Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد گفت: ایستگاه هواشناسی پایش آفات و نباتات به‌منظور دفع آفات و نباتات باغات شهرستان بروجرد راه‌اندازی شد. ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد،عزت‌الله نباتی ظهر امروز در آیین افتتاح و راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی پایش آفات و نباتات اظهار داشت: این ایستگاه به‌منظور دفع آفات و نباتات باغات شهرستان بروجرد راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سیستم پایش آفات و نباتات کشاورزی 16 کارآیی دارد که رطوبت و حرارت از مهمترین آنها است افزود: با توجه به موقعیتی که شهرستان بروجرد دارد و دارا بودن حدود یک سوم باغات یعنی  29 درصد باغات استان، حدود  12 هزار هکتار از 42 هزار باغ در استان نصب و راه‌اندازی این دستگاه لازم بود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد عنوان کرد: منطقه شیخمیری و فیال در بروجرد جایگاه خاصی در کشاورزی استان دارند که با توجه به سطح زیر در این دو منطقه، دارا بودن مقام اول کشت سیب در استان و همچنین وجود بیست گونه متفاوت گیاهی در این منطقه لازم دیدیم که سیستم پایش دفع آفات را در این منطقه راه‌اندازی کنیم.

کمبود سموم کشاورزی در بازارهای مازندران؛ با دلالان سم برخورد شودواکنش مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان شرقی به اظهارات نماینده کلیبر در مجلسیادداشت اقتصادی|سطح توقعات از کشاورزی برای اشتغالزایی را بالا نبریم

وی بیان کرد: تاکنون از این سیستم در کشور سه عدد تولید و به بهره‌برداری رسیده و ما توانستیم با پرداخت مبلغ 400 میلیون ریال این سیستم را خریداری کنیم. 

نباتی تاکید کرد: این دستگاه را به‌دلیل ظرفیت بالای کشاورزی و حجم بالای باغات برای بروجرد خریداری کردیم ضمن این که این سیستم سطح وسیعی را از نظر دفع آفات زیر پوشش خود قرار می‌دهد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای دفع آفات تلفیقی زمان مناسبی است به‌همین منظور به اطلاعات زیادی در این رابطه نیاز داشتیم، این سیستم و دستگاه می‌تواند با رصد و پایش کردن  نقطه مورد نظر را مشخص و معین کند که از این طریق سرعت رسیدگی هم بالا می‌رود و در صورتی که سابق بر این کشاورزان برای شناسایی و دفع آفات و اندازه سموم، به‌صورت کاملا سنتی عمل می‌کردند که زمان زیادی هم صرف کار دفع آفات می‌شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه نصب این دستگاه با داشتن فاکتورهای خوبی مانند مشخص کردن میزان رطوبت و حرارت و دمای هوا، سرعت باد، جهت باد می‌تواند وجود آفت را نیز مشخص کرده و اطلاعات را به روز و آنلاین به مدیریت نباتات در شهرستان اعلام کند، مدیریت نیز به مراکز و از آنجا هم به کشاورزان اطلاع‌رسانی می‌شود.

نباتی تاکید کرد: وقتی اطلاع‌رسانی از طریق سیستم انجام شود هم سرعت عمل دفع سموم بالا می‌رود و هم کاهش سموم را خواهیم داشت و کارایی استفاده از نهادها هم به مراتب بیشتر می‌شود که در نهایت بهره‌وری بیشتر و محصول سالم و بهتری خواهیم داشت.

وی با اشاره به تولید دستگاه دفع آفات در کشور با استفاده از تجهیزات داخلی عنوان کرد: با توجه با سطح باغات سیب زیر کشت این منطقه که تیپیک است و اقلیمی معتدل نیز دارداین یک دستگاه کافی است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد گفت: این یک سیستم می‌تواند جوابگوی منطقه باشد و سطح وسیعی از زمین‌های کشاورزی و باغات ما را تا اشترینان و تا دشت وسیع سیلاخور و بخشی از دورود را تحت شعاع قرار دهد.

انتهای پیام/642/ح

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد راه اندازی دفع آفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور

هودیانی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت:  مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است. هودیانی گفت بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت. وی پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت شود.

هودیانی افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده است و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.

بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • هشدار به کشاورزان ، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • متن کامل گزارش نهایی تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • ارسال گزارش تحقیق و تفحص سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار