Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد رحمتی روز سه شنبه در نشست شورای مسکن آذربایجان شرقی، با بیان این‌که در طرح اقدام ملی سعی شده تا تجربه مسکن مهر که هدف فقط تولید مسکن بود، تکرار نشود، افزود: با توجه به وضعیت بازار مسکن، افزایش قیمت‌ها و استقرار ساخت‌وسازها در بخش خصوصی، تولید مسکن در طی چندسال گذشته انجام نگرفته که با تداوم این روند قطعا در راستای تولید مسکن و طرح اقدام ملی مسکن نیز به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به امضای چند قرارداد ساخت مسکن ملی در شهرستان تبریز و مراغه بیان کرد: متاسفانه قراردادهای سایر شهرستان‌ها تاکنون محقق نشده است.

رحمتی با تاکید بر قطعی کردن تعداد متقاضیان، گفت: از ابتدای شروع فراخوان ثبت‌نام تاکنون با ریزش متقاضیان رو به رو بودیم به طوری که تنها ۷۸۰ نفر یعنی کمتر از ۲۰ درصد ثبتنام کنندگان تاکنون باقی مانده‌اند.

وی افزود: شهر تبریز ظرفیت لازم جهت تولید مسکن بخش دولتی را ندارد و در خصوص واگذاری زمین از سوی سایر ادارات هم‌چون آموزش و پرورش نیز نمی‌توان توقع داشت. 

وی  با بیان این‌که شهر سهند، ظرفیت لازم برای ساخت مساکن ملی را دارد، گفت: قیمت تمام شده مسکن در این شهر پایین تر بوده و فاصله بین تبریز و سهند با اتمام پروژه بزرگراه تبریز_سهند به ۱۵ دقیقه کاهش می‌یابد.

مشکلی بابت تامین زمین طرح اقدام ملی مسکن وجود ندارد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: در طرح اقدام ملی مسکن مشکلی از بابت تامین زمین در استان نداریم.

ابوالقاسم سلطانی با اشاره به سهم ۴۰ هزار و ۲۳۱ واحدی استان در طرح اقدام ملی مسکن، اظهار کرد: پروژه‌های مسکن ملی در نقاط مختلف تبریز از جمله خیابان طالقانی، یوسف آباد و باغمیشه، مراغه و آذرشهر کلنگ زنی شده است.

وی افزود: برای تامین باقی اراضی در طرح اقدام ملی مسکن، تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش استان و وزارت دفاع امضا شده تا اراضی راکد و بالاستفاده این بخش‌ها را در کمسیون ماده پنج تغییر کاربری داده و به راه و شهرسازی جهت ساخت مساکن ملی واگذار کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص صنعتی سازی ساخت و ساز در استان، گفت: در گذشته چندین بار در استان اقدام به صنعتی سازی ساختمان‌ها کردیم اما متاسفانه ناتمام ماند و در نیمه راه به سنتی سازی رسید.

48

کد خبر 1402655

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان شرقی طرح اقدام ملی مسکن طرح اقدام ملی تولید مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۱۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش باران تا روز جمعه در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی نریمان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بررسی نقشه‌ها نشان دهنده جوی ناپایدار در ۲۴ ساعت آینده است و با تشدید فعالیت سامانه بارشی در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و بارش‌های رگباری به همراه وزش باد به نسبت شدید و تگرگ و برف در مناطق مستعد انتظار می‌رود.

وی با اشاره به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های استان، آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد شهری، توصیه کرد: شهروندان و گردشگران از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

نریمان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بارش برف در ایستگاه‌های استان ثبت نشده ولی برف پراکنده از ارتفاعات گزارش شده است، گفت: در مدت یاد شده بیشترین بارش در ایستگاه هریس به میزان ۲۳.۶ میلی متر ثبت شده است.

وی با اشاره به بارندگی مناسب روز گذشته تبریز گفت: ۱۱.۱ میلی متر باران در ایستگاه فرودگاه تبریز و ۱۵ میلی متر از ایستگاه هواشناسی استان در شهر تبریز ثبت شده است.

کارشناسی هواشناسی استان آذربایجان شرقی بیشنیه دمای استان در ۲۴ گذشته را مربوط به میانه با ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: کمینه دما مربوط به چاراویماق با چهار درجه سانتی گراد بالای صفر بود.

وی دمای هوای تبریز را در زمان حاضر ۱۲ درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: نسبت به روز گذشته یک درجه گرم‌تر شده است.

کد خبر 6099090

دیگر خبرها

  • تداوم بارش باران تا روز جمعه در آذربایجان شرقی
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • دانشمندان به کمک نمک، سوپر باتری ارزان قیمت ساختند
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • روان سازی ترافیک تبریز با احداث ۶ تقاطع های غیر همسطح
  • روان سازی ترافیک تبریز با تقاطع های غیر همسطح
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شود