Web Analytics Made Easy - Statcounter

صابر سهرابی، سه‌شنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، برنامه‌های مشترکی برای دهه کرامت در فضای مجازی پیش‌بینی شده است که امروز (سوم تیرماه) با جشن ولادت حضرت معصومه (س) آغاز شد. 

وی افزود: دبیرخانه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت فارس در ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان مستقر شده است و بیش از یک هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد، بازوان اجرایی برگزاری برنامه‌های این رویداد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهرابی اضافه کرد: این برنامه‌ها شامل، برنامه‌های قرآنی، ادبی، هنری و مذهبی است و در قالب‌های مختلفی از جمله مسابقه، تولید محتوای مجازی، مراسم و منبرهای مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اظهار داشت: برپایی نمایشگاه‌های عفاف و حجاب، بصیرت و کتاب با موضوع دهه کرامت، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان به ویژه شهدای مدافع حرم، برگزاری محفل‌های قرآنی و تکریم ایتام از جمله برنامه‌هایی است که برای گرامیداشت دهه کرامت تدارک دیده شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس ادامه داد: جشن‌های دهه کرامت منحصر به قشر خاصی نیست و همه اقشار جامعه را در برمی‌گیرد از همین رو ضروری است هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد، برای معرفی این ایام اهتمام داشته باشد.

سهرابی، با بیان اینکه هر ساله گردشگران بسیاری از نقاط مختلف جهان برای بازدید از اماکن تاریخی شیراز به این شهر سفر می‌کنند و به زیارت حضرت احمد بن موسی (ع) نیز شرفیاب می‌شوند، گفت: این مجال، فرصتی مناسب برای توسعه گردشگری مذهبی است.

معرفی شاهچراغ (ع) در قالب راه‌اندازی بنیاد امین ولایت پیگیری می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس همچنین در بخش دیگری از مطالب خود با اشاره به روز ششم ذیقعده که در میانه دهه کرامت قرار دارد و به عنوان روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) نامگذاری شده است، بیان داشت: معرفی این فرزند امام هفتم (ع) عزمی ملی و استانی می‌طلبد و این مهم با راه‌اندازی بنیاد بین‌المللی امین ولایت محقق خواهد شد.

از یکم ذیقعده سالروز تولد حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذیقعده ولادت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) به عنوان دهه کرامت نام نهاده شده و روز ششم ذیقعده که در میانه این دهه قرار دارد به عنوان روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی‌الکاظم شاهچراغ (ع) نامگذاری شده است.
حضرت سید امیر احمد (ع) ملقب به شاهچراغ و سیدالسادات الاعاظم، فرزند بزرگوار امام موسی‌ کاظم(ع) و برادر بزرگتر امام هشتم حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) است.

برچسب‌ها دهه کرامت شیراز فارس شاه‌چراغ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دهه کرامت شیراز فارس شاه چراغ دهه کرامت شیراز فارس شاه چراغ دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۳۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام خاضع در جلسه بزرگداشت دهه کرامت افزود: دهه کرامت فرصت خوبی برای تبیین عقاید و باور‌های دینی جامعه برای پاسخ گویی به شبهات است.
وی افزود: ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تبیین جایگاه عفاف و حجاب مهمترین مسائلی است که باید در این دهه به آن توجه کرد.
خاضع تجلیل از دختران کارکنان، برگزاری جشن، اعزام مبلغ به مناطق محروم و کمتر برخوردار، آذین بندی ادارات و بازار، برپایی ایستگاه صلواتی، استفاده فرهنگی از ظرفیت تلویزیون‌های شهری، تولید محتوا برای فضای مجازی، توزیع بسته‌های معیشتی بین محرومان، کمک برای زادی زنان و دختران جرائم غیرعمد و برپایی نشست‌های تخصصی عفاف و حجاب را از دیگر برنامه‌های این دهه در استان عنوان کرد..
مدیرکانون‌های خدمت رضوی استان هم گفت: امسال ۴۰ عنوان برنامه شامل جشن‌های زیرسایه خورشید در شهر‌ها و روستا‌ها با حضور خادم‌های رضوی برگزار می‌شود.
ستار هدایت خواه گفت: در کانون‌های خدمت رضوی روز میثاق با امت و ولایت در نماز جمعه، میثاق یاران و بازدید از خانواده‌های شهدا، اهدا هدیه‌های جشن تولد، بحث کتاب و کتاب خوانی و نقد و بررسی آنها، برگزاری اجتماع رضوی، چهارشنبه‌های امام رضایی درمدارس، شعرخوانی، برپایی اجتماع برای حمایت از مردم غزه، غبار روبی گلزار شهدا، عیادت از خادم یاران، برپایی نمایشگاه، پیاده روی و نذرخون، از برنامه‌های کانون خدمت رضوی در استان است.
آیت اله حسینی نماینده ولی فقیه در استان هم گفت: برنامه‌های دهه کرامت باید با نگاه خاص و به صورت ویژه برگزار شوند.

دیگر خبرها

  • کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت
  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد