Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید نظام الدین موسوی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد بیانیه ۲۰۲ نفر از نمایندگان مجلس در واکنش به موضوع ایجاد محدودیت‌ها برای شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما، گفت: بنده از تهیه کنندگان این نامه بودم و تقریبا همه ۲۰۲ نماینده‌ای که آن را امضا کردند نسبت به سیستم اجرایی، دستگاه دولت و سازمان برنامه که نسبت به تامین منابع ارزی مورد نیاز برای شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما تعلل می‌کنند و اقدام درستی انجام نمی‌دهد، انتقاد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تمام ۲۰۲ نماینده امضا کننده این بیانیه معتقدند که اکنون ایران در حوزه سیاست خارجی یکی از حساس‌ترین مقاطع را سپری می‌کند و در این حوزه علاوه بر فشار‌های اقتصادی آمریکا با مسائل منطقه ای هم دست و پنجه نرم می‌کند، لذا اکنون بیش از هر زمان دیگری نیاز به تریبون‌های تبیین کننده مواضع جمهوری اسلامی در منطقه و دنیا را داریم.

بیشتر بخوانید: ۲۰۲ نماینده مجلس خواستار رفع محدودیت‌های شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما شدند 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هنگامی که دولت در چنین شرایطی منابع ارزی را قطع می‌کند و کاهش می دهد یا به نوعی در روند پرداخت این منابع ارزی مشکل ایجاد می‌کند، تریبون‌های جمهوری اسلامی در منطقه و دنیا دچار ایراد می‌شود، بنابراین ایران در مواجه با جنگ نابرابری که در این عرصه  توسط رسانه‌های غربی و صهیونیستی دارد، از منظر منافع ملی ضربه می‌خورد، لذا این مسئله چیزی نیست که نمایندگان مجلس و همه دلسوزان نظام جمهوری اسلامی در برابر آن کوتاه بیایند.

او با بیان اینکه شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما زبان گویای جمهوری اسلامی و زبان جبهه مقاومت هستند، گفت: با توجه به پیروزی‌های سیاسی و دستاورد‌های دفاعی قابل توجه ای که جبهه مقاومت در منطقه داشته است، اگر در زمینه رسانه‌ای قدرتمند نباشیم و نتوانیم این پیروزی‌ها را از منظر رسانه‌ای و فرهنگی و افکار عمومی تثبیت کنیم، قطعا در آینده دچار چالش‌های زیادی خواهیم شد.

موسوی تاکید کرد: شرایط منطقه و جهان می‌طلبد که ما در حوزه تامین نیاز‌های شبکه‌های برون مرزی خود تدابیری را اتخاذ کنیم و اجازه ندهیم این تریبون‌هایی که تلاش می‌کنند مواضع و پیام ایران و جبهه مقاومت را به دنیا مخابره کنند، دچار مشکل شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه به دلیل عملکرد مسئولان دولتی برخی از شبکه‌های برون مرزی ما در آستانه قطع شدن قرار گرفته‌اند، در واقع این موضوع حیثیت نظام را در خارج از کشور دچار خدشه می‌کند.

او افزود: گاهی تحریم‌ها از سوی خارج صورت می‌گیرد و آمریکایی‌ها با شیطنت رسانه‌های ایران را در خارج از کشور دچار مشکل می‌کنند، توقعی از آنها  نداریم، چراکه دشمن هستند و دشمنی می‌کنند، اما اگر این اتفاق از جانب جریانات داخلی به ویژه دولت که موظف است از تریبون‌های نظام در خارج از کشور حمایت و پشتیبانی کند، انتظار نمی‌رود که در داخل کشور سنگ اندازی‌ها و چالش‌های این چنینی را در برابر شبکه‌های بین المللی قرار دهد.

انتهای پیام/

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس بیانیه نمایندگان صدا و سیما شبکه های برون مرزی صدا و سیما جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۱۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران

جدول پخش تبلیغات و مناظره‌های نامزد‌های مرحله دوم دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی تهرانی (تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس) برای روز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ منتشر شد.

 برنامه تلویزیونی ۲۰ دقیقه‌ای "نماینده مردم" برای تبلیغات نامزد‌های دور دوم مجلس شورای اسلامی در شهر تهران تعریف شده است و نسخه رادیویی آن نیز از رادیو تهران پخش خواهد شد. ۸ مناظره هم برای نامزد‌های تهرانی (تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس) و ۳ مناظره برای نامزد‌های ورامین، قرچک و پیشوا پیش بینی شده است. مناظره‌ها هم مانند برنامه‌های تبلیغاتی تلویزیون، "نماینده مردم" به صورت رایگان تولید و پخش می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران 
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران