Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود قاسم نژاد عصر سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان لاهیجان اظهار کرد: پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر به یک ارگان و نهاد مربوط نیست و همه جامعه باید خود را در این امر مسئول بدانند و باید در این راستا در جامعه ایجاد حساسیت شود.

وی با بیان اینکه نقش سازمان های مردم نهاد در این حوزه قابل توجه است،  افزود: باید توسعه سازمان های مردم نهاد را در مباززه با مواد مخدر در دستور کار قرار دهیم ؛ مجموعه هایی که علاقمند به مبارزه با مواد مخدر باشند و حتی در امر پیشگیری و درمان نیز فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین می توانیم از فضاهای مختلف به خصوص فضای مجازی برای آموزش و آگاهی بخشی به جامعه دربخش مضرات مواد مخدر استفاده کنیم تا بتوانیم تقاضا را کاهش دهیم.

قاسم نژاد همچنین با تاکید بر رسیدگی به وضعیت بهبودیافتگان مواد مخدر خاطرنشان کرد: افراد آسیب دیده و گرفتار در بند اعتیاد باید ابتدا پاک و توانمند شوندودر مرحله بعد  باید به آنها آموزش های لازم و همچنین حرفه ای آموخته شود تا بتوانند مشغول بکار شوند ضمن آنکه باید به آنها  آموزش های روانی و روحی لازم داده شود تا دوباره آلوده نشوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان نیز در این با تاکید بر اینکه بهترین راهکار مقابله با اعتیاد مواد مخدر، پیشگیری است، گفت :در این راستا،  طرح یاریگران زندگی در مدارس اجرایی شده و قرار است تا سال ۱۴۰۰ این طرح که آشنایی اولیا و دانش آموزان با مضرات مواد مخدر است در همه مدارس اجرا شود و همچنین این طرح از سوی بهزیستی در مهد کودک ها نیز اجرا می شود.

علی باقری افزود: دبیر شورای هماهنگی با مواد مخدر استان گیلان در ادامه به سایر رویکردهای این شورا اشاره و بیان کرد: مهمترین رویکرد ما بحث اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است که در این راستا، ستاد مبارزه با مواد مخدر برنامه هایی را در خصوص ورود نخبگان و جوانان برای مبارزه با مواد مخدر انجام داده و همچنین هوشمندسازی فرآیندها نیز از دیگر برنامه های این ستاد است.

باقری به وضعیت بهبودیافتگان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: البته نباید فقط به ترک اعتیاد توسط معتادان بسنده کنیم و باید شرایطی را به وجود بیاوریم تا بهبودیافتگان به اشتغال مشغول شوند که در این امر نیز موفقیت های کسب شده و هم اینک تعداد زیادی از بهبودیافتگان مشغول بکار هستند.

فرماندار لاهیجان نیز در ادامه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار کرد: تاکنون اقدامات خوبی در سطح این شهر در حوزه بحث آگاهی بخشی به مردم در خصوص مضرات استفاده از مواد مخدر به خصوص با هنرهای نمایشی انجام شده که امروز نمونه ای از آن را با اجرای یک تئاتر خیابانی شاهد بودیم.

سیداسماعیل میرغضنفری افزود: باید در بحث مبارزه با مواد مخدر سرمایه گذاری مناسبی در بخش اجتماعی کردن این مبارزه انجام شود تا مردم ما مسیر درست را راهیابی کنند تا همه مردم برای مبارزه با مواد مخدر وارد صحنه شوند.

وی بیان کرد: البته بحث بهبودیافتگان نیز بسیار مهم است چون افرادی که آسیب دیدند و در دام اعتیار گرفتار شدند، پس از بهبودی نمی توانند کمبودها را جبران کنند چون از طرفی جامعه پذیرای آنها نیست و از طرف دیگر عدم اشتغال برای آنان معضل دیگری است.

وی خاطرنشان کرد: باید آنان  را کمک کرده تا بتوانند پس از بهبودی مشغول بکار شوند چون اکثر این افراد سابقه کار و مهارت را دارند و همچنین باید در جامعه  این امر را نهادینه کنیم که معتاد بیمار است و مجرم نیست که این امر می تواند این معضل بزرگ معتادان را نیز برطرف و حل کند.   

برچسب‌ها رشت مواد مخدر مشارکت اجتماعی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت مواد مخدر مشارکت اجتماعی گیلان رشت مواد مخدر مشارکت اجتماعی گیلان مبارزه با مواد شورای هماهنگی مواد مخدر مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۲۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سید محمود میرفیضی گفت: مأموران کلانتری ۱۵ احمدآباد آبادان با انجام کار اطلاعاتی یک قاچاقچی مواد مخدر را در این شهرستان شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر و ۷۴ کیلوگرم حشیش از او کشف کنند.
 او از مردم خواست در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر و به منظور ضربه زدن به سوداگران مرگ، هرگونه مورد مشکوک را بلافاصله از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی به شماره ۱۱۰ اطلاع دهند تا پلیس در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهد.

دیگر خبرها

  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • بیش از ۳۰ ساختمان در آتش‌سوزی شفت سوختند
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک