Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی نیکبخت رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان با بسیج تمام امکانات و همکاری مقامات ملی و استانی از نیمه دوم اسفند سال ۹۷ تا تیر سال گذشته در سطح بیش‌از ۲۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار با این آفت مبارزه شیمیایی کرد که در نتیجه خسارتی به محصولات کشاورزی وارد نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: موج بعدی حمله این ملخ های صحرایی از ۵ آبان سال گذشته از سمت کشور پاکستان آغاز و عملیات مبارزه از شهرستان‌های سرباز، فنوج، چابهار و کنارک شروع و هم اکنون وارد هشتمین ماه مبارزه با این آفت شده بطورریکه تاکنون ۱۸۰ هزار هکتار در ۱۵ شهرستان مرکزی و جنوبی استان علیه این آفت جهانی سمپاشی و عملیات دیده بانی و مبارزه با ملخ همچنان ادامه دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: با وجود رخداد حوادث پیش بینی نشده نظیر سیل عملیات دیده بانی درسطح چهار میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار و مبارزه با این افت تاکنون در سطح ۱۸۰ هزار هکتار انجام شده که بیشترین مبارزه در شهرهای نیکشهر،بمپور و ایرانشهر بوده است.

نیکبخت جلب مشارکت بهره برداران ومسئولان محلی و استانی ،اطلاع رسانی مداوم، خرید بیش از ۹۰ تن سم، بکارگیری ۲۷ دستگاه سمپاش یو ال وی پاش پشت وانتی به همراه ۵۵۰ دستگاه سمپاش پشت تراکتوری، توربولاینر۱۰۰و ۲۰۰ لیتری و انواع ۲۰ لیتری کوله ای و همچنین آماده کردن باند خاکی فرودگاهی و استقرار هواپیمای سمپاش در ایرانشهر، بمپور و کنارک را از مهمترین اقدامات مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

او تاکید کرد: برای مبارزه با این آفت درسال ۹۸-۹۷ بیش از۶۷ میلیارد ریال در سیستان و بلوچستان هزینه شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: امسال نیز بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برای خرید سم، سمپاش و تعمیرات به مصرف رسیده است.

او گفت: باتوجه به پیش بینی سازمان خواروبار جهانی (فائو) و سازمان حفظ نباتات کشور نسبت به ریزش های شدید و شرایط آب و هوایی و پوشش گیاهی مناسب درجنوب استان حداقل تا سه سال آینده حضور این آفت در سیستان و بلوچستان قطعی است.

نیکبخت افزود: هم اینک فرسودگی ناوگان خودرویی و سمپاش و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات سموم مهمترین مشکل عملیات مبارزه است و چنانچه ۳۰ دستگاه خودرو جدید تامین شود تا حدودی از مشکلات ناوگان خودرویی کاسته خواهد شد.

او بیان کرد: طبق پیش بینی فائو احتمال ریزشهای جدید از پاییز آغاز و حداقل۷۰ تن سم برای مبارزه درمرحله بعدی درنیمه دوم سال موردنیاز است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هجوم ملخ صحرایی وزرات جهاد کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۲۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، علیمرادی گفت: براثر بارش‌های فرا نرمال جنوب استان سیستان و بلوچستان حدود ۴۰ هزار هکتار از پهنه آبگیر تالاب هامون جازموریان از طریق رودخانه بمپور آبگیری شد.
وی افزود: تالاب جازموریان با ۱۰۸ هزار هکتار مساحت از طریق آورد سالانه رودخانه‌های هلیل رود استان کرمان و بمپور استان سیستان و بلوچستان آبگیری می‌شود و سالهاست که به عنوان یکی از کانون‌های اصلی گرد و غبار جنوب شرق کشور شناخته شده است.
علیمرادی تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های سیل آسای چند روز اخیر جنوب شرق کشور، پس از دو سال خشکسالی، هم اکنون جان دوباره گرفت.

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • حضورغرفه سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان