Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی قیمت دلار ظهر امروز رکوردهای بالای ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان را ثبت کرده بود که از ساعتی قبل با ریزش قیمت‌ها در بازار، دلار به کانال ۱۹ هزار تومان بازگشته است. ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰ اقتصادی پول | ارز | بانک نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تشدید نوسانات ارزی در روزهای اخیر و امروز موجب شد تا رکوردهای نجومی برای قیمت دلار در بازار به ثبت برسد و دلار نرخ های بالای 20 هزار و 500 تومان را برای ساعتی ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما دلار خیلی در این کانال قیمتی دوام نداشت و از ساعتی قبل از 20 هزار و 500 تومان به کانال 19 هزار تومان بازگشته و هم اکنون قیمت فروش دلار 19 هزار و 800 تومان شده است؛ فعالان بازار می گویند از صبح تعداد زیادی از افرادی که قصد فروش داشتند، نسبت به فروش دلارهای خود اقدام کرده اند.

ضمن اینکه خبرهای رسیده از بازار طی روز جاری، بیانگر افزایش عرضه از سوی بازارساز بوده است؛ هرچند کسب اطلاع خبرنگار تسنیم از مسولان مربوطه حکایت از آن دارد که عرضه سنگین ارز توسط بازار ساز خریداری نداشته است.

خبرنگار تسنیم کسب اطلاع کرد که علیرغم عرضه سنگین بازار ساز در بازار امروز کمتر از 3میلیون دلار از عرضه 55میلیون دلاری خریداری شده است.

دربین صرافی ها گفته میشود که به نظر می رسد در قیمت های رایج این روزهای بازار خریدار واقعی چندانی برای ارز وجود ندارد.این صرافی ها پیش بینی می کنند که حضوربازار ساز در بازار ارز در روزهای آینده  ادامه پیداکند.

افزایش عرضه از سوی بازار ساز و همچنین افزایش تعداد فروشنده ها در بازار ارز از مهمترین دلایل کاهش قیمت دلار در چند ساعت اخیر بوده است.

علاوه بر این فعالان بازار ارز می گویند: امروز در بازار متشکل ارزی نیز عرضه زیاد شده است؛ و این میزان عرضه باعث شده تا مدار صعودی قیمت ها در بازار تغییر جهت دهد و از ساعتی قبل سیر نزولی در بازار آغاز شده است.

تعدادی از بازاری‌ها می گویند: با آغاز روند نزولی قیمت‌ها در بازار، باید منتظر کاهش شدید قیمت ها در بازار طلا و سکه و ارز باشیم.

به گزارش تسنیم، در هفته های اخیر همزمان با نمایان شدن آثار اقتصادی شیوع کرونا و کاهش صادرات و واردات بخاطر محدودیت‌های مرزی و کاهش درآمدهای نفتی و قطعنامه اخیر شورای حکام، بازار ارز شاهد روزهای متلاطمی بود که در نتیجه آن قیمت دلار رکوردهای بالای 20 هزار و 500 تومان را نیز ثبت کرد.

بانک مرکزی و دولت اما معتقدند التهابات ارزی و شوک فعلی در بازار ارز موقتی است و در روزهای آینده تمام می شود؛ یکی از دلایل مهم نوسانات اخیر ارزی، عدم بازگشت ارزهای صادراتی به کشور است.

موضوعی که باعث شده تا وزارت صمت و بانک مرکزی سخت‌گیری هایی را برای صادرکنندگان متخلف در نظر بگیرند از ابطال کارت بازرگانی تا معرفی اسامی آنها در رسانه ها و ...

طبق اعلام رئیس کل بانک مرکزی از 72 میلیارد صادرات غیرنفتی تنها 45 میلیارد ارز به کشور بازگشت و 27 میلیارد دلار باید تا پایان تیر از سوی صادرکنندگان برگردد.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز 99/04/03| عبور دلار در صرافی‌های بانکی از 19 هزار تومان/ رکوردشکنی دلار و سکه در بازارگزارش تسنیم|پشت‌پرده گرانی دلار چیست؟/ تله "پروانه‌های صادراتی" پیشِ‌پای واردکنندگانخودداری 100 تا 200 صادرکننده بزرگ از بازگرداندن 22 میلیارد دلار ارز صادراتی به کشوراطمینان همتی به مردم برای رفع التهابات ارزی/ تمام امکانات پولی و ارزی را برای رفاه مردم به کار می‌گیریمجزئیات جلسه ارزی مجلس با همتی/ بانک مرکزی باید تا هفته آینده برنامه ساماندهی بازار ارز را ارائه دهدتکرار/ شوک بازار ارز به‌زودی مهار می‌شود/ همتی: برای مهار نوسان کوتاه‌مدت ارزپاشی نمی‌کنیم

 

 

R1012123/P/S7,77,79/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت ها در بازار هزار تومان بانک مرکزی قیمت دلار بازار ارز بازار ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۲۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار

آفتاب‌‌نیوز :

در روز یکشنبه از شکاف قیمت دلار در بازار‌ها کاسته شد. قیمت دلار هرات، دلار تهران و دلار در سلیمانیه وارد کانال ۶۰ هزار تومان شدند.

قیمت دلار هرات یکشنبه را در ۶۰ هزار و ۷۰۰ تومان شروع کرد و تا قبل از نرخ‌دهی درهم تا ۶۰ هزار و ۹۰۰ تومان بالا رفت. اما در ادامه روند نزولی قیمت درهم، نرخ دلار در هرات با کاهش تا مرز حمایت ۶۰ هزار و ۳۰۰ تومان پایین آمد. البته در معاملات پشت خطی انتهای هفته گذشته، بازار ارز هرات زودتر از سایر بازار‌ها کانال ۶۰ هزار را از دست داده بود و به این مرز حمایت رسیده، اما در از دست دادن آن ناکام مانده بود.

به عقیده تحلیلگران بازار به محدوده حمایتی رسیده، اما جان صعود پرقدرت ندارد. اگر بازار ارز و سکه در زیر مرز‌های حمایتی به تثبیت برسند قیمت دلار و سکه به سمت کف‌های جدید در سال ۱۴۰۳ حرکت خواهد کرد.

قیمت درهم امارات با گپ منفی در ۱۶ هزار و ۷۵۰ تومان شروع به کار کرد و با کاهش در نیمه دوم به ۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان رسید و در همین نرخ نیز بسته شد. نکته قیمت درهم، این بود که کانال نرخ‌دهی درهم زودتر از سایر روز‌ها در ساعت ۱۴ و ۴۰ دقیقه به کار خود پایان داد.

قیمت تتر نیز در یک معاملات رنج رفت و برگشتی کانال ۶۱ هزار تومان را از دست داد و به مرز حمایت مهم ۶۰ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. بر اساس تحلیل تکنیکال اگر قیمت تتر زیر این مرز تثبیت دهد با کاهش بیشتر می‌تواند وارد دامنه ۵۰ هزار تومان شود.

از دید معامله‌گران فنی اگر قیمت دلار هرات مرز حمایت ۶۰ هزار و ۴۰۰ تومان را از دست بدهد حمایت بعدی در حوالی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است. همچنین مقاومت اولیه قیمت دلار هرات ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان است که در صورت شکست نرخ می‌تواند به سمت کانال بالاتر برود.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • بازگشت دلار به کانال ۵۹هزار
  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • سرک دلار به کانال ۶۰
  • بازگشت دلار به کانال ۵۹/دلار تلگرامی خریدار ندارد
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز/ قیمت‌ها ریزشی شد
  • سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت
  • منتظر کاهش قیمت دلار باشیم؟