را با هر شرکتی که در پیشبرد عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه نقش دارد قطع کنند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دو گزینه کاخ سفید در مقابل اعتراضات دانشجویی
  • موج حمایت از غزه در آمریکا به راه افتاد/ گسترش اعتراضات و بازداشت گسترده اساتید و دانشجویان
  • تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید
  • واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکا
  • دستگیری بیش از ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه امرسون؛ حذف تصاویر حمله پلیس آمریکا به دانشجویان
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا  (+عکس)
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»