Web Analytics Made Easy - Statcounter

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که پیشتر به بهانه تخریب «مجسمه‌های باشکوه» در این کشور توسط معترضان و مخالفان تبعیض نژادی آن‌ها را به دستگیر و حبس شدن تهدید کرده بود، امروز سه شنبه از صدور مجوز برای دستگیری و تعقیب قضایی این افراد خبر داد.

ترامپ که پیش از این به رغم درخواست‌های چهره‌های مختلف سیاسی و فعالان اجتماعی در آمریکا برای جمع آوری مجسمه‌ها و بنا‌های یادآور دوره برده‌داری در این کشور با این درخواست‌ها مخالفت کرده بود، این بار از صدور فرمانی ویژه برای حفاظت از این مجسمه‌ها و بنا‌ها خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس‌جمهور آمریکا در توییتر نوشت: «من به دولت فدرال اجازه دادم هر کسی را که هر گونه بنا، مجسمه یا دیگر اموال فدرال را تخریب یا خرابکاری کند تا ۱۰ سال زندانی کند، طبق قانون حفاظت از یادبود کهنه‌سربازان یا دیگر قوانینی که شاید به این موضوع مرتبط باشند».

وی در توییت دیگر نوشت: «این اقدام، فورا عملیاتی می‌شود، اما شاید به خاطر تخریب یا خرابکاری که قبلا انجام شده، عطف به ماسبق هم بشود. هیچ استثنایی در کار نخواهد بود».

دونالد ترامپ پیشتر در توییتی معترضان در پایتخت آمریکا را به خاطر تخریب مجسمه «اندرو جکسون» به ۱۰ سال زندان تهدید کرده بود.

دستور تازه ترامپ درباره مجسمه‌ها و بنا‌های یادآور دوره برده‌داری در آمریکا در حالی مطرح شده که در روز‌های اخیر معترضان در سراسر آمریکا به مجسمه‌های شخصیت‌های نماد دوران برده‌داری حمله و آن‌ها را سرنگون کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته معترضان مجسمه مربوط به شاعر سرود ملی آمریکا را پایین آوردند. حمله به این نماد‌ها بخشی از تظاهرات‌هایی است که بعد از کشته شدن نژادپرستانه جورج فلوید سیاه‌پوست آمریکایی جریان داشته است.

وی در توییت دیگری بار دیگر به «جان بولتون» که ۱۷ ماه مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولتش بود و همچنین کتاب جنجالی اخیر او تاخت.

رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: «جان بولتونِ زوار در رفته که زندگی کم ارزشی دارد، باید زندانی شود و پولی که برای انتشار اطلاعات بسیار محرمانه گرفته، مصادره شود. به خاطر داشته باشید که آن‌ها با یک ملوان جوان چه کردند، اما هیچ کاری با هیلاری (کلینتون) حقه‌باز نکردند. من در نهایت او (جوان ملوان) را مورد عفو قرار دادم. اصلا منصفانه نبود».

ترامپ در روز‌های اخیر بار‌ها به بولتون به خاطر انتشار کتابش تحت عنوان «اتاقی که در ان اتفاق افتاد» با القابی، چون «توله سگ بیمار» و «خائن» تاخته و خواستار زندانی شدنش شده است.   منبع: دانشجو

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ترامپ معترضان آمریکایی حبس 10 ساله پارسی خبر مجسمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۲۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار ۹ ساله ساکنان مسکن ویژه تهرانسر برای صدور سند مالکیت

محله تهرانسر در منطقه ۲۱ شهر تهران واقع شده است. ۹ سال گذشته مسکن ویژه تهرانسر با ۲۱۰۰ واحد مسکونی ساخته شد، اما با گذشت این مدت همچنان سند مالکیت صادر نشده است. بار‌ها ساکنان برای رفع این مشکل پیگیری کرده اند، اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام، بعد از گذشت ۸ سال همچنان ما ساکنان مسکن ویژه تهرانسر به دنبال سند هستیم و سند‌های ما صادر نمی‌شود خواهش میکنم رسیدگی کنید.

منبع: علی دیبایی - تهران

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تبدیل به پادگان نظامی شد؛ ترامپ خوشحال شد
  • انتظار ۹ ساله ساکنان مسکن ویژه تهرانسر برای صدور سند مالکیت
  • یک دانشگاه آمریکایی دیگر به جمع معترضان پیوست (فیلم)
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • فیلم/ چفیه بر دوش مجسمه جرج واشنگتن در دانشگاه آمریکایی بیروت
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم