Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@05:57:21 GMT

شاخ و شونه کشیدن ترکیه با فرانسه

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۹۲۹۹۳

شاخ و شونه کشیدن ترکیه با فرانسه

به گزارش افکارنیوز،

در ادامه  اتهام زنی ترکیه و فرانسه علیه یکدیگر در زمینه دخالت در لیبی ،  ترکیه روز سه شنبه فرانسه را به «انجام بازی خطرناک» در لیبی با حمایت از نیروهای «ژنرال خلیفه حفتر » متهم کرد.

اخبار بین الملل- به گزارش «خبرگزاری فرانسه» وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای بدین منظور گفت: «فرانسه مسئول اصلی هرج و مرج‌های  لیبی با پشتیبانی طولانی مدت از جریان‌های غیرقانونی در این کشور است ، فرانسه واقعاً در حال بازی خطرناکی در لیبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

لیبی از سال 2011 و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.

رئیس جمهور فرانسه نیز روز دوشنبه در نشست خبری با رئیس جمهور تونس با انتقاد از ترکیه گفت که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در حال بازی خطرناکی در لیبی است. وی که در نشست خبری  به همراه «قیس سعید» رئیس جمهور تونس صحبت می‌کرد، گفت: «وامی به ارزش 350 میلیون یورو به تونس خواهیم داد و با رئیس جمهور تونس درباره اوضاع در لیبی صحبت کردم.»

رئیس جمهور فرانسه در ادامه با خطاب قرار دادن رئیس جمهور ترکیه گفت: «به اردوغان می‌گویم که تو نقش خطرناکی را در لیبی بازی می‌کنی.»

وی تاکید کرد: «اقداماتی را که برخی کشورها در لیبی انجام می‌دهند و به دنبال سیطره بر مناطق جدیدی هستند، رد می‌کنیم.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترکیه لیبی خلیفه حفتر ترکیه فرانسه لیبی خلیفه حفتر رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۲۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، منابع آگاه در دولت فرانسه اعلام کردند که امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه در ماه «می» به آلمان سفر می‌کند و احتمالاً در ماه «ژوئن» نیز دوباره به آلمان سفر خواهد کرد.

رییس‌جمهور فرانسه اواخر اسفند نیز برای دیدار با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان راهی برلین شد؛ سفری که ظاهراً با هدف کاهش تنش بین فرانسه و آلمان درباره جنگ اوکراین انجام شد.

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر اخیر تنش بین فرانسه و آلمان درباره کمک نظامی به اوکراین تشدید شده و به عرصه عمومی کشیده شده است.

کد خبر 6090492

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • پیام رئیس PSG بعد از دوازدهمین قهرمانی
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است