Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@20:58:01 GMT

کاهش ۱۸ درصدی خودکشی در استان ایلام

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۹۲۷۵۴

کاهش ۱۸ درصدی خودکشی در استان ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوذری عصر سه شنبه در نشست هیئت اندیشه ورز اجتماعی استفاده از نظرات و ایده‌های این هیئت‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی معنادار دانست و گفت: این هیئت‌ها متشکل از نخبگان دانشگاهی هستند که با رویکردی علمی با کندو کاو در جامعه در صدد کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند.

دکتر نوذری با اشاره به این مهم که انتظار اصلی ما از اعضای هیئت‌های اندیشه ورز ارائه ایده‌ها و پیشنهادات کاربردی است، اضافه کرد: امروز مجموعه راهکارهای ارائه شده نتیجه بخش بوده به طوری که در حوزه خودکشی نسبت به دو سال گذشته بیش از ۱۸ درصد کاهش داشته‌ایم و در دیگر آسیب‌های اجتماعی نیز عملکرد خوبی داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نگرانی‌هایی از رشد این آسیب‌ها نیز داریم، تصریح کرد: به طور مثال در بحث طلاق استان رتبه ۳۱ کشوری را دارد ولی آمار استان رشد داشته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار با اشاره به پیگیری‌های متعدد برای جذب امکانات در حوزه آسیب‌های اجتماعی، خاطر نشان کرد: در این راستا قول افزایش دفاتر تسهیل گری گرفتیم و تلاش داریم به ازای هر شهرستان یک دفتر ایجاد کنیم.

وی هدف هیئت‌های اندیشه ورز را تصمیم سازی، سیاست گذاری و برنامه ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی با توجه به وضعیت بومی و استانی عنوان کرد و ابراز داشت: مسائل و آسیب‌های اجتماعی هراستان و منطقه‌ای باید بر اساس وضعیت اجتماعی همان استان مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهای بومی برای برون رفت از آنها ارائه شود.

نوذری با بیان اینکه به دنبال بومی سازی رفع آسیب‌های اجتماعی هستیم، افزود: اعتقاد راسخ به دانشگاه و ایده‌های دانشگاهی داریم که می‌توانیم از این فرصت برای برون رفت و کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم.

کد خبر 4956860

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری ایلام آسیبهای اجتماعی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا مواد مخدر ایلام استانداری سمنان آتش سوزی سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند مجلس شورای اسلامی کاهش آسیب های اجتماعی هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۲۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سعید پرشی گفت: دستگاه جت پرشر از جمله دستگاه‌های مهم مورد استفاده برای از بین بردن رسوبات درون تیوب‌ها و لوله‌های کندانسور‌ها و مبدل‌های حرارتی با استفاده از فشار بالای آب است که در موارد ضروری از آن استفاه می‌شود.


وی افزود: کندانسور‌ها از تجهیزات مهم و حساس نیروگاه رامین اهواز هستند که وظیفه تبدیل بخار خروجی از توربین به آب برای استفاده مجدد در فرآیند تولید را به عهده دارند که این تجهیز به مرور زمان دچار رسوب گذاری و مسدودی لوله‌ها و نهایتا باعث کاهش خلاء و کاهش تولید برق می‌شوند.


پرشی ادامه داد: با توجه به اهمیت این تجهیز، با همت و تلاش متخصصان نیروگاه اقدام به بازسازی و رفع چالش‌های فنی یک دستگاه جت پرشر دیزل مستعمل  تیپ  ۲۲۵ z و همچنین بهینه سازی تغییر سیستم خنک کنندگی پلانجر‌ها از آب به روغن و استفاده از subass group guide sleeve  مدرنیزه در هد پمپ کردیم که هم اکنون نیز آماده بهره برداری و استفاده جهت رسوب زدایی کندانسور‌ها است.


سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین اهواز می‌گوید: هزینه خرید دستگاه مشابه را حدود  ۱۵ میلیارد تومان و هزینه بازسازی این دستگاه مستعمل براساس مبلغ پیشنهادی پیمانکار حدود ۳ میلیارد تومان بوده که متخصصان نیروگاه رامین با صرف هزینه ۳۲۰ میلیون تومانی توانستند این دستگاه را بازسازی کنند و سبب صرفه جویی بیش از ۲/۵ میلیارد تومان شده است.

دیگر خبرها

  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • وزش باد شدید به تاسیسات آب ایلام آسیب زد
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی