Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@19:54:28 GMT

ضدعفونی‌کننده نانو ویژه دام و طیور تولید شد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۹۲۳۶۸

به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت دانش بنیان ایرانی با استفاده از فناوری‌نانو، ضدعفونی کننده سطوح محوطه نگهداری دام و طیور تولید و به بازار عرضه کرده است. این شرکت محلول‌های ضدعفونی خود را با نام‌های تجاری نانونیپ WD، نانونیپ LD و نانونیپ HD تولید می‌کند.

ضد عفونی‌کننده بسیار قوی این شرکت (نانونیپ HD) به واسطه داشتن میزان بسیار بالای نانو ذرات نقره توانایی از بین بردن میکروارگانیسم‌های مختلف را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ادعای تولیدکننده این محصول، ضدعفونی‌کننده نانونیپ HD قادر است میکروارگانیسم‌هایی را که ضد عفونی کننده‌های رایج قادر به از بین بردن آن نیستند را از بین ببرد. این محصول در مناطقی که از لحاظ آلودگی در شرایط بسیار حاد قرار دارند و عاری بودن از هر نوع آلودگی میکروبی بسیار برای آنها حائز اهمیت است، قابل استفاده بوده و می‌توان آن را حتی در بیمارستان‌ها، اتاق عمل، مزارع پرورش دام و طیور و کشتارگاه‌ها استفاده کرد.

این محصول با غلظت ۰.۵ درصد به میزان ۱۰۰ سی سی به ازای هر متر مربع از سطح اسپری می‌شود. همچنین به منظور کاهش بار آلودگی هوا در مزارع پرورش طیور، یک لیتر از محلول رقیق سازی شده ۰٫۵ درصد این محصول در ۱۰۰ متر مکعب از فضا اسپری می‌شود. به منظور تسهیل در اجرا می‌توان از سیستم‌های مه پاش نیز استفاده نمود.

ضد عفونی کننده عمومی (نانونیپ LD) به منظور ضد عفونی کردن سطوح، وسایل، تجهیزات، بستر و پوشال، محوطه، کامیون‌ها، حوضچه‌های ورودی و غیره و در مناطقی که بار میکروبی بالایی ندارند با غلظت ۱ درصد (۱ لیتر در ۹۹ لیتر آب) و در صورت آلودگی شدید با غلظت ۲ درصد (۲ لیتر در ۹۸ لیتر آب) مورد استفاده قرار می‌گیرد. نانونیپ WD می‌تواند به واسطه داشتن اثر کاتالیزوری اقدام به از بین بردن زیست‌فیلم‌ها از محیط کند.

این شرکت در راستای ارائه خدمات تخصصی و مشاوره در زمینه فناوری نانو با اعتقاد به اهمیت تحقیقات و لزوم توسعه اقدام به راه‌اندازی بخش تحقیق و توسعه (R&D) کرده است.

همچنین این شرکت با تولید نانو ذرات نقره با برند تجاری نانونیپ فعالیت خود را گسترش داده و به طور مستمر در عرصه صنعت نانو کشور و همچنین حوزه بهداشت با بهره گیری از کارشناسان مختلفی در زمینه دامپزشکی، کشاورزی، پزشکی، داروسازی، شیمی، میکروبیولوژی، نساجی و غیره در شرکت و همچنین همکاری و مشاوره اساتید برجسته دانشگاه‌ها و مراکز معتبر علمی همواره تلاش نموده با ارائه محصولات جدید و با کیفیت و همچنین با قابلیت‌های متفاوت، در جهت توسعه فناوری‌نانو گام بردارد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: عفونی کننده فناوری نانو ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: به‌ منظور تأمین سوخت ذخیره دوم نیروگاه سبلان اردبیل، ۳۳ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه مزبور ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سید حجت مدنی با اشاره به موجودی سوخت مایع در نیروگاه سبلان اردبیل و ذخیره سازی در این منطقه اظهار کرد: این منطقه آمادگی کاملی در این زمینه دارد و در صورت ثبت به موقع درخواست‌ها ارسال فرآورده بدون کمبود و محدودیت به طور منظم انجام خواهد شد و همچنین با اتخاذ سیاست‌های مطلوب سوخت‌رسانی بخصوص سوخت جایگزین به نیروگاه‌ها یکی از اقدامات مطلوب این شرکت است.

وی با اشاره به موجودی سوخت مایع در نیروگاه سبلان اردبیل و میزان ذخیره‌سازی در این منطقه افزود: به منظور تأمین سوخت ذخیره دوم نیروگاه سبلان اردبیل، ۳۳ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه مزبور ارسال شده است که در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه سوخت در بخش خانگی، گفت: منظور از مصرف بهینه کم مصرف کردن نیست، بلکه درست مصرف کردن است و به همین دلیل اگر شهروندان فقط ۱۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی داشته باشند، برق هیچ خانه و کارخانه‌ای قطع نمی‌شود.

کد خبر 748511

دیگر خبرها

  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • روز‌های خوب تولید در نیشکر هفت تپه
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر